וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איש הטלוויזיה הבריטי ג'ימי סאביל מואשם בהתעללות מינית בנערות

14.10.2012 / 20:57

סרט דוקומנטרי אודות סאביל המנוח, המנחה האגדי של "Top Of The Pops" ותוכנית הגשמת החלומות "Jim'll Fix It", הוביל לפתיחת חקירה רחבת היקף אודות מעלליו של הכוכב

סר ג'ימי סאביל, איש הטלוויזיה הבריטי האגדי שהנחה במשך עשרות שנים את תוכנית מצעד הפזמונים של ה-BBC, הלא היא "Top Of The Pops", ואת תכנית הגשמת החלומות "Jim'll Fix It", מואשם בימים אלה בסדרה של מעשי התעללות מינית שנמשכו על-פני עשרות שנים. סאביל נפטר בשנה שעברה בגיל 84, אך בימים אלו חוקרת משטרת אנגליה את החשדות נגדו, כשברקע מצטברות עוד ועוד עדויות בנוגע לעברו הסבוך. סרט דוקומנטרי בשם "The Other Side Of Jimmy Savile", ששודר לאחרונה בערוץ ITV הבריטי, חשף את הצדדים האפלים באישיותו ואת היותו של סאביל, ככל הנראה, עבריין מין. הסרט הותיר את בריטניה המומה.

משטרת אנגליה הכריזה כי היא חוקרת לא פחות מ-120 תלונות שהצטברו נגד המגיש המנוח, שהתפרשו בסך הכל על פני ארבעה עשורים, וכי מדובר בתקרית ב"סדר גודל לאומי". ההאשמה המוקדמת ביותר נגד המגיש היא משנת 1959, אך רוב ההאשמות המיוחסות לסאביל התרחשו בשנים 1970-1980.

סר סאביל עלול לאבד כעת, לאחר מותו, את התואר הנכבד שהעניקה לו המלכה, אך לפרשייה ישנן גם השלכות סבוכות יותר – כמו למשל האפשרות שאנשי תעשייה ידעו את האמת אודות סאביל ושתקו לאורך עשרות שנים. מנהליה הקודמים רשת ה-BBC הכחישו בתוקף את ההאשמות שהתנהגותו של סאביל היתה מעין "סוד שמור" במסדרונות התאגיד, שלא חשף את מעלליו מעולם.

מנהלה הנוכחי של ה-BBC, ג'ורג' אנטוויסל, התנצל בפני הקורבנות והמשפחות, ומשתף פעולה עם החוקרים. הוא טוען כי עם תום חקירת המשטרה יפתח בחקירה משל עצמו, בניסיון לגלות מיהם אנשי התחנה שעבדו יחד עם סאביל והיו שותפים לקשר השתיקה בנוגע למעשיו. דיווח של 10 נשים שהתלוננו נגד המגיש נגנז בדצמבר בשנה שעברה, ולא שודר בשל ספיישל חג המולד המיוחד ששודר בתחנה לכבוד סאביל. כעת, העדויות ממשיכות להצטבר נגד המגיש הכריזמטי, שלפי ההאשמות תקף את הבנות הצעירות כשאלה הגיעו להשתתף בתוכניות שלו - בין כקהל ובין כאורחות התוכנית. במהלך תוכנית מיוחדת שצילם הדוקומנטריסט לואי ת'רו יחד עם סאביל בשנת 2000, אמר לו האחרון בהקשר לשמועות על פדופיליה כי "כל מה שייאמר עלי לאחר מותי אינו רלוונטי".

דמותו של סאביל היתה שנויה במחלוקת עוד בחייו - הוא גייס מיליוני פאונדים עבור צדקה, ועם זאת היה בעל חדרים פרטיים בבתי חולים פסיכיאטריים, ואישפז עצמו בהם לעיתים תכופות. כעת נראה כי האמת הקשה על המגיש האגדי עומדת לצאת לאור, ובריטניה כולה עוקבת בדריכות אחר כל צעד בהתקדמות החקירה, שעתידה לחשוף את אחת מפרשיות ההתעללות החמורות והקשות ביותר בתולדותיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully