וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חנן גולדבלט ישוחרר בשבוע הבא מהכלא

19.11.2012 / 16:24

ועדת השחרורים החליטה לקצר את עונשו של הבדרן והשחקן שהורשע באונס ועבירות מין נוספות, אך השחרור יתעכב בשבוע עכב כוונתה של פרקליטות המדינה לערער על ההחלטה

ועדת השחרורים שליד שרות בתי הסוהר אישרה היום (שני) לנכות שליש מתקופת מאסרו של הבדרן והשחקן חנן גולדבלט, 70, זאת לאחר שהשתתף בתוכנית לשיקום עברייני מין בכלא ולאחר שחוות דעת של שב"ס קבעה כי לא היו לו בעיות משמעת. עם זאת אישרה הוועדה את בקשת הפרקליטות לעכב את ביצוע השחרור בשבעה ימים, על מנת לאפשר למדינה לערער על ההחלטה, ועד לסיום תקופת זו יישאר גולדבלט בבית הסוהר.

גולדבלט נידון ב-2008 לשבע שנות מאסר בפועל ושנתיים מאסר על תנאי, לאחר שהורשע באונס ובביצוע מעשי סדום ומעשים מגונים בחמש נשים שונות. בעקבות הערעור שהגיש, בפברואר 2011 זיכה אותו בית המשפט העליון מאישום אחד של אונס, וקיצר את העונש שהוטל עליו בבית המשפט המחוזי בשנה - לשש שנות מאסר.

הפרשה נחשפה ב-2005, לאחר שאחת הנערות חשפה את סיפורה באינטרנט, וסיפרה כי כבר ב-1989, כשהייתה בת 16, היא נוצלה מינית על ידי "שחקן-בדרן, שהיה מפורסם מאוד". גולדבלט נעצר, שהה קרוב לשלוש שנים במעצר בית ובמהלך כל המשפט טען לחפותו. כאמור, ב-2008 קבע בית המשפט המחוזי בתל אביב כי הוא ניצל את האמון שנתנו בו תלמידותיו, וביצע בהם עבירות מין בזמן שהתאמנו על "סצנה" שהמציא שכללה מגע אינטימי.

"עצם ההחלטה לשחרר את גולדבלט שלא ריצה את כל העונש שנקבע לו, לא מובנת על רקע הצורך לשדר מסר ברור לנפגעות תקיפה מינית שעמדתן חשובה גם בהליך השחרור ושמסע היסורים שהן עברו לא היה לשווא, והן על רקע העובדה שגולדבלט לא לקח אחריות על מעשיו ולא הביע חרטה על הפגיעה העמוקה שגרם למתלוננות", אמרה ליאת קליין, היועצת המשפטית של איגוד מרכזי הסיוע לנפגעות ונפגעי תקיפה מינית, על השחרור המוקדם. "העונש אינו משקף לשיטתנו את החומרה היתרה במעשיו ואת הפגיעה הקשה במתלוננות. ענישה מקלה פוגעת באמון הציבור ובתחושת הצדק".

השתתף בהכנת הכתבה: גלעד גרוסמן

מה דעתכם על השחרור? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully