וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עוזי וייל נגד הצנזורה של פייסבוק

2.12.2012 / 11:07

שני סטטוסי פייסבוק של הסאטיריקן צונזרו בשבוע האחרון בשל דיווחים כוזבים של גולשים. "אנחנו מפקירים את חופש הביטוי שלנו בידי האלגוריתם", אמר לוואלה! תרבות

הסאטיריקן, התסריטאי והעיתונאי עוזי וייל ידוע כבר חודשים רבים בשל פרופיל הפייסבוק המוצלח שלו, המהווה מעין גרסה מודרנית ל"השער האחורי" המיתולוגי. נראה שבימים האחרונים לא מעט גורמים שמו את פרופיל הפייסבוק של וייל, לו יש מעל 16 אלף עוקבים, על הכוונת שלהם.

בשבוע האחרון צונזרו שניים מהסטטוסים של וייל – הראשון כלל ביקורת על הימין, והשני, שפורסם לאחריו, התייחס להעלמות של קודמו. יש לציין שהנהלת פייסבוק לא מוחקת סטטוסים על דעת עצמה, אלא על בסיס דיווחים, כך שמספר רב של דיווחים יגרום להסרה אוטומטית של הפוסט.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוזי וייל/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ברור שיש פה תופעה ידועה של ביריונות שמתגברת, ביריונות של אנשים שאין להם כוח לקום ולעשות. אבל מה שמעניין אותי פה זה המנגנון", אמר הבוקר וייל לוואלה! תרבות. "יש פה ממשק אחד שמשמש לבמה הציבורית הכי גדולה בעולם ומאפשר לאנשים לתקשר עם ציבור רחב הרבה יותר מעבר למעגל הסמסים שלהם, ודווקא בגלל זה נורא פשוט להתעלל במישהו דרך פייסבוק. את הבדיחות שלי מורידים, אבל דברים כמו 'מוות לערבים' או 'מוות לשאקירה' לא מורידים. זה אלגוריתם שדורש תלונות. אין איש שמייצג את פייסבוק. אין נציג פניות ציבור. אי אפשר לפנות למישהו שלוקח אחריות על המדיום ולא נותן לך תשובה אוטומטית כלשהי, וזה די מדהים בפלטפורמה הזאת", מסביר וייל את האבסורד.

נוסף על כך, פרסם וייל סטטוס המבקר את ההתנהלות של פייסבוק בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully