וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סיבוב הפרסה של רשת: "מצב האומה" לא תרד מהאוויר

31.12.2012 / 19:00

לאחר המחאה הציבורית הגדולה, הודיעה היום רשת כי ועדת הבחירות המרכזית אישרה את הזזת שעות השידור של תעמולת הבחירות, מה שיאפשר להשאיר את התוכנית באוויר

בשורות טובות למעריצים: "מצב האומה", שאמורה היתה לרדת מוקדם מהאוויר, ביום רביעי ה-9 בינואר, תמשיך לשדר עד למועד הירידה המקורי שנקבע לה, כשבועיים לאחר מכן, ואף תזכה לתוכנית נוספת שתסכם את העונה ואת מערכת הבחירות. התוכנית ניצלה לאחר שוועדת הבחירות המרכזית אישרה לזכיינית רשת להזיז את שעות השידור של תעמולת הבחירות, ובכך להשאיר את שעת השידור של תוכנית הסאטירה, 23:00, פנויה.

"ועדת הבחירות המרכזית נעתרה לבקשת רשת לדחות את שידור תעמולת הבחירות לשעה מאוחרת יותר, מה שיאפשר את המשך שידורה של "מצב האומה" כמתוכנן, עד ה-19 בינואר, בשעה 22:45, מיד בתום 'דה וויס'", נמסר בהודעה רשמית מהזכיינית רשת. "בזכות המעורבות, העניין והנאמנות הרבה שהפגינו צופי 'מצב האומה' בשלושת הימים האחרונים, תשודר תוכנית נוספת, ביום חמישי, ה-24 בינואר אשר תסכם את העונה החמישית והמוצלחת של 'מצב האומה', ויותר מכך, תסכם את מערכת הבחירות הנוכחית.

במהלך התקופה האחרונה נשקלה ברשת האפשרות לסיים את העונה החמישית של 'מצב האומה' ב-9 בינואר, שלוש תוכניות לפני התכנון המקורי. החלטה זו התקבלה לאור העובדה כי החל מה-8 בינואר תחל רשת לשדר על פי חוק, את תעמולת הבחירות, מה שלא הותיר מקום לשיבוצה הקבוע והאופטימלי של 'מצב האומה'. רשת מודה לקהל העצום של צופיה אשר במהלך סוף השבוע מחו על החלטה זו וכן לוועדת הבחירות המרכזית אשר נעתרה לבקשתה של רשת והסכימה להתחיל בשידור תעמולת הבחירות בשעה 23:20, מה שיאפשר את המשך שידורה של 'מצב האומה', בשעה שהוקצתה לה כבר עם עלייתה של העונה החמישית, בתחילת אוקטובר".

אבי צבי, מנכ"ל רשת, מסר "הנה מחאה חברתית שהצליחה. 'מצב האומה' נשארת כמתוכנן. תודה לכולכם על התמיכה".

ההחלטה אכן מגיעה לאחר מחאה ציבורית נרחבת נגד רדתה של התוכנית. לאחר שביום חמישי שעבר הודיעה רשת שתוכנית הסאטירה תרד מהאוויר מוקדם מהצפוי, עמוד הפייסבוק הרשמי של התוכנית הוצף בתגובות רבות של צופים נזעמים הדורשים להשאיר את התוכנית באוויר. כמו כן, נפתח עמוד פייסבוק בשם "לא מורידים את מצב האומה – קבוצת המחאה", אליו הצטרפו מאות גולשים. נוסף לקבוצת המחאה בפייסבוק, עלתה לרשת עצומה הקוראת גם היא לאיסוף חתימות רבות ככל האפשר צד הצופים, בכדי להביע את חשיבות התוכנית ואולי להביא לידי כך שתימצא לה משבצת שידור ראויה שתאפשר את המשך הפקתה.

דעה: למה אסור להוריד את "מצב האומה" דווקא עכשיו

ואולם, לצד המחאה היו גם לא מעט קולות בתעשייה שטענו כי מדובר בספין של רשת, אשר ניסתה לגייס לכאורה קצת יח"צ חינם. הערכות אחרות גרסו כי זכיינית ערוץ 2 ניסתה לחסוך בעלויות הגבוהות של ערבי השידור מאז עלתה לאוויר "דה וויס" המוערכות בכמיליון וחצי שקלים לערב צפייה, ו"תפסה טרמפ" על שידורי תעמולת הבחירות אשר מועד שידורם היה ידוע כבר שבועות קודם לכן.

כך או כך, "זה אירוע משמח ומחמם לב", אמר הערב אבי כהן, עורך התוכנית, לוואלה! תרבות. "זו תגובה של הצופים שבדרך כלל אנחנו לא מאוד מרגישים אותם. בטלוויזיה אתה לא מרגיש את הקיום שלהם, אתה לא נמצא בתוך אולם מלא בבני אדם, אתה פשוט יודע שהם שם, אלמוניים. ופתאום האלמוניים האלו הרימו את הראש והתחילו לדבר ואמרו לנו שהם אוהבים אותנו. זה דבר נדיר מאוד, שהקהל דיבר בצורה כה ברורה ואמר לצוות התוכנית 'אנחנו אוהבים אתכם'. זה רגע מאוד מרגש, לדעת שהצופים דיברו, ומה שהם אמרו מחמם לב".

אבי כהן. נמרוד סונדרס
"אירוע משמח ומחמם לב". אבי כהן/נמרוד סונדרס

גם בטוויטר מיהרו התגובות לצוץ. גורי אלפי צייץ "טוב, עכשיו ממש צריכים לצלם את כל התוכניות האלה... #כוסומו", ואילו אבי צבי צייץ "הנה מחאה חברתית שהצליחה. #מצבהאומה נשארת כמתוכנן. תודה לכולם על התמיכה". בתוגה לכך, כתב לו אביב גפן, מוזיקאי ומנטור בתוכנית "דה ווייס" של הזכיינית, "או במילים אחרות 'טעיתי'...". מיד לאחר מכן הבהיר שהתבדח כשכתב "סתם אבי, יצאת גבר, אם הייתי יכול הייתי שר לך 'אתה תותח' אבל יש גבול".

רשת טענה כי הסיבה להפסקת שידורי התוכנית מוקדם מהמועד המתוכנן נובעת משיקולי שיבוץ, מכיוון שעל פי חוק עליה לשדר תשדירי בחירות בשעות בהן משודרת התוכנית. לאחר מכן פנתה הזכיינית לוועדת הבחירות המרכזית, בבקשה חריגה להגמיש את שעות השידור של התעמולה, על מנת לאפשר ל"מצב האומה" להמשיך ולשדר. צבי, מנכ"ל הזכיינית, פרסם בחשבון הטוויטר שלו שורה של ציוצים בימים האחרונים: "מערכת בחירות בכל מדינה מתוקנת היא דלק לתעשיית הפרסום בטלוויזיה. בישראל, חוק מלפני 20 שנה מחייב את ערוץ 2 לשדר תעמולה בחינם"; "עינב, אורנה, גורי ושליין יחד עם צוות כותבים מהולל מייצרים את הסאטירה הטובה בישראל. לפחות לטעמי. אבל כשחוק בן 20 פוגש סאטירה בשנת 2012 קורים דברים רעים"; "לאור התגובות והתמיכה, לאור הויכוח של בעד ונגד - אני מבטיח כי בתחילת שבוע נעבוד קשה כדי למצוא פתרון להשאיר את 'מצב האומה' באוויר".

אל מחאות הצופים הצטרפה גם יו"ר מפלגת התנועה ציפי לבני, שהתארחה לאחרונה בתוכנית, וכתבה בעמוד הפייסבוק שלה: "שמעתי שהתוכנית 'מצב האומה' יורדת כדי לפנות מקום לתשדירי תעמולת הבחירות. חבל. עדיף שהציבור ישפוט אותנו באופן בלתי אמצעי ולא דרך תעמולה מטעמנו. ובכלל, צריך לחשוב מחדש על בזבוז כספי הציבור בשביל שידורי תעמולה שמעטים צופים בהם".

ציפי לבני בכנס בנושא שדולת הנשים, דצמבר 2012. יותם רונן
הצטרפה למחאה. ציפי לבני/יותם רונן

בנוסף, אביב גפן התבטא בחשבון הטוויטר שלו נגד הורדת התוכנית מוקדם מהמועד המתוכנן וכתב: "'מצב האומה' זו התוכנית הכי טובה כרגע על המרקע נקודה! לפגוע בסאטירה זה לפגוע בדמוקרטיה".

העונה הנוכחית של "מצב האומה" היתה מהמצליחות בתולדותיה, עם שיאי צפייה בולטים, חלקם בשל הגדלת היקף הצפייה בפריים טיים של הזכיינית עם עליית "דה ווייס" לאוויר.

(השתתף בהכנת הידיעה: דוד ורטהיים)

שמחים על הצלתה של "מצב האומה"? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully