וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המחוזי: תחקיר ”עובדה” על שמעון קופר לא ישודר; קשת תערער לעליון

14.1.2013 / 17:37

בית המשפט המחוזי בת"א נעתר לבקשתו של הנאשם ברצח אישתו לא לאשר למערכת התוכנית לשדר את התחקיר אודותיו הערב; "תיקים פליליים צריכים להישמע בבימ"ש, לא בטלוויזיה"

שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, גדעון גינת, קיבל הערב (שני) את עתירתו של שמעון קופר, הנאשם ברצח אשתו ג'ני מור-חיים, ואסר על שידור התחקיר בעניינו בתכנית "עובדה" שתוכנן להערב - זאת מתוך חשש להפרת עקרון הסוביודיצה, לפיו אסור על כלי תקשורת להשפיע על הליך פלילי המתנהל בבית המשפט. כמו כן, הורה בית המשפט להפסק מידית את שידור הפרומואים לתוכנית.

כפי שפורסם בוואלה! ברנז'ה, קופר טען בין היתר כי עם מערכת התכנית "עובדה" משתפים פעולה גורמים מהתביעה המסייעים בפרסום חומרי חקירה ומביאים לשיבוש ההליכים המשפטיים.

במקום התחקיר תשדר קשת הערב תחקיר של אילנה וגלעד טוקטלי על העיר חוארז במקסיקו, הנחשבת לעיר הפשע המסוכנת ביותר בעולם.

"פגיעה בעיקרון הסוביודיצה"

במהלך הדיון שהתקיים היום אמר בא כוחו של קופר, עו"ד איתי הרמלין, כי טען בפני מערכת התכנית כבר לפני שבוע כי קיימת בעייתיות בשידורה היום. "ביום שני שעבר התקשר אליי עמרי אסנהיים ואמר שבכוונת התכנית עובדה לשדר כתבה נוספת ואכן הציע שאתראיין", אמר בדיון. "אמרתי לו שאולי בעיניו הכתבה המקורית שלו היא כתבה שיכולה לזכות אותם בפרס פוליצר, אבל שידורה כרגע של כתבה זו עם תוספות, היא פגיעה בעיקרון הסוביודיצה".

בדיון העיד גם עורך עובדה אייל גונן, שאמר כי בכוונת מערכת התכנית לשדר גם את התחקיר הראשון שפרסמה "עובדה" על קופר. מדובר בתחקיר ששודר במרץ 2010 ולאחריו נפתח התיק בעניינו מחדש. בכתבה ששודרה אז הועלה החשש כי קופר מעורב במותן של שתי נשותיו. הוא הכחיש את את החשדות ואף הגיש נגד מערכת התכנית ונגד זכיינית ערוץ 2 קשת תביעת לשון הרע אשר עדיין מתבררת בבית המשפט.

"הבאת דברים אלה בתוכנית טלוויזיה עלולה להשפיע"

לדברי השופט גדעון גינת, אשר הכריע כאמור נגד שידור התחקיר, "אין מחלוקת שהתוכנית תביא ראיונות נרחבים עם עדי תביעה מרכזיים כנגד המבקש, ולא רק חלקים מחומר החקירה המצוי כיום בידי התביעה. הבאת דברים אלה בתוכנית טלוויזיה, קודם למשפט, עלולה להשפיע לא רק על השופט הדן בהליך, אלא גם על עדים אחרים".

עם זאת, ציין גינת כי "בעל דין שיהיה מעוניין בכך, יהיה רשאי לפנות לבית המשפט בבקשה לשינוי צו המניעה, עם התקדמות ההליך הפלילי נגד המבקש או עם שינוי הנסיבות דהיום".

לאחר שידור הכתבה בשנת 2010 חידשה כאמור המשטרה את החקירה, לטענתה ללא קשר לתחקיר אלא בשל ערר על סגירת החקירה שהגישו בנותיה של מור-חיים. כתב האישום נגדו הוגש לפני כחודש והקראתו מתוכננת ליום שני הבא.

בימים הקרובים תגיש מערכת התכנית לבית המשפט העליון ערעור על החלטת המחוזי, זאת על רקע כתבות שהתפרסמו בימים האחרונים בעיתונים "ידיעות אחרונות" ו"ישראל היום". "אל מול מבול הפרסומים, זה מוזר לחסום רק מערכת עיתונאית אחת - ועוד את זו שחשפה ת הפרשה במקצועיות ובאופן אחראי", אמר הערב לוואלה! ברז'ה גורם במערכת התכנית. ממערכת "עובדה" נמסר בתגובה: "אנו בוחנים את פסק הדין החריג ושוקלים את צעדינו"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully