וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הליגה נגד השמצה תוקפת את סת' מקפרלן

26.2.2013 / 11:03

בארגון היהודי-אמריקאי פרסמו הצהרה נגד מגיש האוסקר בשל מערכון בו נעשה שימוש בבדיחה השחוקה לפי "היהודים שולטים בהוליווד"

הליגה נגד השמצה, הארגון היהודי-אמריקאי שבוחן אמירות והתבטאויות פומביות בנוגע יהודים, פרסם אמש (שני) הצהרה נגד סת' מקפרלן, מגיש טקס האוסקר האחרון, ולא רק בגלל שהבדיחות שלו היו גרועות.

הארגון, בראשותו של אברהם פוקסמן, התייחס למערכון בהשתתפותם של מארק וולברג והדובי טד, שעשוי באנימציה ממוחשבת והיה מרכזו של שובר הקופות "טד", שיצר מקפרלן. במהלך המערכון, התייחס טד (בדיבובו של מקפרלן) לקלישאה לפיה היהודים שולטים בהוליווד ונשבעים אמונים לדת שמחייבת אותם לעבוד בתעשיית הקולנוע ואמר "נולדתי כתיאודור שפירו, ואני רוצה לתרום לישראל ולהמשיך לעבודה בהוליווד לנצח".

"בעוד שציפינו מסת' מקפרלן לבדיחות לא ראויות נוסח 'היהודים שולטים בהוליווד', מה שהוא עשה בטקס האוסקר היה פוגעני ולא מצחיק", נכתב בהצהרה של הליגה נגד השמצה. "זה רק מחזק סטריאוטיפים שנותנים לגיטימציה לאנטישמיות וזה עצוב ומתסכל שבטקס האוסקר נעשה שימוש בסטריאוטיפים אנטי-יהודיים כדי לגרום לאנשים לצחוק".

עוד נכתב בהצהרה ש"עבור גורמים בתעשייה מדובר בסוג של בדיחה שלא נלקחת ברצינות, אבל כבטקס צופים כ-2 מיליארד אנשים, כולל רבים שיודעים מעט או לא יודעים כלום על הוליווד והסטריאוטיפים על יהודים, יש סיכוי גבוה לכך שהמיתוס של 'יהודים שולטים בהוליווד' יתקבל כעובדה".

כעת, מבקשים בליגה נגד השמצה שלא לשדר את המערכון המדובר בשידורים החוזרים של הטקס. אין זו הפעם הראשונה שהארגון מתלונן על מקפרלן. ב-2009 התלונן הארגון על כך שבסדרת האנימציה של מקפרלן, "פמילי גאי", שודר פרק בשם "פמילי גוי", עליו כתבו בארגון שהוא "משתמש באופן מוגזם בסטריאוטיפים שליליים על יהודים וכסף".

אוסקר 2013: טקס שריסק את כל החלומות
אוסקר 2013: ”ארגו” הוא הזוכה הגדול
דרור מורה מגיב לג'ודי ניר מוזס שלום: "תעודת עניות למשנה לראש הממשלה שזוהי אשתו"
התקשורת באירן תוקפת את "ארגו" ומישל אובמה
"שומרי הסף" ו"חמש מצלמות שבורות" לא זכו באוסקר

מה דעתכם על ההערות של מקפרלן? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully