וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוורת חוזרת: "זה האיחוד האחרון"

10.3.2013 / 12:13

חברי להקת כוורת ערכו הבוקר מסיבת עיתונאים רשמית לרגל האיחוד החגיגי שיתקיים בחודש יוני במסגרת פסטיבל ישראל. "עבר מספיק זמן כדי שזה לא יימאס עלינו", אמר גידי גוב

יח"צ - חד פעמי

זה באמת קורה: 15 שנים מאז הפעם האחרונה בה הופיעו כל חברי להקת כוורת על במה אחת בפני הקהל הרחב, השביעייה המופלאה, המונה את דני סנדרסון, גידי גוב, אפרים שמיר, אלון אולארצ'יק, יצחק קלפטר, יוני רכטר ומאיר ופניגשטיין, עתידה להתאחד בהרכב מלא לשני מופעים ב-19 וב-20 ביוני בבריכת הסולטן בירושלים, במסגרת פסטיבל ישראל. מכירת הכרטיסים למופע תחל היום בשעה 19:00, כאן וכן בטלפון *6226. לכבוד המאורע נערכה הבוקר (ראשון) מסיבת עיתונאים בה סיפרו חברי ההרכב (מלבד פניגשטיין המתגורר בארצות הברית) על האיחוד שרבים מצפים לו בכיליון עיניים.

"אין יום בחיים שלי שלא שואלים אותי ברחוב אם אנחנו הולכים להתאחד, שלא לדבר על שאלות כמו 'למה התפרקתם'", אמר אולארצ'יק, וסנדרסון השלים אותו באומרו "אז לכל אלה ששאלו - הנה זה קורה. בכל זאת בגילנו המופלג זה יפה. שואלים למה התפרקנו, אבל צריך לשאול מתי נתחיל להתפרק. זה האיחוד האחרון. האיחוד הקודם היה לפני 15 שנים ואם נעשה חשבון פשוט, בעוד 15 שנים מהיום כבר נהיה בגיל הזהב".

"לי קצת כואבת הרגל", אמר גוב בתשובה לשאלה איך חברי הלהקה מרגישים. "אנחנו מרגישים טוב. לא הולכים למות ברגע זה. עבר מספיק זמן כדי שזה לא יימאס עלינו. כמו שדני אמר, זה הוואלס האחרון". בשלב זה התפרץ אולארצ'יק לדבריו באומרו "אבל כל מי שרוצה לעשות כותרת מ'הוואלס האחרון' אז אל תעשו כי זו לא כותרת טובה".

"כולנו יחסית מאוד עסוקים", אמר גוב בהתייחסו לקושי הטכני להרים את המופע, "אבל פסטיבל ישראל זה מאוד מכובד. הם פנו אלינו ואמרנו למה לא". יוני רכטר התייחס לתוכן המופע ואמר "נשיר שירים שלנו ושירים של כל אחד מאיתנו בנפרד - אי אפשר לדעת מה יקרה".

"יש רצון כזה", אמר סנדרסון בתשובה לשאלה האם יחשפו במסגרת האיחוד חומרים שלא ראו אור מעולם. "גילינו חומרים רבים שחלקם איזוטריים וחלקם לא נכנסו לאלבומים שלנו, עוד מימי ההופעות של שנות השבעים. אנחנו עובדים מאוד קשה על זה, ומקווים שלקראת המופע ייצא מארז של שישה דיסקים שיאגדו גם חומרים כאלה". "זה יחסית מעניין", הוסיף גוב, "במובן הזה שאלה חומרים שמאגדים חזרות והתפרעויות. יש שם משהו שנקרא 'מערכון השלוליות', זה הולך להכות גלים בתולדות הטמטום בארץ".

"זה במידה רבה בזכות הקהל", השיב גוב לשאלה איך מצליחים להרגש לאחר שנים רבות כל כך."מאז ומתמיד וגם כשהתחלנו לא ידענו שאנחנו כאלה מיוחדים", אמר שמיר. "כל העניין הזה של כוורת זה משהו שקורה גם מחוץ ללהקה, אולי בגלל חוסר זמינות שלנו. זו יישות שיש לה חיים משלה. אנחנו נותנים לשירים לתת את שלהם". "אנשים רוצים להיזכר במשהו שמעורר אצלם געגוע" השלים אותו רכטר. "אני מקווה שנביא גם את הדבר העכשווי. כל אחד מאיתנו הוא מוזיקאי פעיל וזה צריך לבוא לידי ביטוי גם בהופעות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

בתשובה לשאלה איך זה מרגיש לעשות רוק בגיל מבוגר, אמר גוב ש"זה לא היה רוק אף פעם. זה הרי שטויות, זה המגפיים של ברוך, אז בוא לא נגזים". "נשתדל לא להיות פתטיים", אמר שמיר.

כשנשאלו חברי הלהקה האם להערכת היו מצליחים לשרוד היום בתכנית ריאליטי, אמר סנדרסון ש"הסיפורים המשפחתיים שלנו לא מספיק קשים". גוב, ששפט בעונה האחרונה של "כוכב נולד", הוסיף כי "מה שעושים היום בריאליטי בשידור חי, זה בלתי נתפס. אני רואה 'אמריקן איידול' ו'דה וויס', אני לא יודע אם הייתי עומד בזה".

"אין ספק שקודם כל אנחנו חברים מאוד טובים", אמר סנדרסון לווואלה! תרבות, בתשובה לשאלה כיצד השינויים בחיים האישיים שלו ושל גוב משפיעים על התחושות באיחוד. "המצבים האישיים שלנו קירבו אותנו עוד יותר. יש גם שירים שפתאום מקבלים משמעות אחרת, אם זה משהו מצחיק או שיר רומנטי, 'נחמד, היה ממש נחמד', אבל זה חלק מהעניין, זה חלק מהקטע של הלהקה הזאת. אנחנו ביחד כבר 40 שנה, מלהקת הנח"ל ועד עצם היום הזה אנחנו חברים".

האיחוד המחודש נערך בין היתר לציון 40 שנה לצאת אלבום המופת "סיפורי פוגי", אלבום הבכורה של הלהקה שהפך לקלאסיקה ישראלית לצד האלבומים "פוגי בפיתה" ו"צפוף באוזן".

מרבית חברי כוורת ממשיכים לקיים קריירות סולו ענפות, וחלקם אף מופיעים זה לצד זה במסגרות שונות. כמו כן, כוורת התאחדה למטרות שונות במסגרת מצומצמת יותר לאורך השנים – בין היתר בשנת 2000 במופע שנועד לגייס כסף עבור ניתוח מציל חיים ליצחק קלפטר, וכן בחתונות של כמה מהילדים של חברי ההרכב. עם זאת, זו הפעם הראשונה מאז המופע "כוורת בפארק" ב-1998 בה יחלקו השבעה במה משותפת בהופעה פתוחה לקהל הרחב - משימה לא פשוטה בהתחשב במצבו הבריאותי של קלפטר, שהפסיק להופיע במשך תקופה בעקבות מחלת ריאות, כמו גם לאור העובדה שפניגשטיין חי בלוס אנג'לס. כידוע, גם גידי גוב עובר תקופה לא פשוטה לאחר פטירתה של אישתו, היוצרת והמחזאית ענת גוב, שהלכה לעולמה מוקדם יותר השנה.

מתרגשים לקראת האיחוד של כוורת? דברו על זה בפייסבוק

  • עוד באותו נושא:
  • כוורת

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully