וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יריב הורוביץ, במאי "רוק בקסבה", הותקף בפסטיבל בצרפת

עפר סקר

28.3.2013 / 15:13

הורוביץ קטף בפסטיבל אובין הצרפתי את פרס חבר השופטים ביחד עם אסף אמדורסקי, אך לפני כן הותקף על ידי קבוצת צעירים ממוצא ערבי. "זה יכל להיגמר יותר גרוע", הוא אומר

"רוק בקסבה", סרטו של יריב הורוביץ על האינתיפאדה הראשונה, ממשיך להכות גלים בעולם, אולם הפעם התגובה המחבקת מלווה גם בתקרית מפחידה: במהלך פסטיבל אובין (Aubagne) הצרפתי למוזיקה וקולנוע, בו השתתפו הורוביץ ואסף אמדורסקי שהלחין את פס הקול לסרט, הותקף הורוביץ על ידי חבורת צעירים ממוצא ערבי. הוא איבד את הכרתו, אך למרבה המזל טופל במקום ולבסוף חזר אל הפסטיבל, שם קטף את הפרס המיוחד של חבר השופטים לסרט הטוב ביותר והמוזיקה הטובה ביותר ביחד עם אמדורסקי.

"בערב שאחרי הקרנת הבכורה של הסרט חזרנו, אני ואסף, לכיוון המלון", מספר הורוביץ לוואלה! תרבות. "ופתאום איזה חבורה של ערבים התנפלה עלי. הם אמרו לי 'פאק יו' ואני אמרתי להם 'פאק יו', ואסף ניסה לגונן עלי, אבל הם הפילו אותי והראש שלי נחבט במדרכה, ואז איבדתי את ההכרה. למזלי טיפלו בי והתאוששתי, זה יכל להיגמר הרבה יותר גרוע".

לדברי הורוביץ, על אף שלא ניתן לדעת בבירור אם התקיפה קשורה לסרט, המקומיים טענו כי לפחות אחד מהצעירים צפה בו. "אחרי שטיפלו בי שאלו אם אני רוצה להגיש תלונה ולא רציתי, עפתי משם. אבל יום למחרת הבנתי דרך המקומיים ואנשי הפסטיבל שלפחות אחד מהצעירים שתקפו אותי ראה את הסרט. הם לא אמרו משהו כזה כשהם תקפו אותי".

אתה יכול להבין למה תקפו אותך בעקבות הסרט?

"תשמע, זה מוזר כי פה פעילי ימין קיצוני כתבו בטוקבקים שצריך לתלות אותי. כאן יש הרבה ערבים שאהבו אותו. אולי קיצוניים חושבים שלהראות חיילים נאורים זה שווה מכות".

הזכייה של הורוביץ ואמדורסקי מצטרפת לפרס הקונפדרציה הבינלאומית לבתי קולנוע איכותי בפסטיבל ברלין ולפרס חביב הקהל בפסטיבל ברגאמו באיטליה בהם זכה "רוק בקסבה" מוקדם יותר השנה.

מה חשבתם על רוק בקסבה? דברו על זה בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully