וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוש שלום לאחינועם ניני: "בטלי הופעתך ביום ירושלים"

7.5.2013 / 16:24

"מה לזמרת המזוהה עם מחנה השלום בישראל וליום החוגג כיבוש בירושלים?", נכתב בפנייה של הארגון שנשלחה לזמרת, שבשלב זה בחרה שלא להגיב

תנועת גוש שלום קוראת לזמרת אחינועם ניני לבטל את הופעתה באירועי יום ירושלמים שמתקיימים מחר (רביעי) בעיר. במכתב שהועבר למשרדה של ניני נכתב ש"בפרסומים של עיריית ירושלים לקראת האירוע בו את אמורה להופיע נאמר 'ירושלים תציין 46 שנה לשחרורה ואיחודה'. זוהי אותה העירייה המשמשת מכשיר דיכוי כנגד התושבים הפלסטינים במזרח ירושלים ומספקת להם בעיקר שירותי הריסה לבתיהם. בירושלים לא היה שחרור ולא היה איחוד, לפני 46 שנה הוקם שלטון כיבוש על מאתיים אלף פלסטינים במזרח ירושלים. היום הנקרא יום ירושלים הוא בעיקר חגם של המתנחלים וחבריהם, אשר מקיימים ריקודים פרובוקטיביים עם דגלים בעיר העתיקה בירושלים, משמיעים קריאות נאצה גזעניות נגד התושבים הערבים ולא פעם עוברים מקריאות גזעניות גם לאלימות גזענית ממש. מה לזמרת המזוהה עם מחנה השלום בישראל וליום החוגג כיבוש בירושלים?".

אחינועם ניני. נמרוד סונדרס
אחינועם ניני/נמרוד סונדרס

בפנייה מזכירים בתנועה את העובדה שלפני שנה השתתפה ניני באירוע יום הזיכרון האלטרנטיבי, בו הופיעה בפני משפחות שכולות פלסטיניות וישראליות. "את עמדת בכבוד בפני תשפוכת השנאה שהטיחו בך אז אנשי הימין הקיצוני", כתבו אנשי התנועה. "כתבת אז כי הטקס המרגש בו עמדו יחד ישראלים ופלסטינים 'היה כולו בסימן אחדות, הבנה, אמפטיה ובעיקר שלום. כל המשפחות השכולות וכל המשתתפים באו לבחור בחיים, לא במוות. אני מציעה שנרגע כולנו ונתחיל לחשוב, איך שוברים את מעגל האטימות והשנאה'".

"כך כתבת לפני שנה - ומה השתנה מאז?", נאמר במכתב. "מדוע השנה את שרה בטקס שכל כולו חגיגה של כיבוש ושל דיכוי הפלסטינים? כאשר יגיע יום הסכם השלום בין מדינת ישראל העצמאית לבין מדינת פלסטין העצמאית, וירושלים תיהפך באמת לעיר של שלום ובירתן של שתי מדינות – זה יהיה יום ירושלים האמיתי, ובו יהיה ראוי לך לשיר ולחגוג".

ממשרדה של אחינועם ניני נמסר: "אין תגובה".

מעיריית ירושלים נמסר בתגובה: "עיריית ירושלים בוחרת אמנים לפי האיכויות המוזיקליות, האמנותיות והמקצועיות בלבד. יש לציין כי הקונצרט בו מופיעה הזמרת אחינועם ניני, נעשה בשיתוף התזמורת הסימפונית וזכה לתשבחות בפסטיבל ישראל 2012, מפי כל מבקרי המוזיקה בארץ. אנו בטוחים שהתושבים אשר יגיעו ייהנו מהמופע".

השתתף בהכנת הכתבה: יאיר אלטמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully