וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סערה ב"האח הגדול": גזענות נגד אתיופים

"את בושה לעדה שלך, לא רואים את הפרצוף השחור שלך", אמר רוני מיילי לטהוניה רובל במהלך ויכוח. ח"כ פנינה תמנו-שטה: "תופעה המייצגת את הפנים המכוערות של החברה שלנו"

מתמודדי העונה החמישית של "האח הגדול" עדיין לא סגרו שבוע בוילה החדשה והאקשן כבר עולה על גדותיו. הדייר רוני מיילי לא בזבז זמן והעיר בקולניות אל עבר המתמודדת טהוניה רובל (ממוצא אתיופי) הערות גזעניות שגרמו לה לבכות ולשאר המתמודדים להתרגז על דבריו.

"את בושה לעדה שלך, את סודנית, לא רואים את הפרצוף השחור שלך", אמר אמש (רביעי) מיילי לרובל, כאשר את חילופי הדברים ניתן היה לראות בשידור חי בערוץ 20. בהמשך אמר מיילי לרובל שהיא בושה לעדה שלה, קילל את משפחתה ואמר "כל האתיופים בתחת שלי". בתגובה לדבריו החלה רובל לבכות לעיני המצלמות ואמרה "אני אשרוף אותו יום אחד". לאחר מכן אמרה "מטריף אותי שגבר בן 57 מדבר ככה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רוני מיילי וטהוניה רובל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הריב בין השניים החל כאשר המתמודד אבי לוי סיפר בדיחה על אתיופים. מיילי ביקש ממנו לספר אותה פעם נוספת ואז הדיירת דורין סגול אמרה ללוי כי מיילי מגזים עם אקט הבדיחה כיוון שמטרתו להגזים בכוונה מול המצלמות, למשוך אש ולפגוע ברובל. לוי ניגש לרובל והתנצל בפניה במידה ונפגעה אך כששמעה כי מיילי סיפר באופן גזעני בדיחה על עדתה ניגשה אליו, ואמרה לו כי אם יש לו משהו להגיד על העדה האתיופיות הוא מוזמן להגיד לה אותו בפניה ולא מאחורי גבה. לאחר מכן, כאמור, החלה ההתנצחות בין השניים בסופה החל דיון בין דיירי הוילה על העדה האתיופית והאופן בה היא מוצגת.

"שקלתי לפנות לרשות השנייה ולהפקת התכנית, ולבקש מהם ואף לדרוש שלא יאפשרו גזענות בשידור חי - שהיא אסורה על פי חוק", אמרה לוואלה! תרבות בתגובה לדברים חברת הכנסת פנינה תמנו-שטה (יש עתיד). "כולנו מודעים לכך שלתקשורת יש לא מעט השפעה על הקהל ועל השיח, ובטח כשמדובר בתכנית כל כך נצפית. אני חושבת שלהראות התנהגות אלימה וגזענית זה זלזול ברגשותיהם של אנשים; לא רק של אנשים מתוך הקהילה אלא גם של כלל האזרחים שוחרי השוויון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ח"כ פנינה תמנו-שטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

עוד הוסיפה תמנו-שטה כי היא לא צופה בתכנית אך התקרית הגזענית לא הותירה אותה אדישה. "כששמעתי על זה ממש התביישתי", היא מספרת. "אני מודעת לזה שמדובר בתכנית ריאליטי שיש בה אווירה של אינטריגות, אבל כשזה מתחיל לגבול בדברים כל כך חמורים, ההפקה צריכה לשים לנגד עיניה ערכים ולא לעבור על זה לסדר היום בשם תרבות הרייטינג והריאליטי". עוד ציינה תמנו-שטה כי "ההתבטאות שלו (של רוני מיילי, נ"ה) מייצגת תופעה שקיימת בקרוב אזרחים, אבל אני בטוחה שהיא מייצגת את הפנים המכוערות של החברה שלנו ולא את הצדדים הטובים של החברה הישראלית".

מהפקת "האח הגדול" נמסר: "דיירי הבית מביעים את דעותיהם והשקפותיהם האישיות במסגרת התכנית. במקרה זה מדובר באמירה סרת טעם. הסתייגות האח הגדול מהדברים שנאמרו ושיחתו עם רוני מיילי יובאו ביום ראשון בשידור המרכזי בערוץ 2".

בלוג "האח הגדול": כל הדיווחים והפרשנויות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully