וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יו"ר חדש לאיגוד במאי התיאטרון: רוני ניניו

24.11.2013 / 16:28

הבמאי הוותיק יחליף את סיני פתר שכיהן התפקיד בשנתיים האחרונות. "שמח להיכנס לתפקיד לקראת חתימה על חוזה במאים חדש מול הקאמרי", מסר ניניו

הבמאי רוני ניניו נבחר לכהן כיו"ר בת"י, איגוד במאי התיאטרון, והוא יחליף בתפקיד את סיני פתר שכיהן כיו"ר בשנתיים האחרונות – כך נמסר היום (ראשון) בהודעה רשמית. בוועד המנהל הנוכחי חברים מלבד פתר גם דליה שימקו, אבי גיבסון בראל, נועם שמואל, אודי בן סעדיה ורן שחף. כיום האיגוד מונה כ-100 במאים מהתיאטרון הרפרטוארי ומתיאטרון הפרינג'.

"אני שמח להיכנס לתפקיד בשלב בו האיגוד נמצא בשלבי משא ומתן אחרונים עם הנהלת תיאטרון הקאמרי לקראת חתימה על חוזה במאים חדש", מסר ניניו, היו"ר הנכנס. "בחוזה יש שיפור משמעותי של תנאי השכר והעבודה האמנותית של הבמאים. זוהי פריצת דרך ענקית לאחר שנה וחצי של דיונים אותם החל סיני. החוזה, שאני מקווה שייחתם בקרוב, מהווה נדבך משמעותי בהעלאת קרנם של במאי התיאטרון בישראל".

האיגוד, שנוסד בשנת 2009, נועד לקדם את אמנות התיאטרון ולהגן על זכויותיו של יוצר התיאטרון, עם דגש על זכויותיו של הבמאי. כך למשל, החל לאחרונה בת"י בפעולה מול כל פסטיבלי התיאטרון אשר מפיקים הצגות, במסגרתה נאבק הארגון למען הקצאת שכר קבוע לבמאי, ללא כל קשר לתקציב ההפקה. יחד עם שח"ם (איגוד שחקני ישראל) מוביל הארגון מאבק להחזרת כל חובות היוצרים מתיאטרון צוותא וכמו גם הציגו בפני מועצת התרבות את דרישתם להגביל קדנציות של מנהלים אמנותיים.

ניניו הינו במאי תיאטרון, קולנוע וטלוויזיה. בעבר כיהן כמנהל אמנותי של פסטיבל עכו (1998-2000) והיה מנהל מחלקת הדרמה בשידורי קשת (2000-2003) וכן שימש כעורך תסריטים. בין עבודותיו של ניניו בתיאטרון: "דפוקים" בתיאטרון חיפה, "דוחקי הקץ" בתיאטרון החאן, "עד לא ידע" בתיאטרון הקאמרי, "ארטון" בהבימה, "איש הגשם" בתיאטרון בית לסין ועוד. בקולנוע ביים שלושה סרטים עלילתיים – "היו לילות", "המחצבה" ו"שחקנים". בטלוויזיה ביים והיה יוצר שותף בסדרות הדרמה "מרחק נגיעה", "עבודה ערבית", "לתפוס את השמיים" ועוד.

מה דעתכם על המינוי? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully