וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יודעים אתם לכבוד מה?

2.12.2013 / 15:26

מורן שריר ביקר את החלטת חדשות 2 ו-10 להציב חנוכיה מאחורי המגישות. רגשותיו היהודיים של עמית סגל נפגעו: "בזכות 'הארץ' התברר לי שמדובר במזימה גזענית". ההוכחות בפנים

הכתב הפוליטי של חברת החדשות של ערוץ 2, עמית סגל, עונה למבקר הטלוויזיה של עיתון "הארץ" מורן שריר: שריר ביקר הבוקר בעיתונו את ההחלטה של חברות החדשות של ערוצים 2 ו-10 להציב מאחורי המגישות קרן מרציאנו ותמר איש שלום חנוכיות לכבוד החג. סגל, שלא אהב את הביקורת, מצביע כי גם בחדשות הטלוויזיה הבריטית עשו מעשה דומה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנוכיה. מלפנים: קרן מרציאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שריר הצביע על כך שההחלטה של חברות החדשות היא פנייה מובהקת לקהל צופים יהודי, והציע כי היא מדירה לאומים אחרים וכן אתאיסטים וסתם חילוניים מהשתתפות בקולקטיב הצפייה. ?הבית מחוץ לבית שבונים באולפני החדשות בירושלים ובנווה אילן, הוא לא הבית של כולנו. הערך שאמור לאחד את הצופים כ'קולקטיב' מול המסך הוא היהדות", כתב שריר. "מי שלא מדליק חנוכייה - בין אם הוא גוי או אתאיסט או שסתם לא בא לו – אין לו מקום ב'בית' של ערוצים 2 ו–10. אלו מהדורות חדשות יהודיות למהדרין. מי שלא מקיים מצוות יכול להתארח, אבל לא להרגיש בבית?.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עץ אשוח. מלפנים: מגישי חדשות ב-BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

תגובתו של סגל: "אני מודה, עד עכשיו הייתי משוכנע בסך הכל שמדובר במסורת חביבה ולא מזיקה. אבל בזכות ?הארץ? התברר לי שמדובר במזימה גזענית". סגל העלה לעמוד הפייסבוק שלו את תמונת מגישי ה-BBC כאשר עץ אשוח מוצב מאחוריהם לרגל חד המולד. "קצת מוזר, כי זכור לי משהותי בלונדון שמאחורי המגישים בכל אולפן הוצב כל שנה עץ אשוח נוצץ. עיתונאי אנגליה אמנם לא כה נאורים ומתקדמים כמו מבקר הטלויזיה של הארץ, אבל לא זכור לי שהם התרעמו על קיפוח יהודי לונדון או מחו על הדרת מוסלמי הממלכה המאוחדת". שריר בחר שלא להגיב לדבריו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully