וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות הפרשיות: אייל גולן הוא הזמר המושמע ביותר

29.12.2013 / 12:50

פרשת הקטינות לא מנעה מהזמר להיות המבצע המושמע ביותר ברדיו הישראלי עם שני שירים בעשרייה הפותחת ולנצח גם את אריק איינשטיין שהושמע רבות לאחר מותו

אקו"ם, האגודה השומרת על זכויות היוצרים בישראל, מסכמת את שנת 2013 ומפרסמת היום (ראשון) את רשימת השירים המושמעים ביותר בתחנות הרדיו המדווחות לארגון על נתוניהן. בראש רשימת השירים העבריים המושמעים ביותר נמצא אייל גולן עם השיר "סטטוס מאוהב". במקום השני השיר "צל עץ תמר" של קרולינה ובמקום השלישי השיר "לייק וואנקה" של קרן פלס.

את החמישייה סוגרים "עכשיו קרוב" של הפרוקיט של עידן רייכל במקום הרביעי ושוב אייל גולן עם השיר "את" במקום החמישי. במקום השישי עד העשירי נמצאים, בהתאמה, השירים "יחידה שלי" של קובי אפללו, "בנאליה לפני השקיעה" של שלמה גרוניך, "בלילה" של הפרויקט של עידן רייכל, "אני איתך" של אברהם טל ו"שושנה" של טל גם הוא.

גולן נמצא במקום הראשון גם ברשימת המבצעים המושמעים ביותר. מייד לאחריו אריק איינשטיין שהלך לעולמו לפני כחודש, במקום השלישי שלמה ארצי, ברביעי שרית חדד ובחמישי משה פרץ. במקום השישי עד העשירי בסדר זה נמצאים שלומי שבת, להקת משינה, אברהם טל, ישי לוי וחיים משה שסוגר את העשירייה.

זוהי בשורה משמחת עבור גולן שנראה כי פרשיית מסיבות החשק ויחסי המין עם הקטינות לא פגעה בנתוני ההשמעות שלו במצטבר בשנה החולפת, אך עדיין מוקדם לקבוע מה גודל הטלטלה שהקריירה שלו תעבור – שכן הפרשה המביכה התפוצצה לקראת סוף השנה ויש להניח כי נתוני השמעות של גולן נפגעו ממנה רק באופן נקודתי.

עם זאת, בשיא הפרשה, גולן ספג פגיעה משמעותית בהשמעות שיריו, כאשר בחודש נובמבר האחרון, כפי שפורסם לראשונה בוואלה! תרבות, שירו "מבעד לדמעה", הוסר מהפלייליסט המוצג באתר התחנה. למרות הכחשות מנהליו של גולן, השיר ככל הנראה נפסל בעקבות הפרשה.

המחברים המושמעים ביותר השנה הם אהוד מנור ז"ל במקום הראשון ולאחריו בסדר יורד שלמה ארצי, יוסי גיספן, יעקב רוטבליט ועידן רייכל. במקום השישי עד העשירי בסדר זה נמצאים דני סנדרסון, זאב נחמה, שלום חנוך, יעקב גלעד ויורם טהרלב.

ארצי נמצא גם במקום הראשון ברשימת המלחינים המושמעים ביותר ומיד לאחריו שלום חנוך במקום השני ועידן רייכל בשלישי. זאב נחמה במקום הרביעי ורמי קלינשטיין סוגר את החמישייה הפותחת. במקום השישי עד העשירי לפני סדר זה מופיעים מתי כספי, דני סנדרסון, יהודה פוליקר, ארקדי דוכין ושמוליק קראוס המנוח שסוגר את העשירייה.

בגזרת השירים הלועזיים צועד במקום הראשון השיר Get Lucky"" של הצמד האלקטרוני דאפט פאנק יחד עם פארל וויליאמס. במקום השני השיר "Wake Me Up" של אביצ'י ובמקום השלישי "Diamonds" של ריהאנה. את המקום הרביעי תופס ג'סטין טימברלייק עם "Mirrors" ולאחריו הזמרת פינק עם השיר "Just Give Me a Reason" שסוגר את החמישייה. עוד ברשימת עשרים השירים הלועזיים המושמעים ביותר נמצאים בריטני ספירס והמפיק וויל איי אם עם השיר "Scream And Shout", כניסה נוספת לריהאנה במקום ה-11 עם השיר "Stay" ואדל במקום ה-15 עם הלהיט "Skyfall". את הרשימה סוגר השיר "Safe And Sound" של קפיטל סיטיז.

המבצעים הלועזיים המושמעים ביותר, לפני סדר יורד, הם הביטלס, ברונו מארס, דיוויד בואי, מדונה, קולדפליי, אדל, ריהאנה, דפש מוד, אלטון ג'ון, מייקל ג'קסון, קווין, ביונסה, אר.אי.אם, הרולינג סטונס ו-U2 שסוגרים את הטופ 15.

איסוף הנתונים תקף לגבי תחנות הרדיו המדווחות לאקו"ם: קול ישראל (רשת א?, ב?, ג? ,ד?, 88 אף.אם, רק"ע, מורשת וקול המוסיקה), גל"צ, גלגלצ, רדיו תל אביב, רדיו חיפה, רדיו ללא הפסקה, רדיו צפון ללא הפסקה, רדיו קול חי, רדיו קול ברמה, רדיו אמצע הדרך, רדיו ירושלים, רדיו דרום, קול הים האדום, לב המדינה, קול רגע ורדיוס 99 אף.אם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully