וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחינועם ניני סירבה לפרס אקו"ם כיוון שגם אריאל זילבר הימני יקבל

30.1.2014 / 11:44

אחינועם ניני הודיעה בדף הפייסבוק הפרטי שלה "ביטלתי את השתתפותי בטקס פרסי אקו"ם מסיבות אידיאולוגיות". הזמרת הפעילה פוליטית מסרבת לחלוק במה עם אריאל זילבר

אחינועם ניני. נמרוד סונדרס
אחינועם ניני/נמרוד סונדרס

אייטם מעודכן מ-23:40

הזמרת אחינועם ניני הודיעה כי לא תשתתף בטקס אקו"ם הקרוב שעתיד להתקיים ב-3 בפברואר, זאת לאחר שנודע לה כי פרס על מפעל חיים יוענק למוזיקאי אריאל זילבר. זילבר כידוע מוכר בדעותיו הימניות וניני, המוכרת בזכות תמיכתה הנלהבת בשמאל. ניני אמורה היתה ניני לזכות יחד עם המוזיקאי גיל דור בפרס מיוחד על תרומה מיוחדת להפצת היצירה הישראלית בעולם על סך 10 אלף שקלים.


את ההודעה על ביטול השתתפותה פרסמה ניני אתמול (רביעי) בעמוד הפייסבוק הרשמי שלה, וזו לשון ההודעה:

הסטטוס של ניני לא הפתיע רבים ממעריציה שתמכו בזמרת עם תגובות כמו "כל הכבוד, אמיצה"! ועוד. עם זאת, תגובות רבות תהו מדוע ניני בוחרת להחרים את הטקס ובתגובה אחת מאת אדם בשם דור רז נטען כי המעשה הנכון הוא דווקא להופיע בטקס ולדבר על הבמה בשם הנושאים החשובים לזמרת, אותה כינה "ילדותית". "מר רז, תודה על הקלישאות אבל אני לא זקוקה להן", ענתה לו ניני בחזרה. "אני אדם מאוד אקטיביסט והשקעתי אינספור שעות של פעילות הנוגעת לשלום, זכויות אדם ומיגור דעות קדומות וגזענות. אני האדם האחרון על הפלנטה שאתה יכול להאשים בחוסר מעש. אני לא מעריכה את העבודה שאתה קורא לי 'ילדותית'".

ניני פירסמה את החלטתה אמש, על אף שהזוכים בפרס הוכרזו בהודעה לתקשורת לפני כשבועיים, כאשר ההודעה על זכיה בפרס מגיעה אל האמנים עצמם עוד קודם לכן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אריאל זילבר. נמרוד סונדרס
אריאל זילבר/נמרוד סונדרס

את הפרס יעניקו שופטי אקו"ם לזילבר לאחר שכתבו בנימוקיהם ש"הופעתו על הבמה מלאת כריזמה ושיריו רלוונטיים ומשפיעים גם היום כשהם מדברים על אמת אומנותית, אמינות, כנות וכשרון עצום". סך הפרס שיקבל זילבר הינו על סך 35,000 שקלים, ובין הזוכים הנוספים בטקס נמנים עידן רייכל, קותימאן, אביתר בנאי ועוד.

מאז חזר בתשובה, נודע זילבר בדעותיו הקיצוניות כלפי הומוסקסואלים, אנשי שמאל ואזרחים ערבים. קולגות למקצוע כמו שלמה גרוניך, יהלי סובול ודן תורן, יצאו נגד דעותיו וצעדיו שכללו בין היתר מחאה חריפה נגד תכנית ההתנתקות, הלחנת שיר למפלגת החזית היהודית לאומית של ברוך מרזל וקריאה להקמת מדינת הלכה. זילבר התנצל על דבריו הפוגעניים אך נראה כי תעשיית המוזיקה המקומית מתקשה לשכוח את הדברים, שכן מאז אמירותיו השנויות במחלוקת, מידת הפופולריות והחשיפה של זילבר ירדה הן בגופי התקשורת והן על הבמות.

אריאל זילבר מסר בתגובה: "אני נגד כל סוג של חרם ואני אשמח לראות את אחינעם ניני בטקס פרסי אקו"ם. בואי כלה, שמוליק קורא לך".

מאקו"ם נמסר בתגובה: "זכותה של אחינועם להחליט שאינה רוצה לקבל פרס, ואנחנו באקו"ם מכבדים זכויות יוצרים".

אחינועם ניני, גיל דור. אביב חופי
אחינועם ניני ושותפה ליצירה גיל דור/אביב חופי

מספר שעות לאחר שהודיעה כי לא תגיע לטקס, פרסמה ניני יחד עם שותפה לעשייה דור, סטטוס נוסף המנמק את בחירתה שלא להופיע לטקס ולוותר על קבלת הפרס, תחת הכותרת "על גיבורי תרבות ופרסים".

"הליך היצירה האומנותית כולל הבעה ספונטנית לצד פיתוח, עיבוד ועריכה. בקרת האיכות של התהליך נעשית על ידי המצפן האומנותי הפנימי של כל אמן...", כתבו ניני ודור. המיסוד של 'הכרה אומנותית' בדרך של הענקת פרסים הוא בעייתי מעיקרו, וזאת בין שההכרה נתונה בידי 'וועדה' או מבוססת על נתוני פופולריות ברי מדידה... פרסים ואותות כבוד אמנם מקדמים בוודאות קריירה של אמנים אך לאו דווקא את האומנות עצמה!", נכתב.

בהמשך הסטטוס הלוחמני השניים כותבים ש"הפרס מסייע להגדיר את גיבורי התרבות של האומה. גיבור תרבות, כמו כל גיבור, הוא משאת נפש הזוכה להערצה וללגיטימציה ציבורית , לא רק כמייצג של אומנותו אלא כ'פרסונה', כ'סלב',כמופת חברתי... מעטים יחלקו על תרומתו האומנותית של אריאל ועל איכותו כיוצר מוכשר ומקורי. אך בחירתו, ובעיקר בקטגוריית מפעל החיים, מהווה הפניית עורף לאחריות הציבורית הזו.

השניים מתעקשים כי הם אינם קוראים לחרם על זילבר האמן והיו שמחים לראות את המוזיקאי על בימת טקס אקו"ם כאשר הוא מבהיר או מתנצל בפני "ההומואים, הערבים, היהודים החילונים, משפחת רבין, מדינת ישראל, ?פושעי אוסלו?, צה?ל, עובדים זרים ושאר גויים", כך לדבריהם בהם הם מכוונים לאוכלוסיות נגדן יצא זילבר במהלך השנים.

סערת אחינועם ניני שהמשיכה לצבור תנודעה לאורך כל היום, הביאה את ח"כ ד"ר שמעון אוחיון (ישראל ביתנו) להגיב"
"אחינועם לא יודעת לכבד את זילבר, ופוסלת אותו כאמן בגלל דעותיו. אני קורא לאחינועם ניני להתייצב לטקס ולכבד את אריאל זילבר, כאמנית אל אמן".

אחינועם ניני: "אם כל ערבי הוא מחבל - אז כל יהודי הוא רוצח"


מה אתם חושבים על החלטתה של אחינועם ניני? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully