וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיליפ סימור הופמן הלך לעולמו

השחקן, שנודע מתפקידיו בסרטים כמו "מגנוליה", "טרומן קפוטה", "לילות בוגי", "ביג ליבובסקי" ורבים אחרים, הלך לעולמו בגיל 46, ככל הנראה לאחר שנטל מנת יתר של סמים

פיליפ סימור הופמן. Hermann J. Knippertz, AP
פיליפ סימור הופמן/AP, Hermann J. Knippertz

השחקן פיליפ סימור הופמן נמצא ללא רוח חיים היום (ראשון) בדירתו בניו יורק, בגיל 46. משטרת ניו יורק החלה בחקירות נסיבות האירוע, כאשר סיבת המוות המדויקת עדיין אינה ידועה. מגרסה רשמית שמסרה המשטרה לתקשורת עולה כי סימור הופמן נמצא מת בשעות אחר הצהריים בדירתו אשר ממוקמת בווסט ווילג' במנהטן. דיווחים ראשונים בתקשורת האמריקאית רומזים כי מדובר במנת יתר של סמים - כאשר הניו יורק טיימס אף מדווח כי הופמן נמצא כשבידו נעוץ מזרק, ולצד גופתו מונחת שקית של סם מסוג הרואין. הוא הותיר אחריו אישה, מעצבת התלבושות מימי אודונל, ושני ילדים.

פיליפ סימור הופמן: היה שלום, מאסטר
הרגעים הגדולים של פיליפ סימור הופמן

הופמן, יליד ניו-יורק, זכה בפרס האוסקר בקטגוריית השחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "טרומן קפוטה" משנת 2005. בשנת 1989 סיים את לימודיו באוניברסיטת ניו יורק, שם למד קולנוע ומשחק, ואת הפריצה העיקרית שלו לעולם המשחק עשה כששיחק נאשם בסדרת הטלוויזיה "חוק וסדר" ששודרה במהלך שנות ה-90. בהמשך הופיע בסרט "ניחוח אישה" משנת 1992. הקריירה הקולנועית של הופמן הותנעה עם תפקידים רבים ומגוונים, בין היתר בסרטים "ביג ליבובסקי", "מגנוליה", "לילות בוגי", "סטייט פינת מיין", "דקרון אדום", "קולד מאונטיין", "מאני בול", "משימה בלתי אפשרית 3", "טוויסטר", "פאץ' אדאמס'", "הכישרון של מר ריפלי", "המאסטר", "משחקי הרעב: התלקחות" ועוד רבים.

בשנת 2006 זכה בפרס האוסקר על תפקידו בסרט "טרומן קפוטה", בו גילם את הסופר ההומוסקסואל שנודע באופיו הקיצוני, ושכתב את הרומן "בדם קר". בנוסף להופעותיו בטלוויזיה ובקולנוע, שיחק גם בתיאטרון והיה מועמד פעמיים לפרס הטוני: פעם אחת על תפקידו ב"המערב האמיתי" בשנת 2000, מאת סם שפרד, ופעם נוספת שלוש שנים לאחר מכן על תפקידו ב"מסע ארוך אל תוך הלילה" מאת יוג'ין אוניל. בהמשך אף ביים מספר הצגות. במקביל, בחייו האישיים נאבק בהתמכרויות לסמים ולאלכוהול.

קולגות ושחקני הוליווד החלו להגיב בשעות האחרונות לבשורה העצובה. "חדשות מפתיעות וכל כך עצובות", צייץ הקומיקאי ריקי ג'רווייס בחשבון הטוויטר שלו. "נוח בשלום פיליפ סימור הופמן. אחד מהשחקנים הכי גדולים בדורו, ואדם מתוק, נחמד וצנוע". השחקן אלייז'ה ווד צייץ כי "אני שבור לב והמום. אבידה אמיתית. נוח בשלום, פיליפ סימור הופמן". גם השחקן ג'ים קארי הספיד באמצעות הרשת החברתית וכתב: "פיליפ היקר. נשמה יקרה, יקרה מאוד. לרגישים ביותר בינינו, רעש יכול להיות פשוט יותר מידי. מי ייתן ולבך יבורך".

"איבדנו את אחד הגדולים היום", צייץ ארון פול, שחקן הסדרה המצליחה "שובר שורות". "פיליפ סימור הופמן, נוח בשלום חברי הטוב. נוכחתך תחסר תמיד ולנצח". "נוח בשלום פיליפ סימור הופמן", כתב השחקן והתסריטאי אלברט ברוקס. "אחד הגדולים בדורו". קווין סמית' הצהיר כי "זה באמת מפיל אותי. פיליפ סימור הופמן מת. הבחנתי בו לראשונה בסרט 'ניחוח אישה'. שחקן מבריק. כל כך עצוב".

השחקן גארי שאנדלינג בחר להתבטא בפשטות וכתב "שיט". המוזיקאי ג'סטין טימברלייק הצהיר כי "הרגע שמעתי על פיליפ סימור הופמן. הורס. שחקן מדהים. נוח על משכבך בשלום". גם השחקנית מיה פארו הגיבה לידיעה המצערת באומרה כי "אנחנו שצפינו בתדהמה בהופעותיך על המסך, אסירי תודה על כשרונך וכעת מאוד מאוד עצובים".

"וואט דה פאק!!! פיליפ סימור הופמן נמצא מת בדירתו", כתבה וופי גולדברג. "שחקן גדול באמת ועכשיו הוא איננו. אני מקווה שמישהו יגיד לי שזאת מתיחה". צ'לסי קלינטון, בתם של ביל והילארי קלינטון, כתבה שהיא "מאוד עצובה לשמוע על לכתו של פיליפ סימור הופמן. מחזקת את משפחתו ואת חבריו במחשבות חיוביות". המנחה אלן דג'נרס התייחסה גם היא למותו של השחקן וכתבה "פיליפ סימור הופמן היה אדם מבריק ומוכשר. החדשות על מותו מפתיעות ומצערות. ליבי עם כל חבריו ומכריו שאהבו אותו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
מיה פארו. AP
"אנחנו אסירי תודה". מיה פארו/AP

הופמן נודע בין היתר בזכות נטייתו לתפקידים אקסצנטריים, ובשל הטוטאליות שאפיינה אותו בתפקידים אלה. "אתה יכול לעשות תחקיר, אתה יכול לקורא כל דבר שאפשר לקרוא", אמר בראיון לתחנת הרדיו האמריקאית NPR בשנת 2005, כשהתכונן לתפקיד ב"טרומן קפוטה". "אתה משיג את כל החומרים שיעזרו לך להאיר את הדמות ולשקף אותה דרכך. וידאו, אודיו, כל הדברים האלה היו ברשותי והייתי לבד בחדר והכרחתי את עצמי להיות לבד בחדר למשך שעה או שעתיים בכל יום".

צפו ב"באהבה לייזה" עם הופמן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully