וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אוסקר 2014: "12 שנים של עבדות" הוא הזוכה הגדול

3.3.2014 / 3:24

סרטו של סטיב מקווין זכה בפרס הסרט הטוב ביותר, מתיו מקונוהיי הביס את ליאונרדו דיקפריו, קייט בלנשט קטפה בקלילות את התואר וגם "כוח משיכה" לא יצא בידיים ריקות

צילום: gettyimages, קריינות: נועה הרשקוביץ

הסרט הטוב ביותר: "12 שנים של עבדות"
הבמאי הטוב ביותר: אלפונסו קוארון, "כוח משיכה"
השחקן הראשי הטוב ביותר: מתיו מקונוהיי, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
השחקנית הראשית הטובה ביותר: קייט בלנשט, "יסמין הכחולה"
שחקן המשנה הטוב ביותר: ג'ארד לטו, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
שחקנית המשנה הטובה ביותר: לופיטה ניונגו, "12 שנים של עבדות"
התסריט המקורי הטוב ביותר: ספייק ג'ונז, "היא"
התסריט המעובד הטוב ביותר: ג'ון רידלי, "12 שנים של עבדות"

"12 שנים של עבדות", הסרט המדובר של סטיב מקווין, קטף את הפרס הגדול בטקס פרסי האוסקר ה-86, שנערך הלילה (בין ראשון לשני) בלוס אנג'לס. בנוסף לתואר החשוב, הסרט זכה גם בפרס התסריט המעובד הטוב ביותר. מלבד אלו, בפרס שחקנית המשנה הטובה ביותר זכתה לופיטה ניונגו, המשתתפת גם כן ביצירה המנצחת. על אף ההישג המרשים, "כוח משיכה" היה זה שקטף את מרבית הפרסים, כשסיים את הערב עם שבעה פסלוני אוסקר.

מקווין, שנאם על הבמה בסיום הטקס ההוליוודי, הקדיש את הפרס לכל האנשים שחוו את תופעת העבדות, והתרגש מהמעמד. לצדו עמד הצוות המלא, הכולל גם את בראד פיט אשר נמנה בין מפיקיו. באופן מפתיע, מי שהעניק את הפרס האחרון שסגר את הטקס, היה ויל סמית' – שבדיוק יממה קודם לכן זכה בפרס הראזי, על היותו "שחקן המשנה הגרוע ביותר".

אוסקר. GettyImages
השחקן הראשי הטוב ביותר. מת'יו מקונוהיי/GettyImages

עוד קודם לכן, ג'ניפר לורנס עלתה לבמה מבלי למעוד, והכריזה על זכייתו של מתיו מקונוהיי בפרס השחקן הטוב ביותר, בזכות תפקידו ב"מועדון הלקוחות של דאלאס". מקונוהיי, שעל פי התחזית נכח בתחרות קשה למול ליאונרדו דיקפריו, הצליח להכריע את המשחק ונאם על הבמה בנחרצות.

דניאל דיי לואיס ציין את שמות המועמדות בפרס השחקנית הטובה ביותר, ולבסוף הכריז על הזוכה הגדולה של ערב האוסקר, שהיא (איך לא) קייט בלנשט על תפקידה ב"יסמין הכחולה". כשהפסלון בידה, השחקנית החמיאה לנשים שהתחרו בקטגוריה ואף הזילה דמעה.

אוסקר. GettyImages
השחקנית הראשית הטובה ביותר. קייט בלנשט/GettyImages

"עברו עלינו כמה ימים קשים, ירד גשם", כך פתחה אלן דג'נרס את טקס פרסי האוסקר ה-86, שנערך בתיאטרון דולבי. הקומיקאית והמנחה התחילה את הטקס במונולוג המסורתי, שכלל כמובן כמה רגעי רצינות. "אני שמחה לחזור, עשיתי זאת לפני שבע שנים ויש לי את הכבוד לחזור", אמרה דג'נרס וזכתה לתשואות מהקהל.

"אני חושבת שאתם צריכים לחשוב על עצמכם כמנצחים", השתעשעה הקומיקאית, "לא כולכם, אלא רק אלו שניצחו בעבר". בעזרת הומור מסונן ונוכחותה הנעימה של דג'נרס, חלקו הראשון של הערב ההוליוודי עבר יחסית בשלום, וללא הפתעות. מיד לאחר מכן עלתה לבמה השחקנית אן הת'אווי, והגישה את פרס שחקן המשנה הטוב ביותר לג'ארד ("מועדון הלקוחות של דאלאס") שהתמודד על הפסלון לצד ברדלי קופר, מייקל פאסבנדר, ג'ונה היל ובורחאד עבדי.

אוסקר 2014. GettyImages
מנצחת על הערב. אלן דג'נרס/GettyImages

עם הענקת הפרס הראשון, ולאחר גיחה קצרה וקומית של ג'ים קארי, עלתה לבמה קרי וושינגטון והציגה את פארל וויליאמס, שהיה אחראי למופע המוזיקלי הראשון של הערב, וביצע את השיר "Happy" מתוך "גנוב על המיניונים", המועמד לשיר המקורי הטוב ביותר בטקס.

סמואל לי ג'קסון ונעמי ווטס היו הצמד הבא שעלה להגיש פרס, והפעם בקטגורית עיצוב התלבושות הטוב ביותר. את הפסלון העניקו לקת'רין מרטין, מעצבת התלבושות ב"גטסבי הגדול". בצמוד להענקתו, גם פרס האיפור ועיצוב השיער ניתן לעובדים מאחורי הקלעים, והפעם לאדרואיתה לי ורובין מת'יוס, שעמלו יחדיו על הסט של "מועדון הלקוחות של דאלאס".

קים נובאק ומת'יו מקונוהיי, היו הבאים להעניק פרס, בקטגורית סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר, שניתן ל- "Mr. Hublot" של לורן וויץ. לצד התרגשותו של היוצר הצרפתי, הגיע גם רגע הענקת הפרס לסרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא, שניתן ל"לשבור את הקרח" (כריס באק וג'ניפר לי).

אוסקר 2014. GettyImages
שחקן המשנה הטוב ביותר. ג'ארד לטו/GettyImages

הפרס הבא ניתן על האפקטים הטובים ביותר. בין המתמודדים; "כוח משיכה", "ההוביט: מפלתו של סמאוג", "איירון מן 3", "הפרש הבודד", "האויב בתוכנו – סטארטרק". וכצפוי, "כוח משיכה", מתמודד מוביל וחשוב בערב האוסקרים, זכה בפרסו הראשון. ניב אדירי הישראלי, המתגורר בלונדון, היה אחראי לאפקטים הקוליים בסרט, ולמעשה זכה בפסלון. כך נראה חלקה הקטן של ישראל בליל הפרסים המסורתי.

בהופעה שניה ונוספת, עלתה לבמה סולנית להקת היא יא יאז, קרן או, שביצעה את שיר הנושא הענוג של "היא", ושמו "The Moon Song".

בפרס הסרט הקצר הטוב ביותר זכה "הליום", לו אחראים אנדרס ואלטרס וקים מגנוסון (דנמרק), שעלו לבמה וברכו את הקרובים להם. בסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר זכה "The Lady in Number 6: Music Saved My Life" , של מלקולם קלארק וניקולס ריד.

בסיום הענקת שני הפרסים, הגיע שוב תורה של אלן דג'נרס, שברכה כמה שחקנים בקהל, ושאלה "מישהו רעב? חשבתי להזמין פיצה. מי יאכל פיצה אם אזמין? זה מה שאעשה". כשבסוף המעבר קצרצר, עלה לבמה ברדלי קופר, והציג את המועמדים לסרט התיעודי הטוב ביותר. הזוכה בפרס הנחשק: "20 Feet from Stardom" (מורגן נוויל).

צפו: קרן או מבצעת את "The Moon Song"

ויולה דייויס ויואן מקגרגור הגישו את הפרס לסרט הזר הטוב ביותר, ושוב המזרח התיכון נחל אכזבה, שנאלץ לוותר על הפסלון לטובת איטליה, בזכות סרטה "The Great Beauty". היצירה הפלסטינית, "עומאר", כמו גם הסרט הבלגי, הדני והקמבודי, יצאו בידיים ריקות. בראד פיט הציג את להקת U2 בגאווה, ובהופעה אופיינית שכולה בונו, ביצעו חברי ההרכב את "Ordinary Love" מתוך "מנדלה - הדרך הארוכה אל החופש".

שרליז ת'רון הציגה את הפרס למיקס הסאונד הטוב ביותר, שניתן לאחראים עליו ב"כוח משיכה". באותה הזדמנות, גם פרס עריכת הסאונד הוענק ל"כוח משיכה", בזכות עריכתו של גלן פרימנטל. הדבר הציב את הסרט המדובר במקום מרשים למדי בתחרות האוסקר.

בשנה שעברה, כריסטוף וולץ זכה באוסקר, וכעת הציג השחקן את חמש המועמדות לשחקנית המשנה הטובה ביותר; כשבין סאלי הוקינס ("יסמין הכחולה", ג'ניפר לורנס ("חלום אמריקאי") ולופיטה ניונגו ("12 שנים של עבדות"), נרשמה תחרות צמודה למדי. חלק מהמהמרים ישמח לגלות שאת האוסקר קטפה ניונגו המוכשרת, שהתרגשה לשאת דברים על הבמה ואף פרצה בבכי.

אוסקר 2014. GettyImages
שחקנית המשנה הטובה ביותר. לופיטה ניונגו/GettyImages

עד השלב הזה, לא נרשם אף ריקוד אלן, אלא רק חלוקת משולשי פיצות בקהל - ובדיחות קרש אקראיות בחסותה של המנחה המנוסה והמאופקת יחסית בערב המנומנם. בסופו של קטע המעבר, הוקראו שמות המועמדים לפרס הצילום הטוב ביותר, כשלבסוף הוכרז הזוכה עמנואל לובצקי, שצילם את "כוח משיכה".

בפרס העריכה הטובה ביותר, זכו אלפונסו קוארון ומארק סאנגר, על עבודתם ב"כוח משיכה". וופי גולדברג היתה הבאה להפציע, ולאחר קטע קצרצר הזמינה את פינק, שביצעה את "Somewhere Over the Rainbow". במקביל לשירתה, על המסך הוקרנו קטעי וידאו מהסרט האגדי "הקוסם מארץ עוץ", שחוגג 75 שנים לצאתו.

אוסקר 2014. חשבון הטוויטר של אלן דג'נרס, צילום מסך
רגע השיא של האוסקר. אלן דג'נרס וחברים/צילום מסך, חשבון הטוויטר של אלן דג'נרס

באחד מרגעי השיא של הערב, שלפה דג'נרס מצלמה סלולרית ובסלפי קבוצתי תיעדה את ג'ניפר לורנס, ברדלי קופר, מריל סטריפ, ג'ראד לטו, ג'ונה היל, ג'וליה רוברטס, לופיטה ניונגו, ג'ונה היל, ברחאד עבדי, אנג'לינה ג'ולי ובראד פיט. התמונה המשותפת, שהועלתה לטוויטר, כבר הספיקה לשבור שיא עולמי של שיתופים ברשת החברתית.

בהמשך הוגש פרס על עיצוב התפאורה הטוב ביותר, אותו קטף הסרט "גטסבי הגדול". במופע מוזיקלי נוסף, עלתה לבמה בט מידלר ושרה בקול גדול ובתיאטרליות את "Wind Beneath My Wings". בסיום הבלדה והצגת נגני הערב המפואר, עלו לבמה ג'יימי פוקס וג'סיקה בייל, והעניקו את הפרס לפסקול המקורי הטוב ביותר לסטיבן פרייס, על עבודתו ב"כוח משיכה". את פרס השיר המקורי קטפו קריסטן אנדרסון לופז ורוברט לופז, על השיר "Let It Go" מ"לשבור את הקרח".

שני הכוכבים הגדולים, פנלופה קרוז ורוברט דה נירו, צעדו לעבר המיקרופון בצוותא והגישו את פרס התסריט המעובד הטוב ביותר. לאחר פרסים רבים שכבר הוענקו, ג'ון רידלי הרוויח את הפסלון הראשון להפקת "12 שנים של עבדות", בזכות עיבודו המשכנע ויוצא הדופן. בפרס התסריט המקורי הטוב ביותר, זכה כצפוי ספייק ג'ונז על "היא".

אוסקר. GettyImages
סידני פואטייה ואנג'לינה ג'ולי/GettyImages

אנג'לינה ג'ולי זכתה לתרועות כשהתהלכה על הבמה אוחזת בזרועו של סידני פואטייה, שהיה האפרו-האמריקאי הראשון שקטף את פרס האוסקר לשחקן הטוב ביותר, בשנת 1963. השניים העניקו את אחד הפרסים החשובים ביותר של טקס האוסקר, שניתן לבמאי אלפונסו קוארון על סרטו "כוח משיכה"; פרס הבמאי הטוב ביותר.

רשימת הזוכים המלאה

שחקן משנה הטוב ביותר: ג'ארד לטו, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
עיצוב התלבושות הטוב ביותר: קתרין מרטין, "גטסבי הגדול"
האיפור ועיצוב השיער הטובים ביותר: אדרואיתה לי ורובין מת'יוס, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
סרט האנימציה הקצר הטוב ביותר: "Mr. Hublot", לורן וויץ
סרט האנימציה הטוב ביותר באורך מלא: "לשבור את הקרח", כריס באק וג'ניפר לי
האפקטים הטובים ביותר: "כוח משיכה"
הסרט הקצר הטוב ביותר: "הליום"
הסרט התיעודי הקצר הטוב ביותר: "The Lady in Number 6: Music Saved My Life"
הסרט התיעודי באורך מלא הטוב ביותר: "20 Feet from Stardom"
הסרט הזר הטוב ביותר: "The Great Beauty"
מיקס הסאונד הטוב ביותר: "כוח משיכה"
עריכת הסאונד הטובה ביותר: גלן פרימנטל, "כוח משיכה"
שחקנית המשנה הטובה ביותר: לופיטה ניונגו
הצילום הטוב ביותר: עמנואל לובצקי, "כוח משיכה
העריכה הטובה ביותר: אלפונסו קוארון ומארק סאנגר, "כוח משיכה"
עיצוב התפאורה הטוב ביותר: "גטסבי הגדול"
הפסקול המקורי הטוב ביותר: סטיבן פרייס, "כוח משיכה"
השיר המקורי הטוב ביותר: "Let It Go", קריסטן אנדרסון לופז ורוברט לופז
התסריט המעובד הטוב ביותר: ג'ון רידלי, "12 שנים של עבדות"
התסריט המקורי הטוב ביותר: ספייק ג'ונז, "היא"
הבמאי הטוב ביותר: אלפונסו קוארון, "כוח משיכה"
השחקנית הטובה ביותר: קייט בלנשט, "יסמין הכחולה"
השחקן הטוב ביותר: מתיו מקונוהיי, "מועדון הלקוחות של דאלאס"
הסרט הטוב ביותר: "12 שנים של עבדות"

אוסקר 2014. Kevin Winter, GettyImages
מת'יו מקונוהיי וקים נובאק מגישים פרס/GettyImages, Kevin Winter
  • עוד באותו נושא:
  • אוסקר 2014

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully