וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גליון "מטען" אחרון לזכרו של מקסים גילן

6.10.2005 / 11:02

מקסים גילן, איש רוח ומה שמכונה השמאל הקיצוני, ערך את כתב העת העצמאי במשך תשע שנים. באפריל השנה הוא הלך לעולמו

גליון מיוחד של כתב העת "מטען", התשיעי במספר, יצא לאור לפני שבועיים. "מטען" יצא לאור במשך תשע שנים בעריכת מקסים גילן – איש רוח שבמידה רבה שרטט את דמותו של השמאל האנטי ציוני בארץ. עם זאת, זכה גילן בדצמבר 2004 בפרס ראש הממשלה לספרות. ב-2 באפריל השנה הוא הלך לעולמו, והגליון האחרון והמיוחד יצא לזכרו.

בגליון, שנכיל מאמרים פוליטיים לצד יצירות ספרותיות, אפשר למצוא מאמרים על סרבנות, מרי אזרחי ומירוץ החימוש הגרעיני. בין היתר כותבים בו ד''ר אילן פפה, סרבן הטיס יונתן שפירא, פרופ' טניה ריינהרט, ד''ר יוסי אמיתי וכמובן – "זכרונות מביירות 77" - מאמר מאת מקסים גילן.

בחלק הספרותי משתתפים, בין היתר פדריקו גרסיה לורקה איאד ברגותי, הווארד נמארוב, אביה בן דוד, וכמובן - גילן, שנודע גם בשיריו.

יוסי גרנובסקי, שהיה סגנו של גילן לעריכת כתב העת וערך בפועל את הגליון המיוחד הזה, כתב במאמר המערכת לזכרו של גילן: "בחודשים הארוכים שלפני מותו היתה לי הזכות, כעורך משנה וכחבר, לעבוד איתו ביחד על מטען 9. מקסים עבד עד לרגע האחרון, נתון לתחושה של דחיפות וחובה עמוקה. חלקים גדולים מהגליון כבר היו מוכנים כשהוא נפטר. מי יתן ויהא גליון זה, בין שאר מפעליו, לזכרו של מקסים גילן, אדם וחבר יקר".

הגליון מופץ בצורה ספורדית בחנויות הספרים במרכז תל אביב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully