וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה הסינית מחמירה את חוקי הצנזורה

מור שני

12.4.2006 / 22:45

המפלגה הקומוניסטית השלטת חושפת חוקי צנזורה חדשים ומחמירים: כמעט בלי פוליטיקה, בלי רומנטיקה ובלי חדשות חוץ בטלוויזיה

ממשלת סין חושפת היום את חוקי הצנזורה החדשים שלה המגבילים שידור של סדרות דרמה וחדשות בטלוויזיה. את החוקים החדשים, שמהדקים את החבל סביב צוואר התקשורת הסינית, ומחזקים את ידיה של המפלגה הקומוניסטית השלטת, גיבשה הרשות הממשלתית לשידורי הטלוויזיה, הרדיו והקולנוע.

לפי החוקים החדשים, משרדים ממשלתיים הפזורים ברחבי המדינה יעבירו דוחות חודשיים על השידורים, כדי לוודא שהרשתות מעלות לאוויר רק חומרים שאושרו מראש על ידי הצנזורה. זאת, למרות שכל רשתות הטלוויזיה בסין נמצאות ממילא בבעלות ממשלתית.

אולם, דומה כי בשנים האחרונות הצליחו רשתות מקומיות לשדר סדרות טלוויזיה שהכילו חומר רומנטי שחורג מהמקובל על הצנזורה הממשלתית, המבקשת כעת להחזיר את השליטה לידיה. כמו כן, מבקשת הממשלה להוריד את מינון החומר הטלויזיוני העוסק במערכת החוק והמשפט, ולהמשיך לצנזר סדרות שעוסקות בפוליטיקה באופן מפורש מדי.

לפי סוכנויות הידיעות, הרשות אף הוסיפה כי "סדרות דרמה היסטוריות, העוסקות בנושאים חשובים או רגישים, יצטרכו לקבל אישור טרם שידורן. אלו שלא יקבלו אישור לא יעלו לאוויר".

למה לי פוליטיקה עכשיו?

לא רק סדרות הדרמה יוגבלו בחוקים החדשים. גם על שידורי החדשות יחולו מהיום איסורים שידאגו להשאיר את האזרחים הסינים תמימים. הרשות הזהירה את חברות החדשות המקומיות לא להשתמש במקורות מידע חיצוניים, והורתה להם לשאוב את המידע הדרוש להם עבור עריכת חדשות החוץ מהטלוויזיה המרכזית של סין, שהיא, כאמור, בשליטתה המוחלטת של הממשלה. הסיבה, לפי אנשי הרשות: "אנשי התקשורת הזרה נושאים כוונות פוליטיות ברורות".

כבר בשנה שעברה סגרה הממשלה הסינית פרויקט של משקיע זר שהיה אמור לאפשר שידורי טלוויזיה ומדיות אחרות דרך לוויין. בשבוע שעבר החמירה הממשלה הסינית את תקנות פרסום המגזינים הזרים במדינה, והודיעה כי רק יאושרו לפרסום בסין רק מגזינים בנושאי מדע וטכנולוגיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully