וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיזם "דודולנד" של דודו טופז נגמר בתביעה

ארנון בן-יאיר

8.11.2006 / 0:04

הבדרן טוען שחברת פרץ בוני הנגב הביאה את פרויקט פארק השעשועים שיזם "למות נשיקה" ותובע מהחברה 5 מיליון שקלים

"מרכז טופז" על שם דודו טופז, או "פרץ סנטר" על שם אייל פרץ מנהל חברת פרץ בוני הנגב? בשאלה זו יתחבט בית המשפט המחוזי בתל אביב, בתביעה בסך 5 מיליון שקל שהוגשה לו אתמול על ידי טופז.

בתביעתו טוען טופז, באמצעות עוה"ד רונאל פישר ותומר שקרצי, כי במאי 2003 נחתם בינו לבין החברה הסכם התקשרות להקמת מרכז מסחרי ופארק שעשועים בעיר דימונה. על פי כתב התביעה, טופז חלם מזה שנים להקים מרכז מסחר, קניות, בילוי ותיירות בנגב. בפגישה אקראית בין טופז לפרץ, הוא הציע לאחרון להצטרף לחלומו והלה התלהב מהתוכנית. אותרה קרקע בשטח של 110 דונם באזור התעשייה בדימונה, והוחלט להקים עליה קניון שייקרא "מרכז טופז" ופארק שעשועים לילדים בשם "דודולנד". על פי ההסכם, כך נטען, פארק השעשועים היה אמור להיות חלק מהמרכז המסחרי.

טופז טוען, כי במסגרת ההסכם החברה התחייבה להשקיע 5 מיליון שקל בפארק השעשועים, שיכלול משחקים, אטרקציות לילדים ומסעדה. טופז עצמו לא נדרש בהסכם, כך על פי הנטען, להשקיע סכום כספי, ואף לא ישא בהפסדי הפרויקט, אם יהיו. עם זאת, טופז התחייב לתרום את שמו ואת כישרונו לפרויקט, ולפעול למען שיווקו והצלחתו. תמורת חלקו נקבע, כי טופז יהיה זכאי ל-30% מרווחי הפרויקט.

לטענת טופז הוא תרם ממרצו, זמנו, דמיונו, רעיונותיו ויחסי הציבור שלו למען הפרויקט, והעובדה שהוא קשור בפרויקט זה היתה ידועה בציבור הרחב. לטענת טופז, החל מספטמבר 2005, החלה חברת בוני הנגב לדחוק את רגליו מן הפרויקט, ואף לא יידעה אותו על כך שתוכנית הבנייה אושרה, וזאת בניגוד להתחייבות מפורשת שלה לעשות כן על פי ההסכם ביניהם.

כעת טוען טופז, בניית המרכז המסחרי נמצאת לקראת סיום, אך הקמת דודולנד טרם החלה. לטענתו הוא ביקש מהחברה הבהרות, וזו השיבה כי חוות דעת מומחה שהזמינה העלתה כי עלות הקמת דודולנד תסתכם ב-25 מיליון שקל. כאשר ביקש טופז לקבל לידיו את חוות הדעת, החברה נמנעה מלהמציא אותה לידיו. לטענת טופז, החברה זרקה את המספר באופן סתמי לחלל האוויר, והוא מוגזם. לפני כחודש, אומר טופז, החליפה החברה את השלט מעל הקניון מ"מרכז טופז" ל"פרץ סנטר", וזאת באופן חד צדדי ומבלי לקבל את הסכמתו לכך, תוך שהיא מתעשרת שלא כדין מיחסי הציבור שטופז עשה למרכז עד כה.

לטענת טופז, הוא מצטייר בתקשורת כמי שחזר בו מכוונתו להקים את דודולנד, ובכך נפגע שמו. כמו כן, טופז תובע את החברה על הפרת חוזה, התנהגות בחוסר תום לב, עשיית עושר וגניבת עין. לטענת טופז נמנעו ממנו רווחים בשל 30 מיליון שקל ונגרמו לו נזקים נוספים בסך 10 מיליון שקל. מטעמי חיסכון הוצאות האגרה, טופז העמיד את תביעתו על סך 5 מיליון שקל בלבד. טרם הוגש כתב הגנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully