וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עלי מוהר הלך לעולמו

דפנה ארד ודוריה למפל

30.11.2006 / 22:13

העיתונאי והיוצר, מהפזמונאים החשובים בישראל, מת בביתו שבתל אביב בגיל 58. הלווייתו תתקיים ביום ראשון

העיתונאי והיוצר [[עלי מוהר]] מת אמש בתל אביב, בגיל 58, ממחלת הסרטן. מוהר היה ידוע בין השאר בזכות מדורו "מהנעשה בעירנו" בעיתון "[[העיר]]", מהמדורים הוותיקים ביותר בעיתונות הישראלית.

מוהר היה מהפזמונאים החשובים בישראל. בין שיריו המוכרים ניתן למצוא את "שיעור מולדת", "שש עשרה מלאו לנער", "שיר השיירה", "אמרו לו" "שטח ההפקר" "שיר נבואי קוסמי עליז" ורבים נוספים, שהפכו לאבני יסוד בתרבות ובמוזיקה הישראלית.

הוא הרבה לשתף פעולה עם [[יוני רכטר]] שהלחין רבים משיריו, בניהם: "נגיעה אחת רכה", "שוב היא כאן" ועוד. הם הוציאו יחד שני אלבומים, "בגובה העיניים" (1986) ו"מחשבות ואפשרויות" (1995), ואף יצאו בהופעות משותפות כשרכטר שר ומנגן על קלידים ומוהר משתתף בעמדת המספר.

מוהר פרסם שני ספרים, "מהנעשה בעירנו" ו"פלוגה ג' מחלקה שלוש" (בשיתוף עם [[דוד טרטקובר]]). "מהנעשה בעירנו" (1994) מכיל אוסף של טורים בשם זה מהשבועון התל אביבי "העיר", בין השנים 1984 ו-1994. ברשימות הללו עסק בענייני היומיום - שוטטות בעיר, הערות הנוגעות ב"ידידינו הכספומט", נסיעות לחו"ל, וכדומה. "פלוגה ג' מחלקה שלוש" (2003) מכיל רשימות שנכתבו בעת שירותו במילואים בזמן מלחמת יום הכיפורים. אלו עוסקות, כמו הטור, לא באקטואליה אלא יחסים עם אנשים, ארוחות צהריים וערב, סרטים, ספרים וכיוצא באלו. הרשימות הללו פורסמו בשעתן בעיתון "דבר". הספר האחרון שערך, "זו אותה האהבה", הוא ביוגרפיה של [[אריק איינשטיין]]. הספר יצא באוגוסט האחרון, ומבוסס על עשרות שעות שיחה שלו עם איינשטיין.

בנוסף ל"הנעשה בעירנו" מוהר היה ובעל טור נוסף העוסק בענייני ספורט, "בשער", שהתפרסם במדור הספורט של אותו שבועון. בשני טוריו הוא מביע את אהדתו לקבוצת הכדורגל הפועל תל אביב. הטורים התפרסמו, על פי רוב, מדי שבוע.

אפרים שמיר: "אני מנסה לעכל את העובדה שהעולם בלי עלי"

עם היוודע דבר מותו, אמר עליו המעצב [[דוד טרטקובר]], שפרסם עם מוהר את הספר "פלוגה ג' מחלקה שלוש", כי "עלי היה חבר יקר שלי. אנחנו מכירים משנות השבעים, היינו יחד במלחמת יום הכפורים, באותה פלוגה, באותה מחלקה. שלושים שנה לאחר מכן הוצאנו את ספר הרשימות שלו והרישומים שלי מהמלחמה.

עלי הוא איש רב כשרונות, ואבדה גדולה, לכל החברים שלו ולכל מי שפתח את מקומון העיר וקרא אותו בעמוד הראשון".

חבריו של מוהר מעולם העיתונות והמוזיקה מספרים כי בחודשים האחרונים הוא נפרד מהם וערך כמה מפגשים ומסיבות. הזמר [[אפרים שמיר]], שמוהר כתב עבורו כמה משיריו המפורסמים, אמר הערב כי "על אף שידעתי מה מצבו של עלי, זה עצוב מאוד ומפתיע מאוד. כל המחשבות שלי כרגע נתונות אליו. אני מנסה לעכל את העובדה שהעולם הוא בלי עלי.

בעניין מפגשי הפרידה מעלי, אמר שמיר כי "אני יודע שהיו מפגשים. אנשים באו לבקר אותו מעצם הנסיבות. לי היה לי קשה מאוד לדמיין את עצמי יושב לידו ורואה איך הוא נכבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully