וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוגמא רעה

פיני אסקל

29.12.2006 / 9:25

צוות עובדה ייזכר כמי שהפיל את ראש ממשלת הזוהר. פיני אסקל מצדיע לתחקיר המופתי נגד סוכן הדוגמניות רוברטו

החל מאמש, תדע כל אם עברייה שמסרה את גורל דוגמניותיה לידי סוכנים, שאלו אינם ראויים לכך. לו אני אם עברייה – ותודה לאל שלא נופלת עליי האחריות הזו – הייתי חושש ללדת דוגמנית, ומפטם את יוצאת חלציי ברמדיה במקרה הגרוע ובמזון עתיר שומן במקרה הפחות חומר ובעיקר נועל אותה בבית. ללכת על מסלול ולחיות מחסה? בכיף, למרות שעדיף להוציא פרופסורה, אבל שהילדה הקטנה שלי תתקרב לטרילוגיה של ועקנין-זינזאנה-צ'קלאקה? הגזמתם.

צוות עובדה – ואחרי חצייה הראשון והפחות קטלני של הכתבה אפשר לקרוא להם בכינוי קרבי שכזה – יצא בחודשים האחרונים למלחמה נגד סוכן הדוגמנות רוברט (ראובן?!) בן-שושן ואפילו בלי שירותי החפרפרת איתי אנגל. במשך שנים היללו בתעשיית האופנה בואכה עולם הסלבריטאות את כישרונו הנדיר של רוברטו באיתור התגלית הבאה של ישראל וזו שאחריה – כל קיסם בינגו. אבל כידוע, בעולם – ובישראל בפרט – מי שלא ראה שמחת מפלתו של ענק לא ראה שמחה מימיו. "החשיפה שתרעיד את עולם הזוהר", "איזה ארגון פשע עומד מאחורי סוכנות הדוגמניות בגדולה בישראל?" – זעקו הפרומואים. בניגוד לפעמים קודמות, אכן כצעקתה.

בתחקיר יסודי ועריכה מלוטשת – אם כי פוזאיסטית ברגעים מסוימים בצילומים בלוס אנג'לס – יצאו כתבי עובדה לשטח כדי להתחקות אחר אסי ועקנין, האיש שעומד מאחורי רוברט, והביאו ממצאים מעניינים מפורטים שאינם משתמעים לשתי פנים. שיחות ראויות עם רוברט בראון מהיחידה לפשע מאורגן באל.איי, העיתונאי דייב קאגן שסיקר את פרשיות ועקנין וגורם במשרד התובעת, כמו גם ידיד עבר של ועקנין ופרקליטו של העבריין הנמלט. שישה חודשי עבודה והתוצאה משובחת. זו הסיבה לרפיוטיישן האדיר שהשיגה עובדה בשנים בהן היא קיימת. וכל זה נאמר למרות שלא נרשמה הצלחה בניסיון לדובב את הדוגמניות הפורשות עצמן לדבר, למעט סיוון רז אחת שמלמלה משהו ולא תרמה מאום לתוכן המשמעותי של הכתבה.

קלטות של שיחות בהן נשמעים היטב ועקנין ובן-שושן, סקירת עומק של מעלליו של העבריין בתפוצות כולל סעיפי האישום, עדות של חבר עבר עם ביצים וארכיון הונאות מן העבר – כל אלו גורמים לבן-שושן – שניסה בצדק למנוע את שידור התוכנית ואיים בתביעה של 10 מיליון שקלים – למבוכה גדולה. אז נכון שרוברט עשוי לעורר אמפטיה בקרב אחוז מסוים מכלל הצופים ברגעים בהם הוא מתעמת עם ועקנין ומתרה על כך שהמעשים האלו יפילו את העסק, אבל מיד יקבל בראש בתזכורת ה"מאיה בוסקילה" שדחף העורך בכל הזדמנות שניתנה לו, ולא דיברנו על העריכה האכזרית שמתחה קווי זמן מקבילים בין החובות של רוברט במכולת של בת-ים מול הימלטות של ועקנין בקפיצה מקומה שנייה.

כעת לא משנה מה יהיה בפרק הבא והמסקרן מאד, מכיוון שהנזק הגדול נעשה. דן מרגלית הפיל ראש ממשלה אחד בעבר, צוות עובדה ייזכר ככל הנראה כמי שהפיל את ראש ממשלת הזוהר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully