וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלביס לא לבד: גם סדאם חוסיין חי

יוני מנדל

7.2.2007 / 10:24

הספר "סדאם לא הוצא להורג" חושף פרטים שמטילים ספק במותו של הרודן העירקי. בשבוע הספר בקהיר הוא כבר רב מכר

הספר "סדאם לא הוצא להורג" הפך מיד עם יציאתו לאור בקהיר לרב-מכר. עם זאת, גם אנשי יחסי הציבור הנאמנים ביותר של הספר לא האמינו ש-47 יום לאחר הוצאתו להורג של [[סדאם חוסיין]], יהפוך הספר לנמכר ביותר בשבוע הספר בקהיר, כשהוא עוקף ספרים כמו "אוריינטליזם" של פרופ' [[אדוארד סעיד]], "ילדי שכונתנו" של הסופר הלאומי המצרי [[נגיב מחפוז]] ואת ספריו של האורח המרכזי, זוכה פרס הנובל הטורקי לספרות- [[אורחן פאמוק]].

גם הסופר אניס אלדגידי מקבל את הצלחת הספר בהפתעה גמורה, אולם הוא לא חוזר בו מטענותיו. במרכז הספר, שכולל 363 עמודים מפורטים, ניצבת תיאורית קונספירציה נרחבת הגורסת שבניו של הרודן העירקי, עודאי וקוסאי, לא נהרגו בהפצצות צבא ארצות הברית בעירק, ואילו סדאם עצמו – לא הוצא להורג בתלייה בצו בית המשפט העירקי.

הסופר אמר לרשת אלערביה, כי "אני לא מקבל את הפקפוק בספר... סדאם לא הוצא להורג, הוא אפילו לא נעצר". הוכחות לתיאוריה שלו מוצא אלדגידי במראהו של סדאם. לדבריו, ניתן לראות בבירור שלסדאם שהוצא להורג היתה שומה מעל הגבה השמאלית, ושומה נוספת בלחי השמאלית, בעוד שלסדאם האמיתי לא היו שומות כלל. כמו כן מבנה האף והאוזניים אינם זהים לדבריו לאלו של מנהיג עירק לשעבר.

הוא ציין את שלסדאם היו לפחות 13 כפילים, דבר שהקל על טשטוש זהותו האמיתית של המוצא להורג. הוא ציין גם שלבניו של הרודן היו כפילים, שאף התראיינו בנושא והודו בכך.

הוצאתו להורג של סדאם? סרט הודי

לדברי אלדגידי, מאז לכידתו של סדאם בדצמבר 2003, "צפה העולם בסרט הודי-אמריקאי-בריטי". הוא טוען שאחרת קשה להסביר כיצד אדם שאמור להיות מוצא להורג יושב בבית המשפט ומתנהג ביהירות וללא חשש, וכיצד רגעים אחדים לפני מותו הוא נראה כה בטוח בעצמו.

אלדגידי מעריך שרק אדם שיודע שהוא משחק בסרט היה נוהג כך. בכך הציב אלדגידי בפני העולם הערבי שאלה מטרידה אודות גורלו של המנהיג העירקי. מסתבר שבמותו גורם סדאם חוסיין ללא פחות עניין מאשר בחייו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully