וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סידר מלך ברלין

דפנה ארד

18.2.2007 / 8:36

גאווה לאומית: במאי "בופור" זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר בפסטיבל הסרטים הנחשב. אתמול זכה גם "אדמה משוגעת" בפרס. "אני בשמים" אמר סידר

יוסף סידר זכה בפרס הבמאי הטוב ביותר בתחרות "דב הזהב", בפסטיבל הסרטים הבינלאומי בברלין. את הפרס הוא קיבל בערב הנעילה של התחרות, בטקס שנערך לפני שעה קלה. על הפרס התחרו בין השאר רוברט דה נירו וסטיבן סודרברג.

"אנחנו חבורה גדולה כאן, ואנו רוצים להודות לחבר השופטים", אמר סידר בנאום הזכיה, "השבוע בברלין היה משמעותי עבורנו מהמון בחינות... בופור הוא סיפור על איך שמסתיימות מלחמות והתחושות המסובכות של הורדת דגל ועזיבת ההר הביתה".

הערב אמר יוסף סידר: "עדיין לא מצאתי את המילים לתאר את ההרגשה, זה לא חלק מהחיים זה מרגיש מנותק לגמרי ובכל זאת - אני בשמיים".

דוד מנדיל ודודי זילבר מפיקי הסרט: "זהו רגע מרגש ומבורך, הוכחה ניצחת למעמדו החדש של הקולנוע הישראלי בעולם, בעיקר לאחר שרשרת הנצחונות בפסטיבל האחרון".

בשיחה עמו ביום רביעי, לאחר הקרנת הסרט לקהל הפסטיבל, אמר סידר לוואלה! תרבות: "זה מרגיש כמו משהו שקורה פעם בחיים... התגובות היו מאוד טובות וגם הביקורות".

"בופור" מבוסס על ספרו של רון לשם (שגם כתב עם סידר את התסריט) ומספר על החודשים האחרונים שלפני פינוי המוצב, והיציאה מלבנון בשנת 2000. הסרט ייצא למסכי הקולנוע בארץ ב- 8 במרץ.

אתמול זכה "אדמה משוגעת" של דרור שאול בפרס דב הקריסטל, עבור הסרט הטוב ביותר בקטגוריית ילדים ונוער. בנוסף, זכה גם "הבועה" של איתן פוקס בשלושה עיטורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully