וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נולד לרקוד בכנסת

דפנה ארד

20.2.2007 / 16:03

תדמור, דביר ואמו של איתי פרי עלו לי-ם, להשפיע על צה"ל שייתן לו להתאמן כראוי לקראת הגמר. הצבא יתגמש מול הריאליטי?

שופטי "נולד לרקוד" עלו לירושלים יחד עם גורמים בתעשיית המחול, כדי לדון על הקריטריונים שבהם מוענק התואר "רקדן מצטיין" בצה"ל, על ההקלות שניתנות במסגרתו, ועל כמות התקנים המועטה המוקצית לתואר.

בדיון תחת הכותרת "רוקדים עם חיילים - האם ניתן לשלב קריירה מקצועית כרקדן עם שירות צבאי", שיזם ח"כ אלי אפללו, נידון במיוחד המקרה של איתי פרי.

החייל והפיינליסט ב"נולד לרקוד" לא קיבל חופשות מיוחדות כדי להשתתף בתוכנית מכיוון שמשרד התרבות לא הכיר בתוכנית כמסגרת מקצועית. כדי להמשיך להשתתף בתוכנית הוא נאלץ לדחות את השירות. הוועדה מכירה אך ורק בלהקות מחול ממסדיות, ולא בתוכניות טלויזיה תחרותיות, ולא משנה כמה רייטינג הן משיגות בשבוע.

מנהלת מדור מחול במנהל התרבות, נילי כהן, סיפרה ש"הוועדה המוסמכת ע"י שר התרבות, סבורה שהמסגרת הטלויזיונית הרייטינגית של התכנית "נולד לרקוד" אינה חינוכית ואינה מקצועית, בניגוד ללהקות המחול, המוגדרות ע"י הוועדה כנותנות שירות למדינה".יו"ר ועדת החינוך, ח"כ הרב מיכאל מלכיאור: "גם תכנית טלויזיה יכולה להיות מקצועית, ועל משרד התרבות להכיר בכך"

הצבא הורס את הרקדנים

דניאלה שפירא, המנהלת האמנותית של להקות המחול בת דור ו"קמיע", המוגדרות ככשרות מבחינת הוועדה, אומרת שהצבא הורס לה את הרקדנים: " אם הצעיר המתגייס הוא רקדן בלהקת מחול, השילוב בין הצבא והקריירה כמעט בלתי אפשרי".

מהוועדה יצאו מסקנות מעניינות. היא דורשת לבדוק אפשרות להקים בצה"ל להקת מחול כפי שהציע מנהל אנסמבל בת שבע, אלדד מנהיים, ודורשת להגדיל את תקני הרקדנים המצטיינים בצה"ל, להסדיר את התנאים הניתנים לרקדנים, ובנוסף, לקיים דיון דחוף במשרד ההתרבות למציאת פתרון נקודתי לבעיית איתי פרי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully