וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקו את הבמה

ליאור הנר

8.3.2007 / 11:43

פורצים השתילו סוס טרויאני באתר במה חדשה ומחקו את בסיס הנתונים שלו. היצירות מחצי השנה האחרונה נמחקו כולן

אתר האינטרנט במה חדשה, שהוקם על ידי בועז רימר בשנת 1998, ואיחסן כ-400 אלף יצירות שונות של משתמשים נפגע קשה על ידי פורצים. לפני יומיים נפרץ האתר על ידי קבוצת פושעי אינטרנט בלתי ידועה, ושונה על מנת שידביק את המשתמשים שלו בסוס טרויאני. מיד עם הפריצה, גילה רימר את הבעיה וחסם את הסקריפט. כ"נקמה" החליטו הפורצים, שהצליחו להתגבר על מנגנוני ההגנה, למחוק את כל בסיס הנתונים של האתר.

"לפי הרמה של הפורצים לא מדובר בסתם ילדים אלא בפורצים מנוסים", אמר רימר ל-TheMarker, אני לא יודע מה מקור הפורצים ואם הם מקומיים או לא, בכל מקרה זה די מייאש". מיד לאחר הפריצה ניסה רימר לשחזר את האתר מהגיבוי היומי אך גילה שגם הוא נפגע, ובידיו נשאר רק גיבוי בן חצי שנה שלא כולל כ-30 אלף יצירות חדשות שעודכנו בו.

אתר במה חדשה הקדים את זמנו כאתר תוכן גולשים שאיפשר לכל משתמש להעלות ולשתף תכנים בחינם. במהלך השנים נוצרו באתר קהילות מגובשות של יוצרים מסוגים שונים שהעלו אליו סיפורים, שירים, קטעי מוזיקה ויצירות אחרות. לדברי רימר, כיום רשומים באתר 60 אלף משתמשים שונים, מתוכם כ-30 אלף פעילים. תעבורת האתר עומדת על כ-120 אלף משתמשים ייחודיים בחודש.

כרגע האתר לא באוויר, והופעל שיחזור מהגיבוי הישן. "מבחינתי לא מדובר בפגיעה כלכלית גדולה ואני מקווה שגם למשתמשים יש גיבוי לכל יצירה שהעלו לאתר, לא מדובר בשירות אחסון אלא בדרך להציג את היצירות", מסביר רימר.

לדבריו, הוא מעוניין למצוא משקיע או שותף שיאפשר לו לשפר את יכולות האתר ולהפוך אותו לעסק כלכלי. "הייתי במו"מ עם כמה גופים גדולים וקיבלתי הערכות שהאתר, משום שהוא ותיק ומכיל כמות עצומה של דפים, שווה 9 מיליון דולר", הסביר רימר, שנדמה שהפריצה ריפתה את ידיו והוא אינו מעוניין עוד להמשיך ולתפעל את האתר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully