וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המלצות לספרים לפסח

דפנה ארד

1.4.2007 / 10:12

עדיין לא מצאתם מתנה לחג? דפנה ארד עם מדריך שימושי לכל (טוב, כמעט) הספרים שמציפים את השוק הישראלי לקראת הפסח, לא כולל ההגדה

ספר טיסה מאת איל קיציס וטל פרידמן

ספר מצחיק שיצא בהוצאת ידיעות אחרונות המספר על מעשיו של הישראלי בגולה, בחו"ל, על התנהגותו כתייר – הפגמים והחסרונות המוצגים בהומור - וישנה אפילו התייחסות לשנוא מכל – נעלי הקרוקס.

מומלץ ל: אח שלו
לא מומלץ ל: דודה עם חרדת טיסה

'ארץ הפלאות' מאת יובל בן-עמי. צלם: דניאל צ'צ'יק

אלבום חדש בהוצאת עם עובד, מעין ספר טיולים המחפש את ישראל הלא-שגרתית. מביא את סיפורה של מדינת אכזיב, וגשר הטעות, ואוהל האבן של עומר אייאדי בעראבה, עם תמונות של הצלם המוכשר של עיתון הארץ, ותשובות לשאלות כמו: " איפה ניצבת מצבת קבר אמיתית עליה חקוק שמו של הארי פוטר?".

מומלץ ל: קרוב משפחה לפני טיול בשביל ישראל
לא מומלץ ל: מי שציפה לקבל ספר על עליזה בארץ הפלאות

מדריך מפה: פיקניקים. מאת לימור פורת ועומר יגאל

מהדורה חדשה ומעודכנת של ספר הפיקניקים של הוצאת מפה, שתסדר לכם את מאה אתרי הפיקניק המומלצים בישראל, לפי מדדים של צל, נוף, ואטרקציות בסביבה. כולל פרק מיוחד על אוכל שמומלץ להביא לפיקניקים ומבחר משחקים שיעבירו בשלום את הנסיעה ליער להבים.

מומלץ ל: משפחה מרובת נקניקים
לא מומלץ ל: דודה בדיאטה

'גיבורה במילים' מאת סמדר שיר

סיפורה של סופרת הילדים בהוצאת ידיעות אחרונות, מתאר על המציאות הישראלית בתקופת מלחמת לבנון השנייה, מנקודת מבטה של אמא המגדלת שבעה ילדים, מתוכם בת המשרתת כטייסת. סמדר שיר השתמשה כאן בחוויותיה כאם לילדה בקורס טיס.

מומלץ ל: אמא דאגנית או נערה שעומדת להתגייס לקורס טיס
לא מומלץ ל: קרוב משפחה טייס. מדובר בספר לילדים

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס

'המכשפה מפורטובלו' מאת פאולו קואלו

הספר שיוצא בהוצאת 'ידיעות אחרונות' מתחיל אחרי מותה של אישה ממוצא צועני בשם אתנה שאומצה על ידי משפחה לבנונית עשירה - דרך עדויות של אנשים שהכירו אותה במהלך חייה. הספר נוגע בנושאים כמו הצוענים באירופה, משמעות האימוץ, והקונפליקט בין פגאניזם למיינסטרים.

מומלץ ל: קרובת משפחה העומדת לאמץ ילד
לא מומלץ ל: ילדה שכולם יודעים שהיא מאומצת חוץ ממנה

הרפתקאות דון והחיות הלבנות מאת מאיר אשל

ספר המתח הזה המיועד לילדים הוא ספר הביכורים של מאיר אשל, שעד כה עבד כרואה חשבון. הספר מספר על ילד עם יכולת לתקשר עם חיות, המיועד לילדים בבית הספר היסודי, ומגיע יחד עם קלפי משחק צבעוניים להחלפה.

מומלץ ל: ילדים עם חיבה לקלפים
לא מומלץ ל: תיכוניסט שישתמש בקלפים כפילטר

10 סיפורים של ארנסט המינגוויי

עשרה ממיטב הסיפורים של הסופר הקשוח, רובם רואים אור לראשונה יוצאים בהוצאת ידיעות אחרונות לקראת פסח. הסיפורים תורגמו על ידי כמה ממעריציו האדוקים - אבירמה גולן, יאיר לפיד, עוזי וייל, יואב כ"ץ, עודד פלד ורחל פן.

מתנה ל: חובבי ספרות
בשום אופן לא ל: קרובי משפחה עיוורים

'פני מועדות לכוכבים' מאת אלפרד בסטר

ספר מדע בדיוני המתרחש במאה ה-24, ומספר את סיפורו של המין האנושי בדרכו אל הכוכבים. האנושות מגלה את הגניטה (מעבר ממקום למקום כהרף-עין, בכוח המחשבה). האדם פורץ אל מערכת השמש ומיישב אותה, אך הגניטה מכוכב לכוכב עדיין אינה אפשרית, והדרך אל הכוכבים נותרת חסומה. הספר יוצא בהוצאת ינשוף.

מתנה ל: משקפופר איכותי מהמשפחה
בשום אופן לא ל: קרובת משפחה שהכוכב היחיד שהיא מכירה זה גיא אריאלי

תיאוריה של האוונגרד מאת פיטר בירגר

ספרו של פיטר בירגר יוצא בהוצאת 'רסלינג', ולא מנסה אינו מבקש לתת מענה לשאלה איזו אמנות ניתן לאפיין כ"אוונגרד", אלא מתמקד בתופעה החברתית-היסטורית של אמנות האוונגרד. לספר מצורפת הקדמה על פיטר בירגר מאת אלעד לפידות.

מתנה ל: מורה לאמנות
בשום אופן לא ל: מי שחושב שאוונגרד היא מסעדה

'דרך שלושת הימים' מאת ג'וזף בויידן

הספר של הסופר הקנדי יוצא בהוצאת הספרים ינשוף, ונבחר לספר הטוב ביותר לשנת 2006 באתר אמזון. הספר מספר את סיפורו של קסוויאר בירד, אינדיאני החוזר ממלה"ע הראשונה, קטוע רגל ומכור למורפיום, ומתקבל על ידי אשת מרפא מקומית, דודתו ניסקה, המובילה אותו במסע בן שלושה ימים אל הכפר.

מתנה ל: מי ששרת בלבנון ולא חזר עם הלם קרב
בשום אופן לא ל: קרוב משפחה עם נטיות נרקוטיות

'בנות הדרקון' מאת מרית בן ישראל

ספר פנטזיה עליו ממליצה בחום העורכת שלו, דנה אולמרט, הבת של. המספרת על מסעה של נועה לביא, ילדה תל אביבית שגרה עם סבא שלה, לתוך ספר תמונות ישן – בו היא פוגשת שלוש ילדות שילדותן נגזלה מהן.

מומלץ ל: מבוגרים, לאנשים צעירים ולנשים צעירות – מספרת דנה אולמרט
לא מומלץ ל: אהוד אולמרט. בטח כבר יש לו עותק.

'חלומות של גברים - השבר, הטיפול, ההחלמה' מאת רוברט ה. הופקה

ספר חדש בהוצאת הקיבוץ המאוחד – ספרית פועלים, בסדרת "איש אשה" בעריכת פרופ' תמר קרוון, של המטפל האמריקאי כותב רבי המכר. הספר מספר שני סיפורים – האחד של גבר הומוסקסואל והשני על גבר הטרוסקסואל. הספר בעל אופי עיוני ומתאר בפירוט מפגשים טיפוליים ומשלב אותם בתיאוריה יונגיאנית, ו הפסיכולוגיה האנליטית.

מומלץ ל: פסיכולוגית שמעולם לא יצא לה לעבוד במקצועה
לא מומלץ ל: בן דוד שתמיד חשדתם בנטיותיו המיניות

'אגוזים' מאת אבנר לסקין

השף והקונדיטור אסף 90 מתכונים הכוללים אגוזים; ממרחים, רטבים, סלטים, עוגות, דגים, בשר ולחמים. הספר יוצא לקראת פסח בהוצאת ידיעות אחרונות.

מומלץ ל: סבתא בשלנית
לא מומלץ ל: קרוב משפחה עם רגישות לאגוזים

'הים של בנימינה' מאת שימי קדוש

ספר ילדים שיוצא לקראת פסח בהוצאת גלורי, וכולל את השיר "החלומות שלי", של עוזי חיטמן - ככל הנראה השיר האחרון שכתב, הלחין ושר לפני מותו. הספר מתאר 21 סיפורים בחרוזים על המושבה בנימינה.

מומלץ ל: חובבי אהוד מנור/עוזי חיטמן
לא מומלץ ל: מי שעבר לאחרונה לבנימינה וכנראה יתבאס מאיך שהיא התדרדרה.

'נשיכה צרפתית' של דניאל בן סימון

הספר חדש הזה, בהוצאת עם עובד, הוא ספרו הרביעי של עיתונאי הארץ עם המבטא הצרפתי. בן סימון ייקח אתכם אחורה לתקופת הכיבוש הנאצי על צרפת, והאנטישמיות על היהודים בצרפת בפרוץ אינתיפאדת אל אקצה.

מתנה ל: פרנקופילים
לא מומלץ ל: מי שמצפה לרומן רומנטי

'צפון פרוע' מאת שמעון ריקלין

רומן הבכורה של הסופר יליד ירושלים, יצא בהוצאת חרגול ועם עובד. גיבורו הוא יעקב זילברשטיין, פקיד צבאי במלחמת לבנון הראשונה.

מומלץ ל: פקיד לשעבר, למען ההתרפקות הנוסטלגית
לא מומלץ ל: פקידה בשירות סדיר

'שדרוג בצבע' מאת ענת סגל

אלבום של 168 עמודים של הוצאת ידיעות אחרונות הכולל רעיונות לצביעה ועיצוב הבית, בשיטת 'עשה זאת בעצמך', הכולל נושאים מלהיבים כמו טפטים, שבלונות, חידוש רהיטים ועוד..

מומלץ ל: קרובי משפחה שעומדים לעבור דירה
לא מומלץ ל: קרובי משפחה בדואים

'לאונרדו' מאת צ'רלס ניקול

הביוגרפיה המקיפה של איש הרנסנס המספרת על הרקע המשפחתי שלו, אישיותו, המראה שלו, והחיים שלו יצאה בהוצאת עם עובד. כל מה שרציתם לדעת על האדם - לאונרדו דה וינצ'י, הצייר והמדען הגאון.

מומלץ: לקרוב משפחה מהנדס
לא מומלץ: לבר רפאלי. זה לא הלאונרדו הזה

8 מחזות של לורקה. מאת פרדריקו גרסיה לורקה

חרגול ועם עובד החליטו להדפיס במלאת 70 שנה למות המשורר הספרדי, והמחזאי הנודע, שני כרכים בתרגום לעברית של יצירותיו שתורגמו על ידי רנה ליטוין. הספר כולל את 'טרגיקומדיה של דון כריסטובל וסניוריטה רוסיטה',' הסנדלרית המופלאה', 'דון פרלימפלין ואהבתו לבליסה בגן ביתו', 'ככלות חמש שנים', 'הקהל', 'חתונת דמים', 'ירמה', ואת 'מחזה ללא שם'.

מומלץ ל: אחיינית במגמת תאטרון
לא מומלץ ל: מי שנרדם בתאטרון

'להתחיל מהסוף' מאת אביבה רוזן גנוט וקרן אור גנוט

ספר ילדים שכתבה סופרת בת 5 וחצי יחד עם אמה, המיועד לילדים מגיל שנה. מדובר בספר פנטזיה שלא ממש כתוב בקו הגיוני או ברצף זמן נתון, ובו קרן אור מנסה לתפוס את הירח ולהתנדנד על כוכבים. רקפת הס עייש, אמנית בוגרת בצלאל, איירה את הספר.

מומלץ ל: אחיין שכבר יודע לקרוא
לא מומלץ ל: אסטרונום מוסמך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully