וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל ישראל חוזר לבמות

12.4.2007 / 10:35

בין המופעים השנה: תיאטרון מאוזבקיסטאן, קונצרט ג'אז של פסנתרן בן 12 וקרקס אקרובטי מסין. האירועים ייפתחו ב-26 במאי

יח"צ - חד פעמי

פסטיבל ישראל ייפתח השנה ב-26 במאי עם מופע של "הקרקס האקרובטי של ווהאן", שיגיע לירושלים היישר מסין (לצפייה בפלא - בקטע הווידאו הנ"ל). מופע זה משקף את רוח הפסטיבל – הנותן במה למופעים מרחבי העולם כולו. מופעי הפסטיבל יעלו במקביל גם בחיפה, חולון ותל אביב. האירוע ייסגר כעבור שבועיים, ב-10 ביוני.

במהלך ימי הפסטיבל יופיעו, כאמור, להקות ואמנים מכל העולם, בתחומי אמנויות הבמה; מחול, מוזיקה קלאסית, מוזיקה קלה, ותיאטרון. מחירי הכרטיסים ישמרו על רף נמוך יחסית, וינועו בין 10 שקלים ל-165 ש"ח - המקדימים לרכוש כרטיסים יזכו במושבים טובים יותר.

במהלך ימי הפסטיבל יגיעו לישראל אמנים ולהקות משוויץ, אוסטרליה, הונגריה, אוזבקיסטאן, גרמניה, קובה, אוסטריה, צרפת, אנגליה הולנד, רוסיה, ספרד ועוד. מארגני הפסטיבל מעוניינים לשקף את היותו של העולם "כפר גלובאלי קטן", ולכן התמקדו במופעים המייצגים יצירות רב-תרבותיות.

כמו כן, יעלו אירועים בימתיים קלאסיים (ההצגה "מדיאה"; מרתון פסנתרים מיצירות סקארלטי ובאך ועוד) ולצידם כאלו השואבים משפה אמנותית חדשה - פרויקט "מוזאייק" המשלב פרשנות ויזואלית למוזיקה עכשווית; תיאטרון וידי לוזאן המשלב טקסטים ומוזיקה עם פרשנות רדיקלית; ואפילו האמן הרב תחומי הספרדי פפ בו, הרוקח מופע באמצעות בועות סבון, אפקטים ותאורה.

הפסטיבל ייחד גם מקום ליוצרים צעירים ישראלים בפרויקט "זירת הפסטיבל", שיתמקד בתחום המחול ומוזיקת הרוק.

תיאטרון

את הפסטיבל ייפתח כאמור "הקרקס הלאומי של ווהאן" המגיע לראשונה מסין. הקרקס מתבסס על סיפורים ודמויות מהמורשת הסינית העתיקה. לראשונה גם יגיע לארץ תיאטרון מאוזבקיסטאן: "אילקום" הוא התיאטרון העצמאי הראשון והיחיד במדינה המוסלמית ועיקר עיסוקו בחיי הפרט בחברה הדתית-מוסלמית תחת השלטון הקומוניסטי. הוא יעלה את ההצגה "חסידה לבנה, חסידה שחורה".

בכורה ישראלית תהיה ל"גשם שחור" של התיאטרון העירוני חיפה בשיתוף אנסמבל תיאטרון הרצליה. זהו פרויקט תיאטרוני שדן בפצצת האטום שהושלכה על יפן ב-1945.

בין המופעים הנוספים: משוויץ יגיע תיאטרון "וידי לוזאן" עם "השיראגאקי", יצירה המבוססת על טקסטים של גרטרוד שטיין ומוזיקה של הביץ' בויז; מהולנד יגיע תיאטרון הבובות למבוגרים של האמן נוויל טרנטר עם ההצגה "ערפד", שמשלבת אימה עם קומדיה; ועוד.

מחול

השנה יקיים הפסטיבל "זירה" מיוחדת ליוצרי מחול ישראלים. הפרויקט, בשיתוף עם עמותת הכוריאוגרפים, יציג שש עבודות בבכורה של היוצרים אילנית תדמור, יורם כרמי, ענת דניאלי, נעה דר, יערה דולב ועמית גולדנברג, נמרוד פריד ורקדני להקת תמי. כמו כן תעלה גם בכורה ישראלית ל"נסיך החלומות" של להקתם של צמד היוצרים ניר בן גל וליאת דרור.

בין המופעים הנוספים: להקת "ויואנקוס" הספרדיה, המורכבת משבעה אחים; הלהקה של מרכז הכוריאוגרפיה הלאומי של קאן תעלה שתי עבודות העוסקות במיניות הגבר והאישה בעולם המוסלמי, ומפגשם עם העולם המערבי; ועוד.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

מוזיקה

הזמר והמוזיקאי דניאל סלומון יופיע עם זמרים ומוזיקאים, ביניהם עברי לידר, שילה פרבר,ערן צור ושלומי שבן, בערב מחווה לליאונרד כהן - על טהרת העברית. שיריו של כהן תורגמו על ידי קובי מידן ועובדו בידי סלומון; להקת כנסיית השכל תחגוג 13 שנים להקמתה בדיסק אוסף ומופע מיוחד לפסטיבל ישראל. בנוסף לחברי הלהקה, ישתתפו בערב גם 40 נגנים וזמרים אורחים, בהם אהוד בנאי; בערב "פפואה ניו גיני" תפגשנה אגי משעול, אלונה טוראל וקורין אלאל, שיבצעו לחנים חדשים של טוראל לשיריה של אגי.

השנה, בשיתוף "התו השמיני", יקיים הפסטיבל זירת רוק לאמנים צעירים: דפנה והעוגיות, גבריאל בלחסן, להקת קולומביה, אריאל הורוביץ, להקת דבק ולהקת אנשים.

כמו כן יקיים הפסטיבל מופע מיוחד במינו: "מגדל הפורח באוויר" בביצוע אנסמבל האומן ח"י. קבוצת מוזיקאים צעירים שמנסה לגשר בין העולם של התלמוד לעולמנו, באמצעות מוזיקה. למוזיקה מצטרף רובד נוסף – פנטומימה ומלל.

הפסטיבל יסתיים בפרויקט הבינלאומי-ישראלי "מוזאייק", בביצוע בימתי מלא בפעם הראשונה. הפרויקט, שמאחוריו עומדים שמוליק נויפלד ואייל ליאון קצב ו-150 איש נוספים, הוא יצירת מולטימדיה ומוזיקה. המופע יתקיים על במת תיאטרון שרובר שתהפוך לאלקטרו לאונג' ענק כשמסביבו מוקרנים הווידאו-קליפים, ועל הבמה האמנים המבצעים.

כמו כן יתקיימו מופעי ג'אז ומוזיקה קלאסית רבים, ביניהם מופע ישראלי מיוחד - שלישיית הג'אז של תומר בר בן ה-12, שלמרות גילו הצעיר כבר הוציא דיסק. תומר הוא בנו של הגיטריסט הירושלמי אצ'ה בר, והוא יארח את אביו כמו גם אמנים אחרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully