וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הטלוויזיה של חמאס תיפרד ממיקי מאוס

10.5.2007 / 3:19

הממשלה הפלסטינית הורתה להפסיק שידור תכנית בכיכוב עכבר דמוי מיקי-מאוס, העונה לשם 'פרפור'. הנימוק: איסור שילוב תכנים פוליטים

הממשלה הפלסטינית הורתה לתחנת הטלוויזיה של חמאס להפסיק לשדר את תוכנית הילדים שגיבורה, בדמות מיקי מאוס, קורא להשמיד את ישראל. בקול ישראל דווח, כי בממשלה הפלסטינית נימקו את ההוראה באיסור על שילוב תכנים פוליטים בתוכניות ילדים.

אמש פורסם, כי תחנת הטלוויזיה של חמאס משדרת בשבועות האחרונים תכנית ילדים חדשה בכיכובה של בובת עכבר גדולה, דמוית מיקי-מאוס, בשם 'פרפור'. התכנית, שנקראת "חלוצי המחר", מיועדת לילדים בגיל הגן ובית-הספר היסודי, וכוללת תכנים אנטישמיים והסתה לאלימות.

במהלך התכנית, 'פרפור' משוחח עם ילדים מרצועת עזה על ענייני השעה, ומרביץ בהם קצת ערכים. לדוגמה, באחת מהתכניות האחרונות הוא הסביר לילדה עטויה ברעלה שהעם הפלסטיני "ינצח את אולמרט, שרון, בוש, וכל שאר הרוצחים שפלשו למדינות המוסלמיות". בתכנית אחרת אמר העכבר החייכני לילדים: "אנחנו נשמיד את היהודים", בעודו רוקד ומפזז בידיו.

פתח: התכנית 'לא מקצועית'

הטלוויזיה הממלכתית הפלסטינית, שנשלטת על ידי אנשי פתח, כינתה התכנית "בלתי מקצועית". אבו סומאיה, דובר הטלוויזיה, אמר כי "הגאווה הלאומית של הילדים צריכה להתפתח בדרכים אחרות". בינתיים, 'פרפור' מעורר גלים ברחבי העולם, וקטעים מתכניתו הוקרנו בתחנות טלוויזיה רבות בארצות הברית ובאירופה.

שר ההסברה הפלסטיני מוסטפא ברגותי אמר בראיון לרשת CNN, כי הסתה במסווה של דמוית מסוגו של 'פרפור' אינה מקובלת על רוב הציבור הפלסטיני. הוא הוסיף כי המצב הבטחוני והכלכלי בעזה מחזק את הקיצוניים ברצועה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully