וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סרביה היא המנצחת הגדולה באירוויזיון

בהופעתה הראשונה בתחרות כמדינה עצמאית קטפה את המספר הרב ביותר של דוז פואה עם השיר "תפילה"

לשנה הבאה בבלגרד: סרביה היא המנצחת הגדולה של אירוויזיון 2007, האירוויזיון ה-52 במספר.

זו השתתפותה הראשונה של סרביה בתחרות כמדינה עצמאית, בנפרד ממונטנגרו. הזמרת מריה סריפוביץ' הופיעה ללא גימיקים מיוחדים, בז'קט שחור ושרה בסרבית. היא סיימה עם 268 נקודות בפער ניכר מהמקום השני, אוקראינה עם 235 נקודות.

השיר נקרא "תפילה"- "אני נוצריה דתית", אמרה מריה בראיון לאתר הרשמי של האירוויזיון והוסיפה: "למרות זאת, לא מדובר בשיר דתי, אלא בתפילה לאהבה".

בתחילת השבוע, בעת שנערכו חזרות לשלב חצי הגמר הובילה סרביה בסקרים, אולם לאחר החזרה הגנרלית לגמר השתנו פני הדברים ואוקראינה הובילה. גם מועדון המעריצים הישראלי דירג את השיר הסרבי כזוכה.

הקהל באולם התאכזב מהמסכים הקטנים שלא אפשרו לראות את הניקוד בברור. שריקות בוז רמות נשמעו בכל פעם כשמדינות סובייטיות ומדינות יוגוסלביה לשעבר נתנו 12 נקודות אחת לשניה.

גם בגמר שלט הגוש המזרחי, את רשימת עשר המדינות שהבטיחו את מקומן בגמר האירוויזיון ה-53 מרכיבות 8 מדינות מזרח אירופאיות בצירוף טורקיה ויוון.

15 דקות ההצבעה נפתחו ע"י צלצול הפעמון של סנטה קלאוס, שייצג את פינדלנד בירושלים ב-1979, ועשה קאמבק מרשים כשעון עצר. את הדקות בהם נאספו הקולות העבירו בהלסינקי בשאלות מיותרות בגרין רום, ומחול אומנותי על הבמה כשברקע מוזיקת מטאל רועשת.

עם כדור מראות על הראש, איפור צעקני ותפיחות בישבן לזמרות הליווי לקח ורקה סרדיוצ'קה, גבר בלבוש אישה, ונציג אוקראינה בתחרות, את המקום השני. במקום השלישי ניצבת לה רוסיה, ששלחה לתחרות שלוש זמרות בעל חזות מצודדת, שגם נתנו עינטוז מיוחד בזמן השיר.

את הניקוד הישראלי הקריא ג'ייסון דנינו הולט. הישראלים בחרו לתת 8 נקודות לרוסיה, 10 לאוקראינה ודוז פואה לבלרוס.

מוזיקה ולא גימיקים

במסיבת העיתונאים שנערכה בתום הארוע התקבלה מריה בתשואות. דוברת המשלחת הסרבית הודתה לקהל על הבחירה בסרביה, והזמינה את כולם לבלגרד: "יש לנו את המקום הגדול ביותר באירופה לאירוח התחרות", אמרה.

מריה, הזמרת שביצעה את השיר, אמרה, כי "פרק חדש נפתח עבור סרביה, לא רק במוזיקה. אני מאוד גאה". היא הוסיפה, כי "הלילה היא התפללה לאלוהים, ושאלה אותו אם הוא חושב שזהו הלילה שלה, וכנראה הוא חשב שזה באמת הלילה שלי".

מריה, לסבית מוצהרת, ענתה לשאלות העיתונאים, והתייחסה לחיבתם המיוחדת של הומואים רבים לאירוויזיון. היא נשאלה אם עכשיו התחרות תהפוך לארוע של לסביות, וענתה כי היא "חושבת רק דברים טובים על הומואים, זה משהו שהוא בסדר מבחינתי".

סגנונו של השיר הסרבי, בלדה ללא גימיקים, עורר עניין רב. מריה נשאלה האם ישפיע על אופי האירוויזיון הבא, והשיבה כי היא מקווה שכך יהיה: "אני אוהבת לשמוע מוזיקה ולא לראות אותה. לכן אני מקווה שהתחרות תהפוך לתחרות מוזיקלית".

הזמרת סיפרה, כי היא שמעה שאנשים בעיר הולדתה חוגגים עכשיו, וכי היא תצטרף אליהם בהמשך. "אני גאה להיות סרבית וגאה להיות אחראית לאירוח האירוויזיון הבא בבלגרד".

הסרבית ונערות הליווי שלה הודו לפינלנד המארחת שנתנה לה 12 נקודות, פצחו בשירת "תפילה" בפינית וזכו לתשואות.

טיפקס - מקום 24 עם 17 נקודות

ומה קרה עם ישראל? אנחנו אפילו לא היינו קרובים לגמר. טיפקס הגיעה רק למקום ה-24 עם 17 נקודות בלבד. רק שש מדינות נתנו לישראל ניקוד: צרפת העניקה לטיפקס את הניקוד הגבוה ביותר - 6 נקודות, ליטא 4, אסטוניה 3, צ'כיה 2, ונקודה אחת מאיסלנד ומרוסיה. 35 מדינות נתנו לכפתור האדום אפס נקודות.

למקום האחרון בחצי הגמר הגיעה צ'כיה, בהשתתפותה הראשונה בתחרות, עם נקודה אחת בלבד, אותה קיבלה מאסטוניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully