וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התיאטרון השוויצרי מציג: 40 לכיבוש

יוני מנדל

10.6.2007 / 11:30

ההפגנות נגד המצב בשטחים לא נעצרות בישראל או בשטחי הרשות. בימים אלו מועלית בשוויץ ההצגה "40 שנה - זה מספיק!"

בימים אלו מעלה התיאטרון השוויצרי הלאומי הצגה חדשה העוסקת ב"חיי העם הפלסטיני תחת הכיבוש הישראלי ובסבלו של העם הפלסטיני". הפרימיירה של ההצגה, שהועלתה לרגל 40 שנה לכיבוש הישראלי בשטחים הוצגה באחת הכיכרות המרכזיות בבירה השוויצרית ברן - כיכר הפרלמנט. לדברי במאית ההצגה, תשרינה פון-מוס, גם ההצגות הבאות עומדות להתקיים ברחובות שוויץ ולא באולמות התיאטרון, "כדי להגיע לציבור רחב יותר, באופן ישיר ואמיתי".

ההצגה, לפי דיווח אתר אל-ג'זירה, "מורכבת מתשע מערכות ומציגה את ההיסטוריה הפלסטינית, מה'נכבה' ועד האינתיפאדה". שם ההצגה: 40 שנות כיבוש זה מספיק.

"טנקים מול אבנים"

ההצגה עוסקת בחיי היומיום הפלסטיניים, ובעיקר בתנאי המחייה הקשים במחנות הפליטים, בהמתנה הארוכה במחסומים ובמצב הכלכלי הקשה בו הם חיים. לדברי הבמאית היה חשוב לה להראות את חוסר הסימטריה בין הצדדים: "בשל כך בהצגה מוצגים חיילים ישראלים חמושים המתעמתים עם נשים וזקנים, וטנקים ישראלים המתעמתים עם אבנים".

ההצגה מסתיימת בבניית גדר ההפרדה בגדה המערבית, ולדברי הבמאית גם "באקט סימבולי". לדבריה, "אחד הלוחמים הפלסטינים מנסה להפיל את החומה אולם הוא מגלה מאחוריה את כל שאר הפשעים הישראלים. את ההרג, הריסת הבתים, הגירוש מהאדמות ועקירת העצים". או אז מתקבצים כל השחקנים למרכז הבמה כשהם קוראים ביחד "האם 40 שנות כיבוש אינן די?".

במופע הפתיחה של ההצגה נכחו גם חברי פרלמנט שוויצרים וראשי ארגונים מקומיים. אחת מחברות הפרלמנט שצפתה בהצגה אמרה, כי היא חשובה מאוד. לדבריה, "על העם השוויצרי לנסות ולדמיין איך יכול עם לחיות ללא חופש תנועה, איך יכולים ילדים לחיות ללא מזון או מים בשל מצור, או איך מעוכבת יציאה של חולה לבית החולים?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully