וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בואי ואראה לך את העיר בלבן

חן רוזנק

17.6.2007 / 11:02

ושוב איתכם: סוף חודש יוני הגיע ואיתו שלל אירועי "הלילה הלבן" בסימטאות ת"א. הנה מדריך קצר ללילה בלי כוכב אבל עם אינסוף זרקורים

מאז שאונסקו הכריזו על "העיר הלבנה" של אחוזת בית כעל אתר מורשת תרבות עולמית, תושביה הגאים (וגם אלה שבאים מבחוץ) מוותרים על שעות שינה יקרות ביום חמישי האחרון של חודש יוני, שיוצא השנה ב-28 בחודש, וחוגגים "לילה לבן" בשלל אירועים לאחר שהשמש שוקעת.

עבור בעלי סיבולת לב ריאה מרשימה נערך השנה לראשונה מרוץ ברחובות תל-אביב-יפו, שייפתח את אירועי הערב. המרוץ הלילי, שמתקיים כבר בלוס אנג'לס, לונדון, סן-פרנסיסקו ושיקגו, מגיע גם אלינו ויוזנק ב- 20:45 מכיכר רבין. המרוץ הלבן, שיעלה למשתתף 70 ¤, יחולק לשני מסלולים: 5 ק"מ (עממי) ו- 10 ק"מ (תחרותי).

עבור מי שאינו בעניין של החוויה הספורטיבית ומעדיף להינות משלל אירועים חינמיים, אספנו את מיטב האירועים המובחרים שלעיר יש להציע:

בשדרות רוטשילד תיתקלו במיצגי תיאטרון בתנועה בין השעות 22:30 - 02:00, עם "תיאטרון הגוף בשעת לילה" של תיאטרון הגוף, "תלוי במה" של תיאטרון התנועה זיגוטה, "עניבות" של קבוצת זעזע, "לזוז בחוץ ברצף" של סטודיו למחול play, "קליפה אדומה בלילה לבן" של תיאטרון קליפה, במופע מיוחד מול בית השגרירות הצרפתית בו ישתפו פעולה עם קבוצת "מאטריה פרימה" מצרפת ועוד.

על שדרות בן גוריון וכיכר דיזינגוף ישתלטו מוזיקאי עירנו ביניהם שלומי גולדנברג שיארח את יאיר דלאל, דפנה ארמוני ועוד. להקת אפרו דאנס בשדרות בן גוריון בין דיזינגוף לבן יהודה, בין השעות 23:00-02:00 ו"8 בכיכר", מסיבה עם מיני די ג'ייז מקומיים.

תיאטרון הקאמרי יוציא בחצות הליל את ההצגה "מקום אחר ועיר זרה" מכותלי הבניין אל רחבת המשכן, כשלאחריה יתקיים במקום ערב שירה בציבור. לא רחוק משם, בבית ביאליק, יציעו לכם שלל הופעות ג'אז חיות לאורך הלילה.

באוזן השלישית מ- 22:30 ועד 3 לפנות בוקר, מחכה לכם מרתון אקוסטי עם ג'נגו, רם אוריון, מד בליס, ועוד. מרתון הקרנות מתחרות "48 שעות", ואירוע לכבוד אנתולוגיית השירה, "אדומה", עם עשרה משוררים שיקריאו מיצירותיהם. כמו כן יושכרו במקום סרטים בהם מופיעות המילים "לילה" או "לבן" בחינם, ויהיו מחירים מוזלים בחנות ובספריית הסרטים החל מחצות.

ספריית בית אריאלה תפתח את שעריה בשעות 22:00 – 04:00 ותציע מכירת ספרים והופעות ג'אז.

ימה של ת"א

שלל אירועים יתמקמו השנה על חוף ימה של ת"א מ"בית בנמל", בנמל ת"א, שם יחכו לכם משעה 21:00 מופע התיאטרון של קבוצת זיגוטה, "עובר ושב", סדנת "קסטמייז", עם האמנית קרן שפילשר ומעצבת בית האופנה קום איל פו, אירה גולדמן, שיעצבו בשיתוף הקהל חולצות טי-שירטס לבנות שיחולקו למשתתפים בסדנה, מופע אימפרוביזציה של שחר דור, "הנס", בחצות, ותערוכת האמנות OUTLET של האוצרות קציעה אלון ודליה מרקוביץ', שתהיה פתוחה כל הלילה.

בחוף במנטה ריי מחכה לכם מסיבת חוף בשעה 22:00 יחד עם צוות בידור ממועדוני קלאב מד, בחוף הצוק מ-21:00 שירה בציבור עם הטיש הגדול והגבעטרון, בחוף גורדון מ-22:00 הרקדה ובחוף הבננה ביץ' מופעי סטנד-אפ, הצגה של הפקת מקור חדשה של ערוץ ביפ ומגוון סרטים קומיים, במסגרת לילה של צחוק שמארגנים HOT וערוץ ביפ.

ביפו מחכה לכם כמו בכל יום חמישי החודש "פשפש לילה" מ- 20:00 – 03:00, שכולל מוזיקה וקניות בשוק הפשפשים, ומופע ג'אז ל"לילה לבן" בשעה 22:00 ברחבת הכניסה לנמל ליד המזח.

תעריף לילה

לא כל אירועי ה"לילה לבן" הינם חינם אין כסף. חלקם דורשים גם הקרבה כספית מצידכם (אמנם מינימלית), כשבין המומלצים שבהם נמצאים ערן צור שיופיע בלבונטין 7 ב-22:00, במסגרת אירוע הסיום לפרויקט "שירה על הדרך", יחד עם אמנים ומשוררים צעירים שיקריאו וישירו ממיטב השירה העברית.

האופרה הישראלית מציגה את "A Night at the Opera", קונצרט חצות של אריות פופולריות ושירים ממחזות זמר בביצוע זמרי האופרה הישראלית. בצוותא תופיע הזמרת המעולה רות דולורס וייס ב-21:00, כשאחריה אנסמבל ציפורלה עם "עקיצת לילה לבן" בחצות: חברי הקבוצה המוכשרת מפצירים בכם להשתחרר ולבוא עם פיג'מות.

מרכז ענב חוגג ב-24 שעות של מוזיקה מרתון בין-לאומי לג'אז, אוונגרד ומוזיקה מודרנית, ובקונסבטוריון שטריקר מחכות לכם שתי הופעות ליליות ב-22:00 וב-00:30.

בסינמטק יתקיים מרתון סרטים אילמים בליווי של מוזיקאים בהופעות חיות על הבמה. כמו כן תתקיים הקרנת סרטי התחרות הבינלאומית "48 שעות", בה יוצרי קולנוע נדרשים להפיק סרט קצר ב48 שעות בלבד, כשהתחרות עצמה תתקיים בעיר לראשונה בתאריכים 27-29 ביוני.

שלל מוזיאוני העיר והגלריות שבה יהיו פתוחים עד מאוחר (חלקם אפילו עד הזריחה!). לאורך הלילה יתקיימו הרצאות במכללת עלמא (חינם), בבית גורין (עלות סימלית), וליל שימורים בבית הכנסת הגדול באלנבי.

כמו כן, מסעדות העיר יציעו תפריט מיוחד ללילה הלבן במחיר של 76 ¤. המסעדות המשתתפות: אל גאוצ'ו תל אביב, ג'לאטו אייס, לוקאס, תהל, אלי אולי, איסט 38, דיטה, למון גראס, אוסישקין, קימל, דים סאם, גואטה, קופי פרינט, בר גיורא, Njoy , ברוהאוס, קיוטו, סטוצי, מינה אומיי, פויקה, מקס ברנר( רוטשילד), אודיאון ולה סנטרל.

לילה אלטרנטיבי

יוזמה של כמה חברים תל אביבים שרצו להציע אלטרנטיבה לאירועים הממוסדים הביאה לפתיחת ה"בית הלבן", דירה בדרום תל אביב, שמשמשת כסטודיו של צלם בשעות היום, ותהפוך למועדון הופעות ב"לילה הלבן". עם הופעות של קאטמין, דיוויד בלאו ושני קדר, פג אדיר, TV Buddhas ו- Mary and The Baby Cheeses.

כניסה תעלה לכם 40 שקלים, כשההופעות יתחילו בשעה 20:00. "הבית הלבן" ממוקם בשביל המרץ 2, בניין 12, קומה 3 (בבלוקים מאחורי בניין "הארץ" ברח' שוקן בדרום תל אביב, יהיה שילוט ביום האירוע).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully