וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כוסמת

רומי מיקולינסקי

22.7.2007 / 10:10

היא בוצדמית חננה - אבל שמה את הארי פוטר בכיס הקטן. רומי מיקולינסקי על הרמיוני הלוהטת, מרב מיכאלי של הוגוורטס

למכשפות, בואו נודה באמת, אין מקדם סקס אפיל גבוה במיוחד. למרות כמה נסיונות בסדרות כמו "מכושפות" (שאנון דוהרטי, אליסה מילאנו ועוד איזה אחת רוכבות על הגל הגותי, לובשות קומביניזונים מפתים ולוחמות בכוחות האופל), או סרטים כמו "המכשפות מאיסטוויק" (שר, מישל פייפר וסוזאן סרנדון כשלוש מכשפות שנכבשות על ידי השטן, הוא ג'ק ניקולסון, הפתיין מזוות הגבות) - מכשפה עבור רובנו היא דמות לא ממש חביבה בעלת אף ארוך, סנטר מחודד, צחוק מאיים, חתול, מטאטא, כובע ובגדים לא מחמיאים.

ג'יי קיי רולינג אולי עשתה הרבה עבור חשבון הבנק שלה, אבל לא התאמצה יותר מידי להשכיח מאיתנו את הסטיגמה שעודדה כמה אנשים עצבנים בסיילם, מסצ'וסטס של המאה ה-17 להוסיף קרש למוקד. בינינו, אפשר להבין אותם, קצת קשה לרחם על נודניקית ממלמלת עם כשרון בישול מתעתע ושומות שעירות.

מצד שני, חשוב לזכור שהמהפך התדמיתי של המכשפות הוא אמנם עניין כבד-משקל, אבל הוגוורטוס זה לא חוף פרישמן. בבית הספר לקוסמים לא מסתובבות יותר מידי קוסמות כוסיות (או צרפתיות בביקיני). אלף פלר דלאקוריות לא יוכלו לאזן מתקפת כיעור מתפרצת של בלאטריקס להסטריינג' אחת, וכל המירטליות המייבבות, הלונות המשוגעות, ומורות דוגמת טרילוני או מק'גונאגל מציבות אתגר אמיתי אפילו לאייקוני אופנה מהקליבר של אורנה דץ ומיקי בוגנים.

המשימה הכבדה לתיקון מאזן האימה הוטלה דווקא על כתפיה הגרומות של הרמיוני גריינג'ר, בוצדמית מן השורה, חנונה גאה וקטינה מן המניין. הדמות הספרותית קיבלה עזרה בלתי צפויה ממקבילתה הקולנועית - אמה ווטסון השאפה שלוהקה לשחק את הרמיוני בסרט - שבניגוד לשני הקו-סטארים שלה, גדלה יפה. עד כדי כך יפה, שעוד לפני שמלאו לה 14 שנים היא כבר התחילה לככב ברשימות "השחקניות הלוהטות" של הוליווד, כבוד שאני מתקשה להאמין שדקוטה פאנינג או הזאטוטה ממיס סאנשיין הקטנה, אביגייל ברזלין, יזכו לו.

אז מה עושה את הרמיוני החנונה לבחורה הלוהטת של סדרת הספרים-סרטים שהגדירה מחדש את הרגלי הקריאה של הדור? מה יש לה להציע שגורם לחצאיות המתנופפות של צ'ו המלשנית ושאר נערות הקווידיץ' להחוויר? במילה אחת – אג'נדה. בקצת יותר מילים – היא לא שמה עלינו.

הרמיוני גריינג'ר היא לא עבד לטרנדים, ובחייים לא תתפסו אותה מנקה מדפים בזארה או ממהרת למכירת סופעונה של מנגו. היא דבקה בגלימת הקוסמים המאובקת ותמיד תעדיף להיות בספריה ולהתאמן על איזה קסם על פני סיבוב קניות בקניון או על בילוי לילה קיצי בקלרה. היא חנונה, הישגית, תחרותית, ומעצבנת - מאלה שילכו למורים לשאול למה הם קיבלו רק 99 בבחינה ויורידו לגריפינדור 10 נקודות על ניג'וס.

מה שכן – היא לוחמת. אולי קצת קרציה – ולפעמים גם הכי צדקנית ויפת נפש, אבל מגיע לה כבוד - כי יש לה דעה שהיא לא פוחדת לעמוד מאחוריה. היא בוצדמית גאה שלא יכולה לנפנף בקיר מלא פורטרטים של קרובי משפחה מפורסמים, אבל קורעת ת'תחת ואת כל שאר הקוסמים המיוחסים מלידה בכישוריה כקוסמת.

הרמיוני היא לא רק התלמידה הכי טובה, היא גם לוחמת זכויות אדם וגמדוני בית. כשמאלפוי מעליב אותה על חוסר הייחוס שלה, היא לא תניד עפעף אבל היא ועוד איך תלחם עד זוב דם במי שידרוך על מגזרים נטולי זכויות – כמו המאבק שהיא מובילה עבור שיפור מעמדם של דובי ושאר גמדוני הבית. אפילו קריצ'ר הקרציה (גמדון הבית הגזען של משפחת בלק, שסיריוס הוריש להארי לאחר מותו) לא מביא לה את הקריזה. היא לא נעלבת מהטינופים שלו – היא קולית מידי.

בעידן בו ידוע שחנון זה הקול החדש, הרמיוני גריינג'ר היא יותר מטעם החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully