וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זוכת פרס נובל : "אסון התאומים – לא נורא"

מיה יסעור

23.10.2007 / 13:49

הסופרת דוריס לסינג מסתבכת עם האמריקאים: בראיון אמרה שאירועי 11 בספטמבר הם "לא כאלו נוראים", ושבוש הוא "אסון עולמי"

זוכת פרס נובל, הסופרת הבריטית דוריס לסניג, שכחה לרגע מי האומה החזקה בעולם, ופתחה את הפה על האמריקאים. לסינג אמרה שפיגועי 11 בספטמבר הם "לא כאלו נוראים" לעומת הטרור של ה-IRA (המחתרת האירית); שהאמריקאים הם מאוד תמימים, או לפחות "מתחזים לכאלה"; ושג'ורג' בוש הוא "אסון עולמי".

בראיון לעיתון הספרדי "El Pais" אמרה לסינג "חלק מהאמריקאים יחשבו שאני משוגעת... אבל אסון התאומים לא היה כל כך נורא או יוצא דופן כמו שהם חושבים". לדבריה, התקפת הטרור על האמריקאים לא נוראית לעומת הטרור שהשליטה המחתרת האירית. ה-IRA, או הצבא האירי הרפובליקני, פעל לשחרור צפון אירלנד מממלכת בריטניה ולאיחוד אירלנד תחת שלטון עצמאי. ב-12 באוקטובר 1984 ניסה הארגון להתנקש בחייה של ראש ממשלת בריטניה מארגרט תאצ'ר, על ידי פיצוץ של מלון בו שהתה. במהלך ההתקפה, חמישה אנשים מתו ו-35 נפצעו.

הסופרת, מחברת "מחברת הזהב", העבירה ביקורת גם על נשיא ארצות הברית ג'ורג' בוש, ואמרה: "הוא אסון עולמי. כולם עייפים מהאיש הזה. או שהוא מטומטם או שהוא מאוד חכם, למרות שחייבים לזכור שהוא שייך למעמד סוציו-אקונומי שמרוויח ממלחמות".

לסינג זכתה לאחרונה בפרס נובל לספרות לשנת 2007, שהקנה לה שי בסך 760,000 יורו. הפרס הוענק לה הודות לקריירה הספרותית ארוכת השנים שלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully