וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמני ישראל מחרימים

מיה יסעור

2.12.2007 / 10:09

פורום מוסדות התרבות הודיע על כוונתו להחרים את אירועי חגיגות ה-60 למדינה, בשל הקיצוץ בתקציב

ימים של מחאה עוברים על אמני ישראל - בקושי גמרו להאבק על חוק זכויות היוצרים, וכבר הם פותחים במאבק חדש - חגיגות ה-60 למדינת ישראל.

מוסדות התרבות, יחד עם אמנים ויוצרים, הודיעו לממשלה שיחרימו את אירועי ה-60 שנה לישראל, במחאה על המדיניות בנוגע לתקציב התרבות. בישיבה שהתקיימה ביום ה', הוחלט פה אחד על החרמת האירועים, על ידי פורום מוסדות התרבות בישראל (הכולל 150 מוסדות מכל התחומים), אמ"י, שח"ם ואיגודי היוצרים השונים.

היום תתקיים ישיבת ממשלה הנוגעת לחגיגות ה-60 למדינה. לקראת הישיבה, פרסם פורום האמנים הודעה שהועברה, בין השאר, לראש הממשלה אהוד אולמרט, שר התרבות ראלב מג'אדלה, ולשרה הממונה על החגיגות רוחמה אברהם. בהודעה נכתב: "העם היהודי ידע בכל הדורות לשמור על נכסיו התרבותיים, וממשלה שבשנת ה- 60 להקמת המדינה מוותרת על נכסיה התרבותיים לא תוכל להתפאר בהם בחגיגות ה-60".

את ההחלטה קיבלו בפורום בעקבות תוכנית הממשלה לקצץ 53 מיליון שקלים מתקציב התרבות בשנת 2008. זאת, בניגוד להחלטת הממשלה מ-2006, לפיה התקציב אמור לעמוד על 445 מליון שקלים ב- 2008. בעקבות הקיצוצים של הממשלה, הפורום פועל לחקיקת "חוק התרבות", שיבטיח יציבות לתרבות בישראל.

לדברי מנהל פורום מוסדות התרבות, איתמר גורביץ': "מאחר וההמשלה לא עומדת בהחלטות שלה בכל הנוגע לתקציב התרבות, לא נותר לנו אלא לצאת למאבק בכל הכלים האפשריים. מה הסיבה שבחגיגות ה-60 למדינה, ממשלת ישראל תתהדר באמנים ויוצרים שהיא מזלזלת בהם והם לא חשובים לה?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully