וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מלת השנה של וובסטר: W00t!

אחד המילונים הפופולריים בשפה האנגלית בחר את קריאת השמחה הגיימרית בתור מלת השנה שלו

חברת Merriam-Webster האמריקאית אחראית לאחד המילונים הפופולאריים ביותר של השפה האנגלית. בכל שנה נכנסות למילון מילים חדשות, שמעתדכנות גם בגרסה המקוונת וגם בגרסת הנייר של המילון. השנה החליטו אנשי MW גם לתת לגולשים באתר האינטרנט שלהם לבחור את מילת השנה, מתוך מאגר של מספר מילים אשר הופיעו הכי הרבה בשאילתות חיפוש במהלך השנה החולפת. אז קבלו בבקשה בתרועות את מילת השנה של Merriam-Webster לשנת 2007 – w00t.

אם אתם גיימרים, הסיכויים הם שתכירו את המלה הזאת, שמסמלת קריאת שמחה ושייכת לתופעה הנקראת l33t speak – שיבוש של Elite Speak (שפת האליטה), סלנג גיימרי שנפוץ במשחקים מקוונים שונים. האטימולוגיה של המלה לא ממש ידועה, אחדים אומרים כי מקורה בקריאת השמחה הארכאית hoot, ואילו אחרים טוענים שזהו הצליל שמתקבל כשקופצים הרבה במשחק הפעולה Quake 3.

ב-Merriam Webster עדיין לא מתכוונים להכניס את w00t למילון הרשמי שלהם, אבל אמרו שהזכייה בהחלט מגדילה את הסיכויים של w00t להופיע במילון יום אחד. ההגדרה אותה נתנו למלה היא "צורת ביטוי של שמחה (יכולה לבוא אחרי נצחון, או בלי סיבה בכלל); דומה בצורת השימוש שלה למלה "yay"."

האם באמת יש סיכוי ש-w00t תיכנס אחד המילונים הנחשבים של השפה האנגלית? למה לא, בעצם? השפה באה לתת לנו לתקשר אחד עם השני בעזרת מילים, כשהעניין החשוב ביותר הוא היכולת להבין את הצד השני. כיום גדל ברחבי העולם דור שמבין טוב מאוד מה משמעותה של w00t, ולכן התנאי העיקרי ללגיטימיות של המלה הזאת מתקיים.

  • עוד באותו נושא:
  • w00t

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully