וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אופי זו המצאה של מכוערות

שני פישר

24.7.2008 / 1:38

היפה והחנון היא עוד שלב אבולוציוני בטלוויזיה חסרת סנטימנטים או מוסר. וכמה ששני פישר נהנתה ממנה

אין דבר סימבולי מכך ש"היפה והחנון", המבוססת על פורמט אמריקאי מצליח, נחתה אצלינו בדיוק ביום בו נחת אצלינו סמל אמריקאי מובהק אחר: ברק אובמה. בזמן שאובמה כיתת רגליו בשדרות כדי להביע עמנו הזדהות, בטלוויזיה שלנו שודרה תוכנית שצופיה לא מסוגלים להזדהות עם משתתפיה ואפילו משתתפיה יתקשו להזדהות עם עצמם, ולמרות זאת (ולמרות שאין שום מגע מיני מכל סוג שהוא על המסך), אי אפשר להסיר ממנה את העיניים. לא קל להודות, אבל על אף שהיא שפלה ומבזה, "היפה והחנון" היא גם חתיכת תכנית מבדרת. אפשר לדון במוסריות שלה בלי סוף ולזעוק "לאן הגענו???", אבל אפשר גם פשוט להיות כנים ולהודות שמזמן לא צחקנו צחוק כזה בריא.

שם התוכנית, "היפה והחנון", הוא הדבר היחידי המנומס בה. אם היו מנסים מתעקשים כאן לדייק, הרי שעל פי אירועי ומשתתפי הפרק הראשון, אפשר היה לקרוא לה "המכוער והטיפשה" או "הבתול והשרמוטה". עשרה בחורים, שמעולם לא ראו אור יום ולא הניחו ידם על שדי אישה שאינה אמם, נפגשים עם עשר בחורות, שלא זוכרות, בהנחה שהן אי פעם ידעו, מאיפה זורחת השמש ומתי היתה הפעם הראשונה שנגעו להן בציצי. בפרק הראשון כל מני שרלילות לכאורה, שיש בהן קצת מליה "גברררר" גיל, קצת מאנה "אין לי תחביבים מיוחדים" מ"לאהוב את..." והרבה מהידע הכללי של המורות שלהן בתיכון, נאלצו לענות על שאלות טריוויאליות כמו "מה זה אינפנטיל?" או על שאלות אינפנטיליות כמו "מה זה טריוויאלי?", ומיותר לציין שהתשובות שלהן היו לא טרויוויאליות וסרות חן אינפנטילי. ולנגד עינינו המשתאות, הגברים מצד שני נתבקשו וקיימו משהו בין זיון יבש למשגל נסוג עם בובת חלון ראווה. מיותר לציין שזה היה החלק המבדר ביותר בפרק.

מי שלא מתאים לו מוזמן לחפש את "סופר נני"

"היפה והחנון", בדומה ל"הפוליגרף" רק בצורה מהנה, לוקחת אותנו צעד אחד קדימה באבולוציה של הטלוויזיה ומבשרת את כניסתה של הטלוויזיה חסרת הסנטימנטים, חסרת התכלית וחסרת הפשר. לא עוד קינטורים על התערבות הההפקה ב"הישרדות", לא עוד הבטחת שווא של קריירת דוגמנות לזוכת "הדוגמניות"; משתתפי "יורדים בגדול" מתבקשים להשתתף בתחרות אכילת נקניקיות והמשפחה חורגת בכיף שלה, רק בבקשה בלי אלון גל. מול הטלוויזיה הצדקנית, שתפקידה לסלק לנו, הצופים, את ייסורי המצפון, מגיעה סוף סוף תוכנית ריאליטי אנטי-סנטימנטלית, ללא קריצות קדושות. ואם לא מתאים לכם לראות חנון משגל בובת פלסטיק, אתם מוזמנים להעביר ערוץ. מי יודע, אולי תפלו על "סופר נני".

היה אחלה סיפתח אתמול ל"היפה והחנון". כבר למדנו שחברת ההפקה "אבוט-רייף-המאירי" יודעת לתרגם פורמטים אמריקאים לפורמטים עבריים וללהק את האנשים הנכונים לתוכם. רק שלושה דברים העיבו על הצפיה, ואלו דברים שכבר נאמרו, ולא לפני זמן רב בכלל, בהקשר ל"הישרדות":

א'- הפרק היה ארוך מדי ונמתח מעבר לגבול היכולת, כולל אותן הפרשנויות-ראיונות-חפירות של המתמודדים על המתרחש.

ב' - הטוויסט של "הזוג ה-11" בסוף הפרק, בדומה ל"אי המתים", הוא הורס מסיבות, בטח בעונה הראשונה ובטח ובטח כבר בפרק הראשון.

ג' - בסוף כל פרק תתרחש הדחה, וזאת לא הצעה, זה ציווי!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully