וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עמוס גיתאי מקבל פרס מפעל חיים

נרקיס טפלר

7.8.2008 / 10:41

בפסטיבל הקולנוע הבינלאומי של לוקרנו, יקבל הבמאי הישראלי את הפרס מפעל החיים

היום (חמישי), יעניק פסטיבל הקולנוע הבינלאומי של לוקרנו את פרס פנתר הזהב על מפעל חיים, לבמאי הישראלי, עמוס גיתאי. בכך יצטרף גיתאי לרשימה המכובדת של מקבלי הפרסים שכוללת את ז'אן לוק גודאר, מנואל דה אוליביירה, טרי גיליאם ועוד. ההחלטה להעניק לגיתאי את הפרס התקבלה באפריל האחרון. חבר השופטים ובראשם המנהל האמנותי של הפסטיבל, פרדריק מר, הכריזו כי גיתאי תרם רבות לקולנוע העולמי וכי יהיה זה כבוד עבורם להעניק לו את הפרס המכובד.

"עמוס גיתאי רכש לעצמו מקום מיוחד בנוף הקולנועי העכשווי", נימק את ההחלטה פרדריק מר. "עבודתו, ששורשיה עמוקים בתוך ההיסטוריה והגיאוגרפיה של ישראל, חוקרת תדיר את העבר וההווה, אירועים עכשוויים וזיכרון, מסעות וגלות, אדם ומולדתו. מעל לכל, כל אחד מסרטיו מעמת אותנו עם המורכבות האינסופית של מציאות, בין אם דרך סרטי תיעוד פוליטי, מסות כלכליים, פנורמה היסטורית או מיתולוגית, סיפור מלחמה או פורטרט חברתי. גיתאי הוא יוצר שופע ומעל לכל Free Spiritבעל תודעה חברתית, שעבורו סרט הוא קודם כל ביטוי למבע ביקורתי על העולם".

במסגרת הענקת הפרס, יוקרנו הטרילוגיה התיעודית "בית", הטרילוגיה העלילתית "גבולות" והסרטים "קידוש" ו"כיפור". בנוסף, תתקיים בפיאנצה המרכזית של לוקרנו, הקרנה מיוחדת של סרטו האחרון "מאוחר יותר", בנוכחות של למעלה מ-5000 צופים.

גיתאי הציג בעבר סרטים רבים בפסטיבל לוקרנו ואף שימש כחבר ועדת השיפוט בתחרות הבינלאומית של הפסטיבל בשנת 1992. סרטו האחרון בישראל, "התנתקות", ייצא לאקרנים בנובמבר הקרוב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully