וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הזוכים בפסטיבל "פותחים במה 9"

חיים אברהם

14.9.2008 / 12:55

בין הזוכים ניתן למנות את "עיוורון" מאת איתמר אורלב, "מי מכיר את עומס חפר" מאת טוביה ציפין, "פועלת זרה" מאת רחל גיל ו"בנות הים" מאת אילן שייפלד

מערכת וואלה!

(צלם: דייב שחר, עריכת וידאו: בת גולן, כתבת: נרקיס טפלר)

פסטיבל בית לסין למחזאות ישראלית "פותחים במה 9" ננעל אמש (שבת). כ-6,500 צופים פקדו את הפסטיבל, שהעלה 5 הפקות מלאות, ושני אירועים מיוחדים: "אלתרמן שלי", קריאה חגיגית בנוכחות נשיא המדינה,שמעון פרס, ודיון פומבי בנושא מעמדה של המחזאות הישראלית.

במסגרת הפסטיבל הוענקו פרסים להפקות המלאות ומלגות פיתוח למחזות שעלו במסגרת תיאטרון הקריאה. במקום הראשון זכה "עיוורון" מאת איתמר אורלב, במלגת פיתוח בסך 5000 ¤. במקום השני זכה "מי מכיר את עומס חפר" מאת טוביה ציפין, במלגת פיתוח בסך 5000 ¤. את המקום השלישי חולקים "פועלת זרה" מאת רחל גיל ו"בנות הים" מאת אילן שייפלד, מלגת פיתוח בסך 2500 ¤ לכל מחזאי.

בנוסף, הוענקו השנה לראשונה פרסים ליוצרי ומשתתפי ההפקות המלאות שעלו במסגרת הפסטיבל. הפרסים, תרומת משפחת פלס, נועדו לתמוך ביוצרים חדשים צעירים וביצירה צעירה, כל פרס עומד על 2500 ¤. פרס הבמאי ניתן לגלעד קמחי על עבודת הבימוי בהצגה "ברודווי פינת פרישמן" ופרס המחזאי ניתן לבועז גאון על המחזה "בראנז'ה". פרס השחקן הוענק לדודו בן זאב על תפקידו בהצגה "בראנז'ה". פרס השחקנית הוענק לראודה על תפקידה בהצגה "ראודה".

פרס היוצר המצטיין הוענק לנטשה מרגוליס, על עיצוב התלבושות להצגה "ברודווי פינת פרישמן". פרס השחקנית המבטיחה הוענק לבת חן סבג, על תפקידה ב"בראנז'ה. פרס "אהוב הקהל" הוענק להפקה המלאה "ברודווי פינת פרישמן" מאת ובבימויו של דניאל אפרת, ולמחזה הקריאה "מי מכיר את עמוס חפר" מאת טוביה ציפין.

הזוכים בציון לשבח

בנוסף לפרסים הכספיים הוענקו ציונים לשבח: שחקן מצטיין לדן קסטוריאנו על תפקידו בהצגה "צל של אישה", שחקנית מצטיינת לאדווה עדני על תפקידה בהצגה "צל של אישה", נועם שמואל על עבודת הבימוי בהצגה "ראודה", אמיר לקנר על העיבודים והניהול המוסיקלי במופע "ברודווי פינת פרישמן", שרית הררי על עבודת הבימוי במחזה "סוף העולם עם דבי ואלון", דליה שימקו על עבודת הבימוי במחזה "אמסטרדם בלוג", נעמה שפירא על משחק במחזה "פועלת זרה".

יוסי מרשק, יעל שרוני וטלי שרון זכו בציון לשבח על משחק במחזה "בקשתה האחרונה של רווקה". והשקחניות אנה דוברוביצקי וטלי רובין זכו בציון לשבח על משחקן במחזה "אמסטרדם בלוג".

ההפקות המלאות: "ברודווי פינת פרישמן", "ראודה", "צל של אשה", "בראנז'ה", ו"טניה- עולה חדשה" ימשיכו להציג בבית ציוני אמריקה בתאריכים 20-19 בספטמבר וב 27-26 בספטמבר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully