וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דמיאן הירסט שוב מרעיד את עולם האמנות

טלי גולדשטין

16.9.2008 / 14:58

מכירה פומבית של 223 יצירות חדשות של האמן הבריטי עוררה עניין רב בקרב שוחרי האמנות. לא נפקד מקומן של חיות משומרות בפורמלין

(צילום: רויטרס. עריכת וידאו: גדי וינסטוק)

המכירה הפומבית בת היומיים של יצירותיו של האמן הבריטי דמיאן הירסט החלה אתמול (שני) בקול תרועה. היצירה העיקרית "עגל הזהב", שור בתוך מיכל פורמלין כשטלפיו והקרניים שלו מצופים בזהב 18 קאראט, נמכרה במחיר של 18.6 מיליון דולר – מחיר שיא לאחד מאמני האמנות המודרנית המצליחים בעולם.

הירסט בן ה-43 הפתיע את עולם האמנות כשהודיע ש-223 מיצירותיו החדשות יעמדו למכירה בבית המכירות סותבי'ס שבלונדון. על ידי מכירת היצירות ישירות בבית המכירות, הירסט עקף את הגלריות וסוחרי האמנות, הגובים, לדבריו, עמלה מופרזת של עד 50% על הטיפול במכירות עבור הלקוחות.

בין היצירות האחרות שנכללו במכירה, היתה "הממלכה", כריש משומר בפורמלין, שנמכרה ב-17 מיליון דולר; "החיים שאחרי", ציור של פרפר שהשיג מחיר של 2.5 מיליון דולר. המכירה הפומבית עלתה בקנה אחד עם חגיגות ה-20 לתערוכה המפורסמת "קפאון" בלונדון, שהשיקה את הקריירה של הירסט ושל כמה מעמיתיו "האמנים הבריטים הצעירים".

הירסט כינה את המכירה "מיני-רטרוספקטיבה" ו"התערוכה המדהימה ביותר שלי". דובר סותבי'ס אמר: "היצירות שהוצגו במכירה הן בין הטובות ביותר של הירסט – שאפתניות, מיוחדות וחזקות במיוחד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully