וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל "הרמת מסך" חוזר

חיים אברהם

3.11.2008 / 13:51

הפסטיבל יתקיים בחודשים דצמבר וינואר בשישה מרכזי תרבות ברחבי הארץ, ויעלו במסרתו תשעה יצירות בכורה

יח"צ - חד פעמי

(צילום: אבי קסב, עריכה: אייר ענבר)

פסטיבל "הרמת מסך" חוזר, ויתקיים זו השנה ה-19 בחודשים דצמבר וינואר. הפסטיבל הנו פרוייקט ביוזמת משרד המדע, התרבות והספורט, שבמסגרתו מתאפשר ליוצרים עצמאיים להציג עבודות בכורה. הפסטיבל מתקיים במרכז סוזן דלל בתל אביב, במעבדה בירושלים, בכפר בלום, במרכז למחול בגעתון, בהיכל התרבות בבאר שבע ובאילת, ועלותו נאמדת במיליון שקלים.

במסגרת הפסטיבל האמנים זוכים ל"חופש" מן ההיבטים הלוגיסטיים והכלכליים הכרוכים בהפקת המופע, ואף מקבלים 70% מהכנסות מכירות הכרטיסים. על ניהול והפקת הפסטיבל אמונים שלושה גורמים: יוסי טל גן, שמנהל את הפסטיבל, מיקי גורביץ' מופקד על הניהול האומנותי ו"פיסטוק אמנים" מפיקי המשנה.

הפסטיבל מורכב מארבעה מסכים, שבמסגרתם עולים תשע הפקות מחול מקוריות. בתוך כך, כל היצירות השנה עוסקות ביחסים, אהבה וגעגוע. בנוסף, במסגרת מסורת שהחלה בשנה שעברה, יתקיים מסך אורח של להקת ענבל פינטו ואבשלום פולק.

היצירות שיעלו במסך הראשון הן "יום שני" של מיכאל גטמן, שהיא דואט בין שני רקדנים, ו"קרש הצלה" של מאיה לוי, העוסקת באיזון בין עצמאות לתלות. במסך השני יעלו "בפנים יורד גשם" של רייצ'ל ארדוס, בה שלושה אנשים לכודים בחדר ומביעים את תסכולם, ו"פוסט מרתה" של ניב שינפלד ואורן לאור בשיתוף עם רונית זיו, המעמתת בין החלום הרומנטי לבין זוגיות רבת שנים.

במסך השלישי יוצגו "Bloody Disco" של יוסי ברג ועודד גרף, עבודה שמנסה לחשוף את הרגים ה"אמיתיים" בחיים, ו"ריוורסי" של אודליה קופרברג וסהר עזימי, שחילקו את הבמה לשני חלקים ושתי יצירות כשבינהן יש קשר זיקה ומגע. במסך הרביעי יוצגו שלוש יצירות: "מונק" של תומר שרעבי, העוסקת ביחסים בין אישה וגברים, ובין גבר וגבר, "הכל" של הלל קוגן ובביצועו, העוסקת בקלישאת הגבר הישראלי המכוער ו"הים השחור" של מיה שטרן, בה שלוש נשים מנסות לנקות את עצמן מהלכלוך הפנימי שלהן.

פסטיבל "הרמת מסך" - תל אביב, מרכז סוזן דלל, 3-6,10-13 בדצמבר. ירושלים, המעבדה, 15-19 בדצמבר. תאריכים מדוייקים להופעות שיתקיימו ב בכפר בלום, במרכז למחול בגעתון, בהיכל התרבות בבאר שבע ובאילת יימסרו בהקדם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully