וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלגלצ מקפיאה את התעשייה

עינב שיף

7.1.2009 / 1:59

ביטול ישיבת הפלייליסט השבועית של התחנה גרם לבלבול וקיפאון בשוק המוזיקה הישראלי. גלגלצ: "קצת מוזר ומביך אותנו להתעסק בנושא"

ביטול "ישיבת הפלייליסט" של תחנת גלגלצ בשבוע שעבר הכניס את תעשיית המוזיקה הישראלית לסחרור. במהלך השבוע, שבו לא נבחנה כניסת שירים חדשים לרשימות השידור של התחנה, נדחתה הוצאתם של מספר סינגלים; חברות תקליטים ואנשי יחסי ציבור נותרו אובדי עצות בשאלה כיצד לכוון את הסינגלים החדשים של אמניהם, כיוון שללא שירים חדשים בתחנה הפופולארית בישראל, לא ניתן היה לקדמם לתודעת הציבור. "אני בעצמי לא יודעת מה קורה שם, עצרתי את כל הסינגלים של אמנים שלי בגלל זה", אמרה אשת יחסי ציבור לוואלה! תרבות. יש לציין כי מספר אמנים החליטו לדחות את צאת הפרויקטים החדשים שלהם ללא קשר לגלגלצ, מטעמי חוסר נוחות נוכח המשך המלחמה בעזה.

גם השבוע, לקראת יום רביעי, החלה להתעורר מחדש שאלת השירים החדשים בפלייליסט של גלגלצ. הודעת הביטול של אור צלקובניק, עורך בכיר בתחנה, מהשבוע שעבר, התייחסה אך ורק לישיבה מיום רביעי בשבוע שעבר, ללא התייחסות לשבוע שאחריו. האם משמעות הדבר הוא המשך הקיפאון בתעשיית המוזיקה הישראלית בעקבות המלחמה? בנקודה זו, חשוב להדגיש כי תשעת השירים אשר מוכנסים ל"פלייליסט יום" של התחנה, מושמעים כל אחד פעמיים-שלוש ביום בין השעות 06:00- 20:00, כלומר כמות גבוהה של השמעות אשר למעשה מבטיחה את הצלחתו. בנוסף, שאר השירים הנידונים בוועדה מקוטלגים גם הם למסגרות השידור השונות בתחנה בתדירויות השמעה שונות, מסגרות אשר אמנים שנכנסו אליהן נוהגים להתייחס להשמעות בתחנה כפרמטר להצלחת הסינגל. גם מסגרות אלו, כמו גם מסגרות אלטרנטיביות כמו התוכנית "הקצה", בוטלו עם תחילת המלחמה בדרום, כך שגם שירים חדשים שסווגו לתוכניות כגון "סינגלס", לא הושמעו.

הנתונים והפניות השונות בנוגע לעתיד הפלייליסט במלחמה הביאו אותנו לפנות לגלגלצ ולשאול שתי שאלות: הראשונה היא האם האם ישיבות הפלייליסט של התחנה התבטלו עד להודעה חדשה? השנייה היא האם סינגלים חדשים שיישלחו לתחנה לא יזכו להתייחסות? תשובתה הרשמית של גלגלצ היא כדלקמן: "כתחנה צבאית, קצת מוזר ומביך אותנו להתעסק בנושא זה בימים אלו של לחימה בדרום. מתחילת המבצע, בוטלו כל מסגרות השידור והתכניות המיוחדות בתחנה והתחלנו לשדר שירים ברצף 24 שעות ביממה. נתח גדול מהמוזיקה מבוסס על בחירות החיילים ותושבי הדרום. בנוסף, אנו מודיעים על אזעקות באזורים השונים לפי הנחיות פיקוד העורף. היום תתקיים ישיבת מערכת ("פלייליסט") במתכונת מצומצמת בה נשמע שירים חדשים. יחד עם זאת, בוודאי שלא נוכל להתחייב מראש לכמות, תדירות ו/או מועדי ההשמעות, שכן אלה, מטבע הדברים, כפופים להתפתחויות בשטח. גלגלצ תמשיך ותעדכן את פעילותה בהתאם לאירועים הביטחוניים תוך שהיא מחוייבת, כמו תמיד, אך ורק למאזיניה".

החדשות הטובות מתגובתה הנדירה יחסית של גלגלצ בנושאי פלייליסט, היא ששירים חדשים כן יזכו להתייחסות כלשהי בתחנה, שלטוב ולרע היא עדיין מהמואזנות ביותר בישראל. החדשות הרעות הן, שלצד ביטול השידור של "ארץ נהדרת", השינויים המורגשים גם בשידורי רשת ג' ועוד - התרבות הישראלית, שחלק חשוב מקיומה הוא תחושה של תעשייה חדה ומתחדשת ולא של גיוס לאומי וקלישאת ה -"שקט, יורים", תיאלץ להמשיך ולהתכווץ עד אחרי המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully