וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תשוקה עזה לביצה קשה

אסף גברון

10.6.2009 / 16:51

לכבוד שבוע הספר שמתחיל היום, פרק מספרו של אסף גברון "אוכל בעמידה"

קפה ארומה החדש מוציא את חובבי הביצה הקשה מהארון
סנדוויץ' עם ביצה קשה הוא סנדוויץ' בעייתי. הוא נחשב סנדוויץ' שפדיחה להזמין ופדיחה לאכול. זה סנדוויץ' שלגיטימי לקנות רק אם אתה ממש מת מרעב ועובר מול מזנון עלוב שזה כל מה שיש לו להציע לך חוץ מקרמבו. מעניין מה המקור של הדימוי הנמוך הזה. אולי זה קשור לכך שלמאכלים מהירים כמו פלאפל, באגט, המבורגר, פיצה, בורקס ושווארמה יש איזו היסטוריה, איזה ניחוח בינלאומי – אירופי, אמריקאי או מזרחי – שמביא להם את הכבוד. סנדוויץ' ביצה קשה, לעומת זאת, מהו? כולה פרוסת לחם עם ביצה קשה שכל ילד בן שמונה יכול להכין. איזו היסטוריה יש עליו, מה המקור שלו, איפה הדאווין שלו? כלום.

יריב מארומה מספר שהוא כבר למד להכיר את לקוחות הביצה הקשה הפוטנציאליים. אם הם מראים סימני מבוכה, נמנעים ממבט ישיר בעיניים ושואלים בשקט איזה סנדביצ'ים יש, כמעט בטוח שחוסר הביטחון מסתיר תשוקה עזה לסנדוויץ' ביצה קשה. לכן הוא תמיד מציע לאותם לקוחות את הסנדוויץ' הזה, ובדרך כלל התשובה היא, כאילו מחוסר ברירה, "יאללה, תביא, שיהיה ביצה קשה".

אני שמח שבארומה השכילו לתת לסנדוויץ' הזה את הכבוד המתאים לו לצד פריטים יוקרתיים יותר כמו סלמון וחלומי, כי הוא פשוט לא פחות טעים מהם, ולא יעזור כלום. היצירה של ארומה מפוארת במיוחד: הלחם האפוי במקום, שחור או לבן; גבינת השמנת החמצמצה, שנותנת רקע מושלם לפרוסות ביצה ומדביקה את הכל יחד; העגבניות, החמוצים והתבלין הירקרק המשלים שאני תמיד שוכח לשאול מהו, וכמובן, ההפוך המשובח בצד.

קניון הראל החדש, שנפתח בטפטופים בשבועות האחרונים, ייראה יפה, אבל עדיין חסרים בו כמה דברים, כמו די הרבה חנויות, כדי שיהפוך לקניון השוקק והפעלתני שהוא אמור להיות. גם לסניף של ארומה חסרות עדיין כמה נגיעות אחרונות, אבל את האווירה והנינוחות הקונטיננטליות והמרגיעות של הסניף במרכז העיר כבר יש, וזאת צריכה להיות נחמה גדולה לתושבים המקומיים והמתוסכלים שעדיין מחכים לכספומט ולקולנועים שהבטיחו להם ליד הבית.

שורה תחתונה: חובבי הביצה הקשה, אין לכם במה להתבייש. צאו מהארון ורוצו לארומה!

קפה ארומה, קניון הראל, מבשרת-ציון.

*הספר "אוכל בעמידה" יצא בהוצאת אוגנדה והוא אסופה של ביקורות שכתב הסופר והעיתונאי אסף גברון על אוכל רחוב בשנות ה-90 במקומון "כל העיר"

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully