וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הגלגול" ו"שיטת השקשוקה" לגמר תחרות הדוקו

עינב שיף

16.6.2009 / 9:21

פורום היוצרים הדוקומנטריים הכריז על 19 הסרטים הנבחרים שיתמודדו בארבע קטגוריות על פרסי בימוי, צילום, עריכה ועוד

הוכרזו שמותיהם של 19 הסרטים שעלו לגמר תחרות הקולנוע הדוקומנטרי הישראלי לשנת 2009, הנערכת זו הפעם הרביעית מטעם פורום היוצרים הדוקומנטריים בישראל. התחרות מבוססת על מיון שבוצע על ידי 12 לקטורים ולאחר מכן בחירת הסרטים הזוכים על ידי 400 חברי הפורום. השנה הוגשו כ- 82 סרטים למיון הפורום, שסוננו ל- 19 סרטים בארבע קטגוריות.

בקטגוריות הסרט באורך מלא מועמדים "הגלגול" של נתי ברץ, "דיפלומט" של דנה גורן, "שיטת השקשוקה" של מיקי רוזנטל, "החול והים" של יעל קיפר זרצקי ורונן זרצקי ו"הבית ברחוב טבנקין" של ליביו כרמלי.

בקטגורית הסרט התיעודי באורך 48-69 דקות יתמודדו "האגדה על ניקולאי וחוק והשבות" של דוד אופק ואלינור קוברסקי, "ליידי כל אל ערב" של אבתיסאם מרעאנה, "קלנדיה – סיפורו של מחסום" מאת נטע עפרוני, "כוכבים נוצצים" של יעל קיפר זרצקי ו"דובק – פלסטינאי יהודי" של אלה אלתרמן.

בקטגורית סרט הביכורים יתמודדו "האזרחית אלוני" של ענת סרגוסטי, "יש לי קבוצה להציל" של חיים שדמי, רשום לך בת"ז שאני אבא שלך" של מתן יאיר, "שהידה" של נטלי אסולין ו"שיר ערש" של נטלי חזיזה.

בקטגורית פרויקט תעודה טלוויזיוני מתמודדים "כן המפקדת" של איציק לרנר ודני סיטון, "לונדון פינת בן יהודה" של דני סירקין, "רגעים בחיים" של צביקה ולוך" וכן "תעודה כחולה – יומן מסע חיים יבין" של חיים יבין.

בתוך 4 הקטגוריות יוענקו פרסים על בימוי, עריכה, צילום, מוזיקה מקורית, עיצוב פס קול, תחקיר והפקה. בנוסף, יוענקו פרסים מיוחדים על מפעל חיים ופרס בחירת הקהל.

"במהלך ארבע שנות קיומה ביססה התחרות את מעמדה כתחרות המובילה והמסכמת של שנת יצירה בקולנוע הדוקומנטרי בישראל", מסר יושב ראש פורום היוצרים הדוקומנטריים בישראל ויוזם התחרות, נפתלי גליקסברג. " אנו גאים על כל אותם למעלה משמונים הסרטים שנרשמו לתחרות וגאים עוד יותר על בחירות צוות השופטים בסרטים שעלו לשלב האחרון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully