וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוסף שילוח ואיילת זורר פתחו את פסטיבל ירושלים

עינב שיף

10.7.2009 / 0:57

פסטיבל הקולנוע בבירה נפתח היום בסימן המאבק על חוק הקולנוע והענקת פרסים לכוכבת ההוליוודית ולשחקן הישראלי הוותיק שהרים את האווירה

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: רן צימט)

פסטיבל הקולנוע של ירושלים ה- 26 נפתח היום (ה') בטקס חגיגי בבריכת הסולטן בעיר. הטקס נערך כולו בסימן המאבק של ענף הקולנוע על התיקון לחוק הקולנוע, האמור להבטיח גידול בתקציב הרב שנתי של הענף ל- 67 מיליון דולר. בתחילת השבוע הופל החוק על ידי האופוזיציה בראשות מפלגת קדימה, שמאז הודיעה כי תצביע בעד הצעת התיקון לחוק של השרה לימור לבנת. יושב ראש מועצת הקולנוע, מיכה חריש אמר באירוע כי השרה לבנת כבר הניחה את הצעת החוק על שולחן הכנסת וכי יושב ראש הכנסת, רובי ריבלין, הבטיח כי יתגייס למען העברת החוק כבר בשבוע הקרוב. גם ראש עיריית ירושלים ניר ברקת וכןמנכ"ל הסינמטק, אילן דה פריז, הדגישו בנאומיהם את חשיבות חוק הקולנוע. דה פריז אף לא שכח להודות לצוות עובדי הסינמטק, עמם הגיע להסכם עבודה חדש ערב פתיחת הפסטיבל ובכך מנע את שיבוש פעילותו. בטרם החל הטקס, חילקו כמה מבכירי הענף, ביניהם יושב ראש איגוד המפיקים מוש דנון סרטים שחורים לבאים לאירוע לאות אבל על הפלת חוק הקולנוע.

במהלך הטקס, אותו הנחה ששון גבאי, הוענקו פרסי הוקרה לבית הספר סם שפיגל, אשר חוגג 20 שנות קיום. לאחר הקרנת סרטון מרגש בו אנשי קולנוע וותיקים כוים ונדרס הריעו לפועלו של בית הספר, עלה מנהלו מיומו הראשון, רנן שור, לקבל את הפרס. לאחר מכן עלו איצ'ו ונורית שני, הבעלים של קולנוע לב ומפיקים מרכזיים בסצנת הקולנוע הישראלית כמעט מראשיתה לקבל פרס על תרומתם. השחקנית איילת זורר הייתה אורחת הכבוד של הפסטיבל והוכתרה כיקירתו. זורר סיפרה כי עבורה מדובר בסגירת מעגל, שכן זהו המקום בו זכתה לראשונה בפרס כלשהו, על משחקה ב"אסונות של נינה", מה שלדבריה "פתח לה הרבה דלתות בעולם. את הפרס קיבלה זורר מליה ון ליר, מייסדת פסטיבל ירושלים, שהייתה נרגשת מאד להעניק את הפרס לזורר.

לאחר מכן הגיע רגע השיא של הערב, בו העניקה זורר את פרס מפעל חיים לשחקן יוסף שילוח, אשר גינה אף הוא את הפלת חוק הקולנוע כשהקהל תומך בו ושורק בוז כששילוח הקריא את שמות חברי הכנסת שהתנגדו להצעת החוק. לסיום, הוקרן סרט הפתיחה של הפסטיבל, "סיפור גדול" בכיכובם של איציק כהן ודביר בנדק, אשר מוקרן בהצלחה רבה ברחבי אירופה ובפסטיבלים רבים ונבחר לפתוח אף את הפסטיבל.

מה בהמשך?

פסטיבל ירושלים יימשך עד ה- 18 ביולי, כשהשנה לראשונה ייצא הפסטיבל ממתחם הסינמטק וייערכו הקרנות מטעמו ברחבי העיר ירושלים. ב- 17 ביולי ייערך טקס הענקת הפרסים של הפסטיבל בקטגוריות השונות, אז יוכרזו גם הזוכים ב"פרס וולג'ין" היוקרתי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully