וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נינט נוסעת לטורונטו

עינב שיף

12.8.2009 / 9:52

"קירות", בכיכובה של הזמרת ובבימויו של דני לרנר יוקרן במסגרת המוקדשת לעיר תל אביב. "הסרט זוכה לבאז בינלאומי היסטרי", אומר המפיק

"קירות", סרטו של דני לרנר ("ימים קפואים") יגיע לפסטיבל טורונטו ויוקרן שם לראשונה. הסרט יוקרן במסגרת שתוקדש לעיר תל אביב, “City to City”.

שאר סרטי המסגרת נחשפו גם הם היום (ד'). בין השאר יוקרנו "כלת הים" של קרן ידעיה, "בניה" של ניב קליינר, "הבועה" של איתן פוקס, "החיים על פי אגפא" של אסי דיין, "תעלת בלאומליך" של אפרים קישון, "עיניים גדולות" של אורי זוהר והסרט התיעודי אודות הקולנוע הישראלי שיצר רפאל נדג'רי.

הקולנוע הישראלי נמצא עד כה במצב מצוין בפסטיבל, הנחשב לאחד היוקרתיים בעולם – בין הסרטים שהתקבלו לפסטיבל נמצאים "עג'מי", "גוגל בייבי", "עיניים פקוחות", "5 שעות מפריז" ו"פובידיליה". מהפקת הסרט נמסר כי הסרט יפתח את הקטגוריה בהקרנה מיוחדת, במעמד ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי.

"קירות" הוא גם הסרט הראשון בכיכובה של נינט טייב, המשחקת את אלינור, קופאית בסופר שכונתי. שחקנים נוספים בקאסט הם אולגה קורילנקו (נערת ג'יימס בונד לשעבר), יאנה גור, ולדימיר פרידמן, הנרי דויד, שלום מיכאלשווילי, זהר שטראוס, לירון לבו, דביר בנדק, ריימונד אמסלם ואסתר ראדה. עלילת הסרט עוסקת במפגש בין שוהה בלתי חוקית (קורילנקו) לטייב הקופאית והשפעת המפגש על חיי שתיהן.

"העובדה שהקרנת הבכורה העולמית של 'קירות' תהיה במסגרת פסטיבל טורונטו, המהווה את אחד משווקי הקולנוע החשובים בעולם, ממלאת אותנו בשמחה ובגאווה", אמר יואב זאבי, ממפיקי הסרט. "זה המקום המתאים ביותר להתחיל את המסע הבינלאומי של הסרט שכבר זוכה לבאז בינלאומי היסטרי". הסרט יגיע לאקרנים בישראל בחורף הקרוב.

פסטיבל טורונטו ייפתח ב-10 בספטמבר ויימשך עד ה-19 בחודש. בפסטיבל מוקרנים עשרות סרטים לראשונה, מפיצ'רים מתוקשרים ועד לסרט התיעודי אודות הוייט סטרייפס. באירועי החוצות של הפסטיבל צפויים להופיע אמני ענק כמו ניל יאנג וג'ואן באאז, כמו גם הופעות אורח של הבמאי זוכה האוסקר ג'ונתן דמי ("שתיקת הכבשים").

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully