וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפואה משלימה

בן זילכה

7.10.2009 / 8:15

הקידום הציני של המתעלפים והנפצעות ב"הישרדות" מעמיד בפניכם שתי ברירות – לזהות את המניפולציה ולהתעלם, או ליפול בפח. בן זילכה לא מתלבט

הרצון למקסם רווחים פוגע ב"הישרדות" עד כדי כך, שבין 90 הדקות של הפרק, העדויות המדוקלמות, אוסף הטיפוסים המזויפים על המסך, הקואצ'רית ההיא שכל הזמן רוצה לדבר על זה והמנחה חסר האישיות, מסתמן שמי שבאמת נאבק כדי לשרוד עד הגמר הגדול אלו הם במאיי הקדימונים. דרושים מוחות יצירתיים במיוחד כדי לשכנע את האדם הסביר להשחית את זמנו על חבורה שבכל שיחת סלון ממוצעת היו מחלצים משאר המשתתפים מבטי מבוכה.

גם ההתמודדות של המתמודדים עם סדרת המשימות שעליהם לעבור לא מחלצת מהם כישורים פיזיים שאי אפשר לפגוש ביום ספורט של ועד עובדים. מצוקת החומרים מחד, ואילוצי הפרנסה מאידך, אכן יכולים לגרור כל אדם אל תהומות מוסריים ומקצועיים שספק אם מישהו מהפקת התכנית דמיין שאי פעם יתדרדר אליהם. בימים יפים יותר, בוודאי גם הם היו חשים בדחף עז לרוץ אל האסלה במידה והיו נתקלים בטרגדיה שהייתה מנוצלת לצורך קידום מכירות, אבל זוהי העונה השלישית של הישרדות, ההתרגשות הראשונית כבר חלפה לה, המשחק מפוהק ודל באירועים, המערכת לחוצה, הבוס מזיע ודורש דם, אז אם יש איזה התקף חרדה שאפשר להוציא ממנו פריים מוצלח או התרסקות מגובה רב על איזור החוליות שיכולה קצת לנער את הצופים, אז יאללה. ועדיף שזה יהיה ראשם של המתמודדים ולא הראש שלהם. כך יוצא שכבר שבועיים רצוף מקודמת "הישרדות" בעזרת התמוטטות – הראשונה נפשית והשנייה פיזית.

במה תבחרו?

יש גם תסריט אפשרי אחר, שעל פיו דווקא הצופים הם אלו שמגלים קהות חושים. המראות שבקדימון לקראת הפרק הבא אכן לא נעימים: בחורה צונחת מגדר בגובה של כמה מטרים. שקט משתרר על הסט. מישהו צועק: "היא נפלה על הגב, היא נפלה על הגב!". המנחה צועק: "רופא, רופא!", ולוחש ברכות "את שומעת אותי?". צרחה מפלחת את מרבד העשב הירוק ומהדהדת באוויר. שני גברים ממררים בבכי, נופלים אחד על צוואר השני – אחוות לוחמים. אם השבט נשברת מול המצלמה בכאב.

זו היתה יכולה להיות סצנה קשה, מזעזעת אפילו, מהסוג שנפשות מעוותות תרות אחריהן ביוטיוב, אלא שהציניות היא כבר חלק מהמשוואה, והצופה המתורגל כבר מניח שמופעלת עליו מניפולציה. הדעת נותנת שאילו באמת היה מתרחש אסון, והפציעה אכן היתה קשה עד כדי נכות או סכנת חיים, לא היו מקרינים אותה שוב ושוב. המוזיקה הדרמטית ברקע רומזת על כך שמדובר בהצגה. הרי לא ייתכן שבחדר העריכה יושבים אנשים עד כדי כך אטומים, אומר לעצמו הקהל בבית, שאם כן, ודאי היה מניח את השלט בשאט נפש.

ועדיין, בפרק הבא הוא בכל זאת יהיה חייב לדעת - נפצעה קשה או סתם שברה איזו עצם? יהיה דם או לא יהיה דם? ומי כאן המנוול? הצופים, שמתנהגים כמו סקרנים בכביש שמאטים ליד מקום התאונה, או המפיקים, שבלי בושה ניצלו פציעה קשה כדי לנפח את חשבון הבנק שלהם? את זה נגלה בפרק הבא של "הישרדות".

  • עוד באותו נושא:
  • הישרדות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully