וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיוחד: הדובדבן חוזרים ל"רוק הממשלה"

עינב שיף

16.10.2009 / 17:26

הרכב הפרוג-רוק חוזר אחרי 30 שנים להופעת איחוד והבסיסט ארנון פלטי מספר על סגירת המעגל ושיתוף הפעולה הבין-דורי עם הבת מאי

יח"צ - חד פעמי

(צילום: לורנצו פנואל עבור הג'רוזלם פוסט)

ארנון פלטי רק רצה לסגור מעגל. לכן, כמעט 29 שנים אחרי פירוקה של להקת דובדבן, הוא לקח יוזמה ועם שניים מהחברים המקוריים בהרכב (דני טיברין ורוני הולן), הוא הלך בכל הכוח על הוצאת חומרי הלהקה לראשונה על דיסק והופעת איחוד שתתקיים ב- 19 באוקטובר בתיאטרון תמונע בתל אביב.

"היינו חייבים לסגור מעגל ולא להשאיר דברים פתוחים", אומר פלטי, בסיסט ההרכב, "זה דבר חשוב בחיים. זו גם הייתה הזדמנות טובה לעשות את זה, אפילו שזה לקח כמה שנים אחרי שהתחלנו כבר בשנת 2002. אני מניח שאם זה קורה עכשיו, זה הזמן שבו זה אמור לקרות".

דובדבן הוקמה בשנת 1979, תקופה שבה טמירה ירדני אפילו ניהלה להקות כמו הדובדבן (היא באמת הייתה המנהלת שלהם). הסגנון של להקה נע בין רוק מתקדם, הסגנון השליט בסצנת ההיפים הישראלית לבין רוקנרול גיטרות סליזי וחצוף כמו "רוק הממשלה", השיר שניתן להאזנה בוואלה! תרבות, "רוק הממשלה". על האיכות המוזיקלית של ההרכב מעיד באופן אובייקטיבי סיפורו של פלטי, שבזמן ששהה בארצות הברית ניגן עם דני קלב מהרכב ה- Blues Projects ואפילו נגנים מהגרייטפול דד.

"יש לי את הסרטון הזה איתם, ימים נפלאים, יום אחד אני אעלה את זה ליוטיוב כדי לסגור עוד מעגל", מספר פלטי.

מה ההבדל בין אז והיום?

"אנחנו מוזיקאים טובים יותר. אז היינו עם הרבה רצון ויכולת טובה, אבל היום אנחנו מוזיקאים הרבה יותר מסודרים. רק רוח הנעורים משתמרת".

אלמנט בולט נוסף ב"רוק הממשלה" הוא השתתפותה של בתו של פלטי, מאי, שהיא גם חברה במערכת וואלה!, המשתתפת בשיר בקולות רקע בהקלטה מ- 2002, והיא בת 13 בלבד. "היא שרה אותו בתור ילדה מקסימה והיום היא אישה מקסימה. מבחינתה לא היה מביך לראות פתאום את 'אבא רוקנרול', לא רק בגלל שאני לא רוקנרול אלא יותר בקלאסי, אלא כי מה כבר יכול להיות מביך במוזיקה?"

המעריצות.

"הן בטח בנות 80 או משהו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully