וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קן לואץ’ משיב מלחמה ליו”ר רשת קולנועי לב

אריאל קריל

16.10.2009 / 9:47

בתגובה להחלטת הרשת להקדיש את הרווחים מסרטו האחרון לקידום סרטים ישראליים, כתב הבמאי כי הוא מקווה שהקולנוענים שירוויחו מכך הם אלה שמסרבים לקבל מימון מהמדינה

במאי הקולנוע קן לואץ' הגיב אמש (חמישי) לראשונה להחלטתה של יו"ר רשת בתי הקולנוע לב, נורית שני, לתרום את כל ההכנסות מהקרנת סרטו האחרון, "מחפשים את אריק", לקידום והפצת סרטים ישראליים בארץ ובעולם. "לעתים רחוקות אנחנו שומעים על מנהלים שמוכנים לחלוק מרצון את רווחיהם", כתב הבמאי בהודעה משותפת לו, לתסריטאי של הסרט, פול לוורטי, ולמפיקה רבקה או'בריאן, "ולכן שמחנו לשמוע את הבשורות הטובות לפיהן נורית שני תשתמש ברווחים מהסרט שלנו כדי להיטיב עם קולנוענים ישראלים".

בהמשך ההודעה, שנוסחה בלשון סרקסטית ופורסמה במגזין הקולנוע "סקרין דיילי", ציינו השלושה ש"הם רק מקווים שאל הנחישות החדשה הזו של שני לחלק מחדש את עושרה תתלווה החכמה לבחור לתמוך באותם קולנוענים שהכי זקוקים למשאבים. ההגיון אומר שאלה הם בדיוק אותן נפשות חופשיות ואמיצות מתוך קהילת האמנות הישראלית שמחליטות לכבד את החרם התרבותי ומסרבות לקבל כל מימון ממדינת ישראל".

בשבוע שעבר, בהקרנת הבכורה הישראלית של סרטו של לואץ', שהתקיימה בפסטיבל הסרטים הבינלאומי של חיפה, הודיעה שני כי תתרום את כל הרווחים מהסרט כאות מחאה על החרם התרבותי שמוביל לואץ' נגד ישראל בשנים האחרונות. "סרטיו הם של במאי גדול, אבל מעשיו הם של אדם קטן", אמרה שני בדברים שנשאה לפני הקרנת הסרט.

ההכרזה באה לאחר שפעולות המחאה שמנהל לואץ' נגד ישראל הגיעו בחודשים האחרונים לשיא. במאי האחרון קרא הבמאי להחרים את פסטיבל הסרטים של אדינבורו בשל המענק שקיבלה הבמאית הישראלית טלי שלום עזר משגרירות ישראל בבריטניה כדי לממן את נסיעתה לפסטיבל, בו הוקרן סרטה "סרוגייט". בהמשך, היה לואץ' בין היוצרים שקראו להחרים את פסטיבל טורונטו, שנערך לפני כחודש, משום שאחת הקטגוריות שהוצגו בו הוקדשה לתל אביב.

"למדינה כובשת לא מגיע להשתתף באירוע תרבותי"

בתגובתם מאמש, הביעו לואץ' ושותפיו תקווה ש"חזונה של שני יעזור להתניע פרויקטים שיעסקו, לדוגמא, בחיילים הישראלים האמיצים שהקימו את קבוצת 'שוברים שתיקה' ודיברו בגלוי נגד השימוש המיותר וחסר האחריות בזרחן לבן באזורים מאוכלסים ושזועזעו מהשימוש בפלסטינים כמגנים אנושיים".

בנוסף, הם מחו על כך ששני לא הודיעה להם שסרטו של לואץ' הוזמן להשתתף בפסטיבל הסרטים בחיפה – זאת בניגוד למסורת הנהוגה, לדבריהם, לפיה "מפיצים מזמינים, או לפחות מיידעים, קולנוענים כשסרטם מוזמן לפסטיבל".

את תגובתם חתמו לואץ' ושני שותפיו בציטוט מתוך דבריו של המשורר אהרון שבתאי שאמר: "אני לא מאמין שלמדינה כובשת, שמבצעת באופן יומיומי פשעים נגד אזרחים, מגיע להשתתף באירוע תרבותי מכל סוג שהוא".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully