וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סינגל חדש למירי מסיקה

מערכת וואלה!

11.11.2009 / 9:00

"חדשות טובות" הוא הסנונית הראשונה שמבשרת את בואו של אלבומה השלישי והמצופה של הזמרת. ועל אף שנכתב על ידי מבקר מוזיקה, היא עדיין אומרת ש"כל המבקרים הם חארות"

יח"צ - חד פעמי

שלוש שנים לקח למירי מסיקה להחליט שהיא מוכנה לאלבום שלישי, כזה שיכתיר אותה סופית כזמרת הפופ המצליחה בישראל. שלוש השנים האלה תמו והיום (רביעי) היא חוזרת עם "חדשות טובות", שיר ראשון מתוך האלבום המדובר ואין מאושרת ממנה.

"רציתי לעשות משהו שעוד לא עשיתי והצלחתי", מספרת מסיקה לוואלה! תרבות. "רציתי לעבוד עם אנשים וכלים שלא עבדתי איתם ולשמחתי זה קרה. אורי למשל (אורי זך, בעלה של מסיקה והמפיק המוזיקלי של שני אלבומיה הראשונים – ע.ש), שאפילו שלא הפיק בפועל היה למעשה מפיק על, השתמש בעבר בהרבה קלידים ולופים והפעם זה נאסר עליו. הוא היה צריך למצוא הפעם דברים חדשים וזה כמו לקחת לאדם את הידיים שלו. בסוף יצאו לו דברים מדהימים".

מירי מסיקה. עננה, אייל נבו,
רצתה לחדש. מסיקה/עננה, אייל נבו

מצד שני בטח היה גם לחץ לצאת כבר עם חומרים חדשים?

"היה לחץ, אבל זה לחץ טוב, ללחץ הרע לא נכנעתי. יכולתי להוציא כבר אלבום לפני שנה ורציתי להמשיך לחפש, לחיות עם השירים הרבה זמן".

החיפוש של מסיקה הביא אותה ללא מעט שיתופי פעולה, בין השאר עם שותפותיה הוותיקות קרן פלס ואיה כורם ועם שורה ארוכה של גברים: מאריק ברמן דרך ליאור אלבו, עופר בשן, תמיר חיטמן, יא יא כהן אהרונוב וברק פלדמן ועד יוני בלוך, שאף הפיק חלק מהקטעים באלבום. "הכרתי את יוני ביום זיכרון אחד", היא מספרת, "ומיד נוצרה דינמיקה מדהימה וכיפית בינינו".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר

אני שם לב שכמעט רק גברים ברשימה.

"תראה, כשאני בוחרת שיר אני לא תמיד יודעת של מי הוא. אני לא בוחרת לפי שמות, אלא אני שומעת מאות שירים ומה שקופץ לי החוצה אני לוקחת".

השיטה הזו הובילה את מסיקה לבחור ב"חדשות טובות", אותו כתב לא אחר מעורך מגזין "פרומו" של מעריב, שי להב. אלא שלהב, מצדו, בתפקידו כמבקר מוזיקה ישראלית, כתב בעבר על מסיקה דברים כמו "ורסיית המק-דיוויד לזמרת הנשמה" ("פרומו", 07.09.07) או (עליה ועל חבריה, בוגרי בית ספר רימון) "משקפים נאמנה את הדור שלהם שעסוק רק בעצמו ולא מסתכל מסביב" (סופשבוע, 06.10.06). אך למשמע הציטוטים הללו, מסיקה מצדה פורצת בצחוק.

"כל המבקרים הם חארות בעיני, כן?", היא אומרת, "בעיני כדי להגיע למצב של מבקר אתה חייב שיהיה בך משהו חראיסטי. אבל אני חייבת לומר לזכותו שנפגשתי איתו מזמן ואני מאד אוהבת אותו. גם רוב הביקורות שלו הם פייריות, הוא הראשון שהפריד אותי מהחבורה של רימון ודיבר על שירים. רוב המבקרים אוהבים אמנות ורוצים לעסוק בה, אולי בשבילו זו התחלה של חציית הקו".

"חוץ מזה", היא מוסיפה, "היה לנו קטע משעשע – נתתי לו הערות על הטקסט ואמרתי לו 'עכשיו אתה תקבל ביקורת'".

ואיך הוא הגיב?

"תיקן מה שביקשתי, ברור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully