וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"קורליין" מוביל במירוץ לאוסקר של האנימציה

עינב שיף

2.12.2009 / 2:14

הסרט המבוסס על ספרו של ניל גיימן מועמד ל-10 פרסי Annie, בטקס היוקרתי לאנימציה. ”למעלה”, המועמד המוביל לאוסקר, עם 9 מועמדויות לפרס. ויש גם נציגות ישראלית

הוכרזו המועמדים לפרס ה-Annie מטעם החטיבה האמריקאית של איגוד האנימציה הבינלאומי (ASIF), הנחשב ל"אוסקר של האנימציה". הסרט המוביל במספר המועמדויות הוא "קורליין" המבוסס על ספר של ניל גיימן עם 10 מועמדויות, בינהן לפרס החשוב מכולם – סרט האנימציה הטוב ביותר. "למעלה" של חטיבת פיקסאר השייכת לדיסני מיד אחריו עם 9 מועמדויות וכמובן באזז האוסקר הגדול שיש סביבו, מה שיכול למנוע ממנו את פרס ה-Annie, כפי שקרה בשנה שעברה ש"קונג פו פנדה" זכה בפרס על פני זוכה האוסקר "וול-E". מיד אחרי השניים האלו נמצא "הנסיכה והצפרדע" עם 8 מועמדויות ואחריו "גשם של פלאפל עם ארבע ו-"Fantastic Mr. Fox" עם שלושה.

ארבעת הסרטים הללו הם גם המועמדים לפרס הסרט הטוב ביותר, יחד עם "The Secret of Kells". "פוניו" של היאו מיזאקי היפני לא זכה למועמדות לפרס סרט האנימציה הטוב ביותר, אך זכה למועמדות בקטגורית הבמאי. גם "מפלצות נגד חייזרים", "עידן הקרח 3" ו"9" נעדרים מרשימת הסרטים הטובים ביותר, אך זכו למועמדויות בקטגוריות אחרות. האולפנים המובילים השנה במספר המועמדויות הם אלו של דיסני (19 מועמדויות) ואחריהם פוקוס (12 מועמדויות).

פרסי ה-Annie מקבלים השנה פוקוס מיוחד בשל התחזקות האנימציה בתעשייה ההוליוודית. השנה צפויים להתמודד על האוסקר בקטגורית האנימציה חמישה סרטים ולא שלושה, לאחר שלסינון הראשוני הוגשו 20 סרטים. אם 16 מתוכם יימצאו כשירים להתמודדות – בפעם השניה בלבד מאז פתיחת הקטגוריה, יתמודדו חמישה סרטי אנימציה על הפרס.

ויש גם ישראלים

בקטגורית פרסומת הטלוויזיה הטובה ביותר, זכו למועמדות הצמד יובל ומירב נתן עבור פרסומת ללוטו הספרדי שביימו בהשראת הקליפ המצליח שלהם ל"Her Morning Elegance" של אורן לביא שביים את הקליפ יחד איתם.

טקס פרסי ה-Annie יתקיים ב-6 בפברואר 2010, חודש לפני האוסקר וארבעה ימים אחרי ההכרזה על המועמדים לפרס. בשנה שעברה התמודדו בטקס שני סרטים ישראלים, "ואלס עם באשיר" של ארי פולמן ו"$9.99" של תתיה רוזנטל, אולם השניים לא זכו בפרסים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully